De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Zo was een lekker weekendje, flink stuk gereden met mn meisje achterop.
    Vind het niet zo fijn als alleen rijden vooral bij de bochtjes merk je meteen dat er iemand achterop zit.

2. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Ja, dat extra gewicht is behoorlijk aanwezig.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    + je passagier moet ook wel goed meeleunen

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg altijd, niet meeleunen! Dan doen ze t namelijk meestal automatisch goed. Als ze gaan proberen mee te leunen wordt 't meestal juist irritant. Alleen rijden ownt rijden met een passagier qua wegligging zoiezo. Maar het is ook wel erg leuk -van tijd tot tijd- om het motorgevoel samen met iemand te delen!

5. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Wat ik ook merk dat helpt is vragen of degene die achterop zit over je linkerschouder meekijkt bij een bocht naar links.
    En over je rechterschouder met je bocht naar rechts.

Meestal voel je dan het gewicht de juiste kant op verplaatsen.

6. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Nou iets van 8 lessen gehad en mocht laatst op een "zware" motor rijden (cb500) en jezus wat een verschil met de 250. Ging wel meteen onderuit op de parkeerplaats :+. Moet je maar niet remmen bij een heel langzaam bochtje.
    Snelle oefeningen gaan wel een stuk makkelijker met de 500, maar de langzame wat minder. Zit dus nog een beetje te twijfelen of ik op een geknepen 500 of een 250 examen gaat doen.

Ben trouwens nog op zoek naar een motorhoes, heeft iemand nog tips daarvoor?
    Hij staat in een schuur (houten tuinhuis), waar ook 2 paarden in staan dus het is behoorlijk stoffig.

Edit: Owja, kan ik nog ergens de moto GP van assen bekijken, moest weer is werken zo als gewoonlijk.

Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  7. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Zou het maar op die 500 doen, anders mag je straks niet met die z750 rijden. Maar dat was zo te horen sowieso niet onverstandig :p.

8. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Moet zoiezo licht rijden (ben 20). Heb me z750 al teruggezet naar 25kw, dus dat mag wel.

9. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Zou ik alsnog voor de 500 gaan, denk echt dat je daar meer profijt van hebt.

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Die Z750 is ook niet de lichtste motor dus ik zou lekker op die 500 lessen, hoef je ook niet meer aan het gewicht van je eigen motor te wennen.

11. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat dacht ik zelf ook.

Maar iemand nog tips betreft het andere (motorhoes)?

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gewoon naar de dealer gaan? aangezien jij aangeeft dat je motor binnen staat hoeft het dus geen watervaste hoes te zijn. Dingen kosten een keer 15 eu ofzo.

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gister weer twee uur gelest. Ging erg lekker. Vind het kijken/spiegelen etc zelfs makkelijker dan in de auto. Bij motor kijk ik sowieso al sneller/meer/duidelijker (voor instructeur). Bij auto moeten ze af en toe er nog indrammen dat ik goed in mijn spiegels en dode hoek moet kijken, nacontrole niet vergeten ed. :)

14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik zou eens bij verheul gaan kijken wat een hoes aangaat.

ik heb er eentje voor mijn yamaha majesty scooter want die staat ook altijd buiten........de ducati staat binnen en dat blijft zo :)

de hoezen van verheul zijn geweldig,speciaal gemaakt voor bijna elk model motor,voor binnen en voor buiten,ademend tegen vocht onder de hoes en afgewerkt met roestvrij stalen ringen rondom.

succes ermee!!

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag van mijn lieftallige vriending een Garmin Zumo 660 gekregen! En aangezien de rit komende zaterdag naar Frankrijk vertrekt samen met Bas kwam dat niet zo heel verkeerd uit. Na heel wat gekut (wat zit die accu verstopt zeg...) heb ik de mount mooi aangesloten gekregen op mijn stuur inc. stroomtoevoer. En nu ben ik alle software aan het updaten en dan zo nog even de routes voor de vakantie bekijken en inladen.

Kheb er al zin in... Nog 3 daagjes werken en dan begint het feest!

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zo mazzelpik! een 660 is al snel 550 euro. In de toekomst moet ik er ook maar 1 want die dingen zijn echt superhandig met mooie binnendoor routes enz.

Ik vertrek morgen naar Frankrijk, St. Tropez om precies te zijn. Motor staat er al, hebben mijn ouders meegenomen en ik vlieg er lekker heen :p

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Zo vanmiddag geslaagd voor mijn AVB!!
    Geen pilonnen meer voor Smok3y

Nu lekker op de weg rijden!

\o/\o/

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Lekker. Nu komt het leuke rijden pas.
    Na de nodige uurtjes op afgesloten terrein rijden, is het wel heerlijk om de weg op te gaan.

19. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ja inderdaad,

Heb a.s. zaterdag al mijn 2e AVD les,erg veel zin in.
    Was het oefenterrein ook wel aardig zat.

20. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Hehe, qua examen staat het wel bekend als 'the hard part'. Maar, gefeliciteerd iig.

Damn, prijzige cadeautjes.

Wil ook wel iets dergelijks, maar vind het nog wat te duur in vergelijking met de auto varianten.

Laatst bewerkt: 8 jul 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina