1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb 2009 ook overgeslagen. Te weinig vernieuwing. Voor deze versie lijkt er echter wel een hoop te veranderen en de signalen lijken ook in die richting te wijzen. Over twee weken is er meer duidelijk. Dan houdt de NDA op en kunnen o.a. de mannen van WENB hun mening ventileren over de playtest. Als zij oprecht positief zijn dan kun je met een gerust hart tot aanschaf overgaan.
     
  2. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Iemand op AVforum heeft twee reacties geplaatst met daarin de headlines van het PSM magazine inzake de grote PES 2010 preview. Het ziet er naar uit dat men geen meganieuwe game heeft gemaakt, maar wel enkele belangrijke aanpassingen hebben gedaan:

     
  3. YamaPI

    YamaPI Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    We zitten sowieso dus weer met een oude grafische engine opgescheept. Jammer dat dat voor de meeste de beslissing is om tussen PES of FIFA te kiezen.

    Vooral het weghalen van de automatische acties van je verdediger vindt ik een goede verbetering
     
  4. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm die oude PES engine is in mijn ogen nog steeds vele malen mooier dan Fifa! Het leest iig goed, ben benieuwd naar WENB haar input.

    Heb het net gelezen en het leest echt goed! Geen automatische verdedigers die een overtreding maken, geen freeze up na vrije ballen, goalkeepers die echt goed zijn en nog zoveel meer!! Online wordt niet meer door Konami gehost maar door Sony en Microsoft!
    Daarnaast is de volledige Spaanse, Italiaanse, Franse en DUITSE(!!) competities aanwezig!

    Ow, het screenshot van Messi en Torres was trouwens INGAME! Wat ziet Iniesta er trouwens levensecht uit.. geweldig!
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2009
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Iniesta ziet er goed uit inderdaad, die ziet in FIFA09 eruit als als een mislukte clown.
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Gezichten in PES vond ik altijd beter dan in Fifa, zelfs de cover stars bij Fifa (Ronaldinho en Rooney) zien er uit als een persiflage op zichzelf.
     
  8. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind dat er toch veel positief in staat (vooral op gameplay gebied)

    De tactische aspecten waar veel over wordt gesproken interesseren mij eigenlijk niet zoveel want ik speel eigenlijk het liefste zo snel mogelijk potjes en niet dat ik vantevoren allemaal tactische wijzigingen moet doen.

    Ik vind het wel jammer dat de clubs nog steeds in CAPITAL worden aangegeven.

    Er staat inderdaad in dat Manu en Liverpoep de EPL-clubs zijn die zijn gelicenseerd en dat de Duitse, Italiaanse, Franse en Italiaanse competitie er in zit maar ik kan me niet voorstellen dat de Duitse en de Italiaanse ineens zomaar zijn gelicenseerd terwijl PM3 het alleen in die zin aangeeft, dit is voor PES toch een heel grote verbetering als dit klopt.

    Men geeft ook aan dat UEL gelicenseerd is maar dat is toch de Uefa Europe League, is dat nu de CL of UEFA Cup? Als het de UEFA Cup is dan zou namelijk Aston Villa en Everton (wat mij weer bijzonder zou verheugen) ook worden gelicenseerd.

    Ook geeft men aan dat het nu allemaal donkerder oogt en realistischer, opzicht wel leuk een aardig maar in PES2009 moet je bij een avond match en bij een regenmatch toch wel heel erg je beeld op scherp zetten om nog iets te kunnen zien.

    Al met al positieve punten als het allemaal wordt waargemaakt met enkele kleine minpuntjes als ze daar niks meer aan zouden verbeteren.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Italiaanse compeititie is al een aantal jaar gelicenceerd ,Spaanse was dit jaar niet meer maar komend jaar blijbkaar wel :D

    Uefa Cup bestaat niet meer, dat is de Europa League voor seizoen 2009-2010. Naast de Champions League hebben ze dus ook de Europa League.
     
  10. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    DE PR babbel klinkt nu wat overtuigender en de screens zien er zeer nice uit. Ben benieuwd naar de eerste gameplay beelden.

    Als dat echt zo zal zijn is het voor mij een must buy. Want ik heb nu echt geen tegenstand op Top player. Tenzij ik een rode kaart krijg door een tackle die is gemaakt door een cpu van mijn team /ridicule
     
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En dat euvel schijnt ook verholpen te zijn! PES staat ineens hoog op mijn wishlist _O_
     
  12. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik bedoel natuurlijk ook de Spaanse en de Duitse. Ik heb alleen het idee dat in die zin wordt verteld dat de competities erbij zijn maar ik lees niet echt of ze allemaal zijn gelicenseerd want als dat zo zou zijn dan stond dat wel meerdere keren of als kopje vermeld.

    UCL = CL
    UEL = Europe League

    Dus dat betekent dat PL-clubs die meedoen aan UEL, Villa en Everton dus worden gelicenseerd? Want eerder in het verhaal staat dat Manu en Liverpool de PL-clubs zijn die worden gelicenseerd?
     
  13. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Die oude engine hoeft niet negatief te zijn. Ik vind de screenshots in het magazine erg goed. Dat gameplay shot ziet er qua belichting top uit. En de close ups van de spelers van Barca en Liverpool zijn haast fotorealistisch.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Wordt dit dan toch de relevatie waarop de footie fans hebben gewacht? Vooralsnog ben ik zeer sceptisch.
     
  15. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Sceptisch is goed. Ik ben vooral enthousiast over het feit dat ze daadwerkelijk hebben geluisterd naar de community. Als nu die mo-cap ook nog eens goed wordt ingevoegd dan kan het zo maar zijn dat het qua voetbal de game is. Maar niet de revelatie (lees: ultieme game) die we echt hopen. Toch ben ik erg positief over de richting die ze opgaan.

    Trouwens...het gras is trouwens ook wel een stuk verbeterd zeg.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    De CPU kunnen ze nooit zodanig goed maken dat spelers die het spel tot in de puntjes beheersen niet kunnen winnen op Top-player of daar elke wedstrijd heel veel moeite voor moeten doen. Ik speel al jaren PES en deed vaak mee aan toernooien en ik won die ook nog weleens. Ik heb gespeeld tegen grote jongens in het PES circuit en was ook van dat niveau.

    In PES2009 heb ik soms wel problemen tegen de CPU. Van de 10 potjes op topplayer verlies ik er 1 ongeveer. En er zijn niet veel menselijk tegenstanders die van mij winnen. De pot die ik verlies is vaak omringd door pech, ballen op de paal en een team tegenover me dat niet moe lijkt te worden, 10 Maradonna's in het veld heeft en werkelijk ieder gevecht om de bal wint.

    Ik zit dus niet te wachten op een nog betere AI van de CPU als tegenpartij eigenlijk. Dan wordt het namelijk unfair. Als ik 5 van de 10 potten ga verliezen tegen de CPU dan komt dat omdat de CPU gaat cheaten. Als een verdediger van Volendam sneller sprint dan Henry noem ik het dus cheaten. En dat is met PES 2009 ook al het geval soms. Als dat nog erger wordt dan hoop ik maar dat het online flawless werkt want dan ga ik echt niet meer tegen de CPU spelen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Leuk voorbeeld van die snelheid. Zelf vind ik het namelijk belachelijk dat goede spelers standaard sneller zijn dan amateurs, want snelheid an sich heeft niets te maken met hoe goed je kan voetballen. Een speler van Volendam kan dus best sneller zijn dan een verdediger van Real, maar in PES is dit nooit zo!
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    daar heb je iid een punt. Nooit echt over nagedacht. Daar zouden ze eens op moeten letten ja. Ik denk dat de selectie van Heracles Almelo gemiddeld sneller is dan die van AC Milan met al die ouwe rotten :9 Maar in pes is dat niet zo.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Ja, of dat Rooney bv. sneller is dan Marcus Beasley. Hij is waarschijnlijk op alle fronten beter, maar snelheid een dikke 80? Dat is superlame.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Qua sprinten wel, maar niet m.b.t. handelingssnelheid. Een speler van Heracles Almelo heeft een handelingssnelheid die vele malen lager ligt dan die van de gemiddelde AC Milan speler. Snelheid is niet alleen het sprinten. Het is ook het snelle reageren van spelers, handelingssnelheid en slimheid.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina