Rock Werchter 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackie brown JR, 28 jan 2009.

1. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Wat baal ik dat ik geen kaartjes heb gekocht dit jaar zeg!

Echt een geweldige line-up! Ach ja, ik heb prioriteiten moeten stellen en van de zomer 2 weken op vakantie gaan is voor mij toch echt een pré.

Ik hoop dat ik volgend jaar wél geld heb voor het gehele weekend.

2. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Welke dag(en) ga je??? Heb je al kaarten? Weet je toevallig of ze al bijna uitverkocht zijn? 8)

Ik ben namelijk in de buurt met wat vriend en we willen ook even heen *)

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Iemand Nine Inch Nails nog gezien? De enige act samen met Metallica die ik graag gezien zou hebben. Nou ja, zou wel meer gezien willen hebben, maar voor de twee genoemenden zou ik ECHT gaan. En speelde Mastodon goed?

4. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wat was dit een geniale ervaring. :D Ik heb echt constant genoten. Bloc Party vond ik onverwachts vet, en Lauren Garnier was echt sick.

Mijn toppers waren Coldplay, Oasis, Kings Of Leon, The Prodigy en Pendulum. Echt helemaal los gegaan, vooral 's avonds, want die zon die putte je echt uit. :eek:

Ik had trouwens echt gelachen bij Limp Bizkit. Die teksten. xD Zoals:

"You don't really know why, but you wanna justify, RIPPING SOMEONES HEAD OFF!!"

"And if my day keeps going this way, I just might BREAK YOUR FUCKING FACE TONIGHT!"

Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  5. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Kings of Leon was echt niks imo, ze stonden daar maar een beetje en gaven totaal geen show. Metallica daarintegen was legendarisch :D

6. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Het klonk gewoon heel goed allemaal, erg zuiver. Maar ze geven inderdaad nooit een show. Maar bij sommige muziek past een show gewoon niet.

Metallica was inderdaad echt super met al dat vuurwerk en zo. :D Alleen een beetje te veel drukke nummers. Die vind ik juist meestal niet goed. En ze hadden Fade To Black, Ride The Lightening en ...And Justice For All niet gespeeld.

Eagles of Death Metal waren trouwens redelijk bagger, maar dat kwam puur door het geluid. Het geluid vervormde helemaal, en je kon z'n stem amper horen. Dat was ook bij The Mars Volta, die waren echt zwaar kut. Meteen weggegaan, en naar de Marquee gegaan. Toen begon het lekker te regenen, dus tijd om een wet t-shirt wedstrijd te houden. xD

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mja, Mars Volta moet ook niet op festivals spelen denk ik. Ze hebben al moeite om in een zaal het geluid goed te regelen, laat staan om het te fixen met de geringe tijd die je hebt op zo'n festival.

8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal mijn verhaaltje ook maar neergooien in 'Bauke style'

Donderdag
    We kwamen iets later aan op de camping en de weide, daardoor konden we een beetje horen van Eagles of Death Metal, maakte verder niet veel uit, want ik ken ze toch niet zo goed. Daarna kwam Lily Allen. Zo he wat een chick is dat, paraderend op het podium, de nummertjes waren ook nog eens goed te doen, met een paar leuke covers en remixes van eigen nummers. Dave Matthews met zijn 'Country Music' vond ik vrij weinig aan. Laurent Garnier kende ik niet, maar had van zijn reputatie gehoord als een van de eerste dj's. Hij wist er een geslaagd feestje te bouwen. Toen naar Pendulum gegaan: Gekkenhuis. Holy shit, ik kende de cd maar een klein beetje, vond hem een beetje tegenvallen, maar Live zijn deze gasten GOED, lekker ruig! Bij Oasis nog wel redelijk naar voren gegaan, maar dat vond ik tegenvallen, muziek vond ik niet echt speciaal en als je dan misschien nog hoopt op een leuke show dan moet je al helemaal niet bij de broertjes Gallagher zijn, vooral Liam heeft totaal geen reden om zo arrogant te zijn want zijn podiumpresentatie is waardeloos. Hij stond de hele tijd op dezelfde manier in de microfoon te zingen (Ik wil vermaakt worden :mad: ). The Prodigy was VET! Wat een freaks zijn het en wat een heftige muziek maken ze (genre?). Hits van hun laatste cd vond ik ook erg goed klinken. Na Voodoo People ben ik weggegaan, want ik was stuk. De warmte overdag maakte het de festivalganger niet makkelijk, dat was de alle vier de dagen een hetzelfde.

Vrijdag
    Dit was voor mij DE dag. Het begon met Just Jack, vrolijke hitjes, perfect voor de middag. Daarna White Lies, ik had ze al eens gezien, maar hun muziek blijft super! Amy McDonald deed mij weinig. Tijdens Elbow wat gaan eten, kende hun muziek ook niet dus dacht dat er dan toch niet zo veel aan zou zijn. Voor Bloc Party zijn we naar voren gegaan. Kele was op dreef en had het zelf ook erg naar zijn zin zag ik, leuk optreden! Daarna The Killers, dat vond ik ook een erg geslaagd optreden, iedereen zong keihard mee en ze hadden een goede mengelmoes van alle cd's gemaakt. De beste nummers werden gespeeld (inclusief Shadowplay wat ik een topper vind!). Toen ben ik even terug gegaan om wat te drinken en te eten, want ik was uitgedroogd. Had ik niet moeten doen want Coldplay was _O_. Ik heb een minuutje van Lady Gaga gezien (geil). Toen naar Chris Martin en z'n mannen. Bij het eerste nummer was de hele weide al om. Wat een goede band, improvisaties, grapjes en kleine veranderingen aan de nummers, speciale uitvoeringen en als basis geweldige songs. Daardoor zijn zij mijn hoogtepunt van Werchter geworden.

Zaterdag
    Niet veel gezien deze dag. Limp Bizkit deed wat nostalgische gevoelens boven komen, maar halverwege in de rij gaan staan voor de vakken. Want Franz Ferdinand ging spelen \o/. Ze maakten er een feestje van, maar het steeg niet boven mijn verwachtingen uit, een degelijke show. Beetje klote dat ze hun drum kit vernielen bij Lucid Dreams. Kings of Leon was gewoon goede set, leuke nummers (veel van 3e album). Toen Boys Noize! Helemaal uit mijn plaat gegaan, wat was die gast lekker bezig, veel hoefde hij ook niet te doen want de sfeer was door het publiek al hoog. Nog een paar nummers van 2MANYDJS gezien (incl nummer van Nirvana wat vet was).

Zondag
    ook toen niet veel gezien. De Jeugd was geinig en bouwde er een feestje. De BB'en (Tom barman (dEUS) en Tim van Hamel) voegden helemaal niets toe :confused:.
    Even naar de tent gegaan, precies toen ik in de tent was barstte de regen los. Teruggekeerd bij Black Eyed Peas, hier vond ik niet veel aan, Fergie was irritant. Kaiser Chiefs waren als vanouds lekker bezig met een show weg te geven, nieuwe nummers waren wel aardig. Toen naar Royksopp, van tevoren een paar stomdronken Walen tegengekomen, hilarisch gesprek mee gehad. Royksopp was ook wel aardig maar deed mij de broek niet bollen. Toen maar naar Metallica gegaan, vanwege de show natuurlijk en omdat ik enkele nummers gewoon goed vind. Het begin tot midden was goed, maar toen ze hun echte hits uit de kast trokken was het geweldig. Nothing Else Matters, Enter Sandman en Seek And Destroy waren geniaal. Keihard!

Top drie:
    1. Coldplay
    2. Metallica
    3. Boys Noize

9. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Lauren Garnier is echt sick slecht ja. Was naar een optreden van hun een tijdje terug, wat een pure bagger. Gewoon geen muziek te noemen. Mja misschien was het dit keer wel goed hoor.

10. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    @Onze Bengel, mijn telefoon had het begeven halverwege het festival. :+
    Anders hadden we wel even een biertje kunnen doen, afijn.

Nu weet ik in ieder geval wie die twee gasten waren bij de Jeugd.
    En wel naar Lady Gaga gaan en niet naar Katy Perry, dat kan niet! 8)

11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nee ik vind het echt hartstikke vet. :) Hij speelde nu met een band, was echt heel gaaf. Leuke instrumentale stukken, met een gruwelijke beat. :D

12. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    die heb ik ook nog even gezien, maar de muziek stond me niet echt aan. Ze werd boos omdat die aardbeien werden lekgeprikt :D
    Maar die heeft een leuke bos hout voor de deur 8)

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    2manyDj's waren echt sick goed! maarja ik had ook niks anders van hun verwacht.
    De slechtste act die ik heb gezien was Metro station, vooral dat hij bleef schreeuwen "come on Germany" deed de doorslag dat die zo bagger waren.

Verder deed Boys Noize het beter als verwacht tot zelfs erg goed, heb slechter van hem gezien namelijk maar deed het nu erg goed.

Mijn niet verwachtte iets was dat Katy perry beter was als verwacht, had echt slechte bagger verwacht maar het was best aardig.

en Pendulum is koning dat weet ik wel!:9

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  15. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
  16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het zijn niet zozeer die gasten die goed zijn, maar het publiek. Het is muzikaal niet heel denderend, de show is een beetje vreemd, maar het publiek gaat vanaf de eerste noot al zo tekeer. Ik heb nergens zoiets wilds gezien als bij Pendulum. Het is een hele ervaring (als je front-row staat:+).

Ik vind het verder opvallend dat zowel jij als Bauke maar matig positief zijn over Franz Ferdinand. Dat was precies mijn ervaring op Pinkpop dit jaar! Leuk, maar waar was het feestje? Ik weet nog steeds niet wat er mis was, maar het was zeker niet zoals vroeger (waaronder bijv. Lowlands '08 ).

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe lekker regenen zegt ie, zo'n kleine 12 kilometer van werchter was het nét een complete wolkbreuk die er uit de hemel viel....

Den deze moest eerst met zijn lichten op én stapvoets rijden wegens de hevige regenval en bij het openen van mijn garagepoort was ik dan ook kompleet verzopen.....:+

Enne nou moet ik een electrische bedienbare garagepoort hebben...:):)

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Heb Franz Ferdinand 4 keer gezien inmiddels, en elke show was net zo saai. Moet er ook steeds voor anderen naar toe. Echt een ongelooflijke kut liveband.

En Pendulum; tsja, als je ze een keer live hebt gezien, hoef je de 2e keer niet meer naar voren hoor. Het is geen D&B meer, en zogauw er een D&B stukje komt valt iedereen stil omdat ze niet begrijpen dat je ook wat anders kunt doen dan tegen elkaar aanduwen. Jammer.

19. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Naja, de regen was achteraf niet zo heel erg. Ik ben alleen gruwelijk verkouden nu. :9 Zo, lekker geslapen, ik ga mijn fotos terugbekijken. :)

20. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze eind vorig jaar in WATT gezien, toen vond ik het wel vet, ze hadden hun 3e cd toen nog niet uitgebracht, nog een beetje onwennig op het podium na een tijd van niet-optreden, ze vonden het leuk om hun nieuwe nummers te laten horen.
    Ik weet niet of ik dat miste, maar het kwam niet over.

Deel Deze Pagina