[sport] Baseball

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PineaPPle JOE, 21 jun 2009.

1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan je pitches er wel mee trainen, vraag anders bij ju club of je ook bij de junioren mee kan trainen? En ik denk dat je op jou leeftijd, niet 5x kan trainen in de week. Lijkt me ook nog niet goed voor je. Als je dan gewoon die 2x per week traint, en dan de andere dagen een paar ballen pitched in dat geval.

2. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    speel nu bij caribe (groningen), maar grote kans dat het na volgend jaar een andere club word! waar speel jij dan? misschien speel ik met junioren nog wel tegen je;)

Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  3. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    als ik gewoon rustig aan doe met mijn arm, geen overhaaste bewegingen maak en goede warming up en losdraaien kan er toch niks fout gaan?

4. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je met ' hogerop gaan met honkbal' voornamelijk bedoeld pitchen?;)
    haha ik ben zelf ook pitcher bij senioren, en we hebben daar ook een speciale trainer voor de pitchers.

Het beste wat je kan trainen zijn je beenspieren en je conditie, des te meer beenspieren je krijgt des te meer snelheid je zal krijgen.

Dan heb je dus ook nog conditie wat als pitcher heel belangrijk is, je moet het namelijk lang kunnen volhouden.

dat ding wat je hebt gekocht is zeker handig voor je controle, maar pas op dat je je arm niet overbelast. Aangezien je al zei dat je last van je arm hebt, en nog redelijk jong bent is het niet slim om 5x per week te trainen. Je zou dus wel 2x per week je controle kunne oefenen met dat ding en dan de andere 2 trainingen aan je beenspieren/conditie besteden:)

Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  5. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Dag heren, Ik speel inmiddels mijn 23e seizeon honkbal. Ik speel in het eerste van ADO (hoofdklasse). Ik speel 3e honk. Leuk dat er weer eens over een echte sport gepraat word :).

@ pineapple joe. Als je hogerop wilt gaan moet je om je heen gaan kijken waar je kan spelen op goed niveau in de regio. Bixie heeft teams op hoog niveau spelen in de jeugd. En het eerste van PSV speelt 1e klasse. Via Bixie kun je jezelf in de kijker spelen van 2e en 3e klasse clubs. ik ben zelf via de 2e klasse naar de hoofdklasse gegaan. Dat is een weg waar ik voor het gekozen. het beste is via de eerste klasse, als je maar veel ervaring opdoet. Stel anders voor om met een hoger team mee te gaan spelen. ipv meer trainen, meer wedstrijden.

6. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    ik ben pas 15 he, dus ik weet niet eens zeker of ik volgend jaar naar junioren mag. ik kan kijken of ik anders bij psv bij het junioren mag...

ik vind zelf dat ik wel redelijk goed kan werpen aangezien ik pas een half jaartje pitch en toch wel met jongens die op hun 8e al zijn begonnen kan meten. ik kijk wel wat ik kan vinden. het enige wat in de buurt zit is Nuenen junioren die spelen 2e klasse. en PSV junioren spelen 1e klasse.

ik zal binnekort eens vragen aan mijn coach. al zal hij er niet zo blij mee zijn want die wil niet dat ik weg ga.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dan moet de coach er voor zorgen dat ie jou kan houden, en er iets aan doet. Daarnaast is het PSV team niks meer, omdat er door zijn gegaan naar de senioren van PSV.

8. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    als iedereen daar weg blijft wordt het nooit wat, komt heus wel weer.
    nu ook sinds Daan naar pittsburgh pirates is, stond ook in de krant.
    zal heus wel wat mensen aantrekken.

9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Zit er nog een andere goeie club in de buurt van Eindhoven/Nuenen?

ik wil meer gaan trainen, mee trainen met junioren is niet echt een optie.

PSV zou kunnen, ik hoor alleen van meerdere mensen dat daar niet echt goed met spelers om wordt gegaan Ivm kinderen te lang door laten gaan en arm overbelasten etc.

ja en Bixie zit daar ook bij, dat is nog de vraag of ik daar al goed genoeg voor ben met mijn 1.5 jaar speel ervaring. fysiek en qua gooi-arm kan dat wel denk ik.

en bij nuenen met die 1x trainen in de week wordt ik ook niet echt veel beter

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zo te zien zit er geen een honkbal club verder in de buurt. Maar heb je al overlegd met je coach/trainer?

11. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    ja, die zei dat hij die andere clubs ook niet geweldig waren omdat ze per se je prestaties hoog willen houden.
    en nuenen is gewoon echt een plezier club snapje?

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ja, ik weet het, heb daar wel is moeten spelen, en heb daar 2 keer een kamp gehad. Met mensen van NL team enzo.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dat was wel echt vet idd het honkbalkamp in Nuenen. Ik heb op mn kamer zelfs nog wat gravel meegenomen van het prachtige veld van Nuenen. Twee dik grote kiezels :+

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Damn wel een vette sport is dit.

Alleen ik waar de fuck moet je deze sport spelen dan?
    Ik heb nog nooit mensen in het echt honkbal zien spelen....

15. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    euhm moet je even googlen naar een club in de buurt ;).

ik heb ook niet echt iets gevonden in de buurt van dedemsvaart. is ook echt in the middle of nowhere.

in hardenberg of zwolle zal sowieso wel wat zitten, dat is alleen wel een pokke end.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En als je wedstrijd hebt, dan moet je ook ver rijden.

17. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    net pitch training gehad, en hebben 't meeste op Changeups geoefend. nog nooit eerder gedaan omdat dit mn eerste seizoen pitchen pas is. maar ging wel lekker :)

hier kan je live hoofdklasse kijken : http://www.stadeo.tv/

hij doet t alleen nie geloofk :9

Laatst bewerkt: 25 jun 2009
  18. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Net terug van WPT in rotterdam, was super vet!
    (rechts achter is een fijne hoek, goed zicht en het langste zon)

heb nog een shirt gekocht, zal 'm binnekort wel eens uploaden.

helaas Nederland vs. Taiwan met 3-8 verloren.

19. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelfs niet bepaald het talent voor, maar ik vind het wel een machtige sport. Heb een poos in Amerika gewoond en ben daar een paar keer naar de Oakland A's geweest, echt een belevenis!

Het is eigenlijk best bijzonder dat Nederland het internationaal erg aardig doet, want het clubniveau is enorm anders dan bv Amerika. Daar kunnen ze bij de basketbal nog wat van leren. Maar ja, daar heb je alleen al binnen Europa veel meer concurrentie dan bij honkbal, want na Nederland en Italie houdt het snel op.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik ben gisteren gegaan, maar was echt bagger. Zo'n slechte wedstrijd. Ze hebben met 6-0 van Japan verloren xD. Maar de wedstrijd Cuba - Taiwan was wel mooi.

Deel Deze Pagina