Het is inderdaad een hdready tv, maar tegenwoordig kunnen veel van deze hdtv's ook een inkomende resolutie aan van 1080p.
De tv scaled dit inkomende signaal naar de eigen resolutie van 1366x768.
Waarom is dit? Vaak kan je de afspeelapparatuur (xbox/ps3/blu-ray) alleen op 720p of 1080p zetten. Wanneer deze op 720p staat wordt er een 1280x720p signaal door en moet de tv dit upscalen en dat geeft verlies in beeldkwaliteit.
Als je deze op 1080p zet dan hoeft de tv het alleen te downscalen en dat is veel makkelijker en ziet het er vaak nòg mooier uit.
1080i moet je nooit gebruiken als de tv ook 1080p aankan. Zet je xbox maar op 1080p dus.
--------------------------------------------------
Ik zag nog een mini review in de computer-idee van de Philips 21-9 hdtv en die kwam er toch erg matig uit.
Natuurlijk werd het grote nadeel aangedragen dat domweg bijna al het content 16-9 is en je dus alleen bij blu-rays het mooie bioscoopeffect kan beleven, maar dat is logisch. Dat weet je als je deze tv koopt.
Wat mij zeer zeer verbaasde is dat de onderste regel van de ondertiteling vaak buiten beeld valt!
Deze staat soms in het gedeelte van de zwarte balken en dus kan je deze niet lezen.
Ik kan bijna niet geloven dat ze daar niets op hebben bedacht, als Nederlands bedrijf zijnde.
----
zo,n homeplug is natuurlijk een ideale oplossing als je bijvoorbeeld op zolder wilt gaan internetten, maar er geen kabels doorgetrokken zijn daar naartoe en/of je draadloze modem niet zo'n groot bereik heeft!
Oh ja, hij kan volgens mij ook niet op zo'n stekkerdoos die je gebruikt als je stopcontacten te kort bent gekomen. Hij moet dus echt in het stopcontact wat in de muur zit.
Laatst bewerkt: 10 jul 2009