[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja inderdaad, wat nou McLaren spionage. 8)

Ik zal er aan denken komende weekende een voorspelling te doen. Doen jullie dat in deze topic middels een soort van competitielijst ofzo?

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Er is een F1 Competitie topic. Het staat ook in dit gedeelte;)

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
  4. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    TIP voor mensen die van autosport (F1) houden en geen zin hebben om dik 200 euros neer te leggen voor een dagje formule 1. Op het circuit van Zolder(belgië) is zondag 19 juli de superleague formula. Ook is er de euroboss serie te zien die op zondag 2 races rijden! en kaarten zijn €35,- voor paddock+tribune! In de euroboss serie's rijden oude formule 1 wagens ( tyrell 1998, arrows) en nog wat wagens uit amerika die ook aardig kabaal maken!

superleague auto: http://www.youtube.com/watch?v=j4kOTBIZA3c&feature=related

euroboss: http://www.youtube.com/watch?v=FeKH2bNQH3c&feature=related

5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Je kan aankomend weekend ook voor 50,- per persoon naar de Nürnburgring via GPUpdate. Daar krijg je het tweede kaartje gratis. :)

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie actie is dat van GPupdate, maar die staanplaatsen van €50 zullen niet zo bijzonder zijn lijkt me.

Dat is niet duur zeg. :eek: Jammer dat het voor mij te ver rijden is..

7. JeePee

JeePee Guest

Voel me een kleeeeein beetje genaaid door GPUpdate :+ Ik zat te twijfelen tussen Nurburgring 1ste bocht en Hongarije 1ste bocht. Qua baanspectakel is de Nring het mooist, maar die was 400,-. Blijkt nu dat je dus met z'n 2en geen 800, maar 400 kwijt bent... Niet dat de Hungaroring niet vet is, maar toch :+

8. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Damn dat kan ik wel begrijpen ja, scheelt een hoop geld. Maar misschien wordt het een regenrace aankomende zondag, dus dat blijft je bespaard. :)

9. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Regen? Dan moet je er juist wel zitten! _O_

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die Liuzzi hadden ze toen moeten schorsen want die was echt niet goed bij zijn hoofd. En dat van Hamilton was wel mooi.

11. JeePee

JeePee Guest

Luizzi had een technisch probleem geloof ik. En dan nog... ook al zie je die gele vlaggen en wil je rustig aan doen: aquaplanning blijf aquaplanning en je kan er geen zak aan doen. En dat van Hamilton was gewoon vals. Raikkonen viel een paar meter voor de pitstreep stil en niemand mocht hem helpen. Marshalls zeiden maar dat ie op moest geven. Team kon niks doen. En meneer Hamilton wordt even met takelwagen en al weer recht gezet.

En regenraces zijn best mooi om bij te zijn. Ik kan het weten: Monza 2008 :+

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar net welke marshalls je treft, in China dat jaar had Hamilton er ook niks aan (ook al probeerden ze het wel een beetje). Schumacher lukte het op de Nurburgring in 2003 maar bij een andere GP werd hij ook een keer niet geholpen.

13. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    FOTA geeft uitleg over verlaten vergadering
    08 juli 2009

De FOTA heeft een verklaring gegeven waarom de acht teams zijn weggelopen uit de vergadering met de FIA op woensdag in Duitsland. Volgens race-directeur Charlie Whiting zijn de teams formeel nog helemaal niet ingeschreven voor 2010 en hebben ze dus ook geen stem bij de regelvorming van volgend jaar, waar de vergadering over ging. Om die reden besloten de teams de vergadering te verlaten.

FOTA-teams hebben geen stem volgens Charlie Whiting (rechts)
    In een verklaring liet de FOTA weten: "Gedurende de vergadering werden de managers van de teams geïnformeerd door meneer Whiting dat, in tegenstelling tot eerdere besluiten, de acht FOTA-teams momenteel geen deel uitmaken van het wereldkampioenschap Formule 1 van 2010. Om die reden hebben de FOTA-teams geen stemrecht in sportieve of technische zaken."

De FOTA snapt ook niet waarom er nu wordt beweerd dat de inschrijving van de teams nog niet officieel is. "Op 24 juni stonden de acht teams in de lijst met geaccepteerde teams. Deze lijst werd uitgegeven in een persbericht van de FIA, na goedkeuring van de World Motor Sport Council", aldus de verklaring. "De FOTA wilde om dit alles de vergadering van woensdag uitstellen, maar dit idee werd verworpen met als reden dat er geen nieuwe Concorde Verdrag kan komen zonder unanieme goedkeuring van de regels van 2010. Wat de FOTA betreft zijn de technische en sportieve reglementen al in Parijs goedgekeurd."

"In het persbericht van de FIA op 24 juni staat duidelijk dat het reglement van 2010 bestaat uit de regels van 2009 en alle veranderingen waar voor 29 april overeenstemming over is bereikt. Op geen enkel moment in de discussies in Parijs was unanieme overeenstemming een voorwaarde. De toekomst van de Formule 1 wordt behoorlijk op de weegschaal gelegd, nu er tegen de wil van de WMSC en de besluiten in Parijs wordt gegaan."

"De vertegenwoordigers van de FOTA konden door alles wat speelde geen gebruik maken van hun rechten en hadden geen andere optie dan de deelname aan de vergadering te stoppen. De FOTA is bereid in goed vertrouwen met de nieuwe en bestaande teams over de toekomst van de Formule 1 te overleggen."

bron: gp update

trouwens vet filmpje van die race in duitsland. zat toen live te kijken. vorig jaar engeland was ook gaaf!

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, ik was ook al bang voor een normale race zonder politieke heisa. :mad:

Stelletje idioten daar, zowel de FIA als FOTA.

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Geruchten gaan dat Bourdais wordt vervangen na de komende race.

En de 'split' in F1 is nog steeds mogelijk, de FOTA gaat waarschijnlijk weer nieuw leven blazen in hun plannen voor een eigen competitie. =(

16. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zo slecht doet die Bourdais het niet vind ik. Die auto is gewoon niet goed genoeg.

Ze hebben het over Villeneuve als vervanger. Geloof er dus niet veel van...

Als ze hem vervangen zal het eerder Sato, Senna of een coureur uit de Red Bull familie zijn.

17. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    bourdais had toch gewonnen in le mans? zo slecht is die idd niet maar de auto's zeggen tegenwoordig waar je rijdt. Ik juich het wel toe zo andere klassen. Laten we hopen dat ze net als bij de superleague formula weer de v12 terug brengen alleen dan met met 20 000 toeren. De fia wil het budget van begin jaren 90.

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Silly season wordt steeds leuker:

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Raikkonen naar Brawn vind ik goed plan, als ze volgend jaar weer een goede auto hebben. Ik gok dat Barrichello dan weg gaat (of is daar al iets van bekend?). Rosberg naar BMW is prima, ten koste van Heidfeld neem ik aan? En wie gaat er dan naar Ferrari? :eek:

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Alonso of Vettel gok ik

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina