De CPU kunnen ze nooit zodanig goed maken dat spelers die het spel tot in de puntjes beheersen niet kunnen winnen op Top-player of daar elke wedstrijd heel veel moeite voor moeten doen. Ik speel al jaren PES en deed vaak mee aan toernooien en ik won die ook nog weleens. Ik heb gespeeld tegen grote jongens in het PES circuit en was ook van dat niveau.
In PES2009 heb ik soms wel problemen tegen de CPU. Van de 10 potjes op topplayer verlies ik er 1 ongeveer. En er zijn niet veel menselijk tegenstanders die van mij winnen. De pot die ik verlies is vaak omringd door pech, ballen op de paal en een team tegenover me dat niet moe lijkt te worden, 10 Maradonna's in het veld heeft en werkelijk ieder gevecht om de bal wint.
Ik zit dus niet te wachten op een nog betere AI van de CPU als tegenpartij eigenlijk. Dan wordt het namelijk unfair. Als ik 5 van de 10 potten ga verliezen tegen de CPU dan komt dat omdat de CPU gaat cheaten. Als een verdediger van Volendam sneller sprint dan Henry noem ik het dus cheaten. En dat is met PES 2009 ook al het geval soms. Als dat nog erger wordt dan hoop ik maar dat het online flawless werkt want dan ga ik echt niet meer tegen de CPU spelen.
Laatst bewerkt: 6 jul 2009