1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben geen voorstander van meerdere routers in één netwerk.

    Mooiste oplossing vind ik een Homeplug in combinatie met een Switch.
    Van de router beneden gaat er een kabel naar de Homelug , bij jouw op de kamer gaat er van de Homeplug een kabel naar de Switch.
    [​IMG]
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vage shit. Via de stopcontacten dus? Hoe trek je daar dan het signaal uit? En heb je dan door het hele huis internet? :confused:
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt minimaal 2 Homeplugs nodig.
    De 1e stop in je het stopcontact naast de modem of router en vervolgens druk je een utp-kabel van modem/router in de Homeplug.

    De 2e Homeplug druk je in het stopcontact bij jouw op de kamer en vanaf daar gaat er een upt-kabel naar pc , console , dreambox of switch.

    Dit is een Homeplug.
    [​IMG]

    Er zijn verschillende soorten Homeplugs te koop van 11Mbps tot 200Mbps.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Holy hell wat briljant zeg :eek:

    Dat zou dus betekenen dat ik die ene doorgetrokken kabel voor m'n dreambox niet nodig heb en PC en PS3 gewoon lekker draadloos kan laten draaien *)

    Zijn die dingen duur? En snelheidsverlies? En hoe weet ik zeker dat de stopcontacten allemaal op 'tzelfde circuit zitten... O-)
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    waarom ben je geen fan van meerdere routers in een netwerk?

    ik ben juist erg blij met mn wireless bruggetje naar boven. Alles wat boven staat zit lekker wired op de router boven maar ik hoef geen kabels door t hele huis te trekken. (Heb 2 Belkin N routers met DD-wrt firmware om ze in bridge mode te krijgen)
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat kost zo'n 'omgekeerde' (dus: draadloos signaal ontvangen en vervolgens via draden verdelen over PC, PS3 en dreambox) router ongeveer?

    Dat leek me in eerste instantie namelijk de meest logische oplossing.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hehe in Duitsland hebben ze dat al jaren ;)
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Geloof dat de goedkoopste rond de 50 euro kost.. En het signaal gaat niet over het stroom net hoor, de stekker die je beneden bij de router doet verzend het signaal gewoon draadloos naar de stekker die je boven hebt, die het weer ontvangt en vervolgens via een kabel weer verder stuurt.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe kom je aan deze wijsheid :confused:

    Uitleg Homeplug.

    Belangrijk.
    Let erop dat u de Alecto HOMEplug AV niet aansluit op een stopcontact
    met overspanningsbeveiliging of een stopcontact achter een UPS, dus
    rechtstreeks op het 230 Volt lichtnet. Let erop dat in gebouwen met een
    meerfase installatie u bij gebruik van de Alecto HOMEplug AV dezelfde
    fase gebruikt.

    Met behulp van deze Alecto HOMEplug AV kan snel en eenvoudig
    een uitgebreid netwerk worden gecreëerd via het lichtnet.

    De Alecto HOMEplug AV heeft, afhankelijk van de
    omstandigheden, een bereik van 200 meter via het lichtnet.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Werkt het niet zo? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had in een foldertje.. Van je stukje tekst wordt ik ook niet echt wijzer, gaat het internetsignaal dan door de stroomkabel? 8)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In 1 keer helemaal goed :)

    De ene Homeplug zend het signaal in de stroomkabel en de andere Homeplug haalt het signaal er weer uit.
    Natuurlijk heeft een Homeplug zijn voor - en nadelen.

    Voordeel.
    1. Geen netwerkabels door het huis.
    2. In het hele huis en schuur heb je toegang tot het internet.

    Nadeel.
    1. Niet goedkoop.
    2. Werkt niet op een 3 fase installatie.

    Er zijn Homeplugs te koop die een ingebouwde wifi verbinding hebben.
    [yt]38WmnYGncdE[/yt]
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hoe zit het met snelheidsverlies, Melbuuln? Ik hoor daar gemengde verhalen over.
     
  14. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    vandaag de aanbieding van mediamarkt gevolgd (r'dam) van de 32 inch lg2000. 333 euro1, Aanvankelijk beetje sceptisch door de prijs, maar ik kan je vertellen, dit ding werkt echt fantastisch, geen addertjes onder het gras ofzo.

    alleen vraagje, op de aanwijzingen staat HD-ready etc, dus eigenlijk 720 p, maar ik kan m'n xbox op 1080i en 1080p instellen en dan blijft ie beeld geven, is dit beeld dan beter dan 720p of gewoon het zelfde.

    Aanbieding loopt tot zaterdag, dus als je toevallig nog een betaalbare goede tv zoekt moet je echt voor de 32lg2000 gaan
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het is inderdaad een hdready tv, maar tegenwoordig kunnen veel van deze hdtv's ook een inkomende resolutie aan van 1080p.

    De tv scaled dit inkomende signaal naar de eigen resolutie van 1366x768.

    Waarom is dit? Vaak kan je de afspeelapparatuur (xbox/ps3/blu-ray) alleen op 720p of 1080p zetten. Wanneer deze op 720p staat wordt er een 1280x720p signaal door en moet de tv dit upscalen en dat geeft verlies in beeldkwaliteit.

    Als je deze op 1080p zet dan hoeft de tv het alleen te downscalen en dat is veel makkelijker en ziet het er vaak nòg mooier uit. :thumbs:
    1080i moet je nooit gebruiken als de tv ook 1080p aankan. Zet je xbox maar op 1080p dus.


    --------------------------------------------------

    Ik zag nog een mini review in de computer-idee van de Philips 21-9 hdtv en die kwam er toch erg matig uit.
    Natuurlijk werd het grote nadeel aangedragen dat domweg bijna al het content 16-9 is en je dus alleen bij blu-rays het mooie bioscoopeffect kan beleven, maar dat is logisch. Dat weet je als je deze tv koopt.

    Wat mij zeer zeer verbaasde is dat de onderste regel van de ondertiteling vaak buiten beeld valt!
    Deze staat soms in het gedeelte van de zwarte balken en dus kan je deze niet lezen.
    Ik kan bijna niet geloven dat ze daar niets op hebben bedacht, als Nederlands bedrijf zijnde.


    ----

    zo,n homeplug is natuurlijk een ideale oplossing als je bijvoorbeeld op zolder wilt gaan internetten, maar er geen kabels doorgetrokken zijn daar naartoe en/of je draadloze modem niet zo'n groot bereik heeft!
    Oh ja, hij kan volgens mij ook niet op zo'n stekkerdoos die je gebruikt als je stopcontacten te kort bent gekomen. Hij moet dus echt in het stopcontact wat in de muur zit.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  16. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Dat zou toch niks moeten uitmaken? Met zo'n stekkerdoos/verlengsnoer maak je alleen de stroomkring wat langer, je passeert geen schakelaars* of wat.

    *Alleen als je een stekkerdoos/verlengsnoer hebt met een aan/uit-schakelaar (die moet je dan natuurlijk aan zetten 8) ).
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Ik begrijp het nog steeds niet.

    2 maanden geleden ofzo vroeg ik of op de Pana X10 720p games kon spelen zonder kwaliteitsverlies en dus in de juiste resolutie, en toen werd me uitgelegd dat dat prima kon want 720p betekent 720 verticale lijnen, en de X10 heeft er 768.

    Heel duidelijk dus.

    Maar hoe zit het dan met de horizontale lijnen: 720p = 1280 horizontale lijnen, maar de X10 heeft er maar 1024. What's up with that, en hoe ziet dat eruit op je beeld?

    Het zal er trouwens allemaal best wel goed uitzien hoor, maar ik SNAP het gewoon niet.
    En ik zit nog steeds te twijfelen tussen nu even snel de X10 halen voor 625 euro, of iets meer betalen en de G10 met FullHD halen.
    X10 vanwege de prijs en omdat hij toch ontzettend goede recensies krijgt, en de G10 omdat hij NOG betere recensies krijgt, maar ook FullHD is wat me leuk lijkt voor mijn PS3 met Blu-Ray enzo...

    LCD is nog steeds geen optie voor de gamers!?
     
  18. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    De pixels zijn rechthoekig waardoor je geen verschil zult merken. Zo is het mij uitgelegd idd.




    Zijn er mensen die de Panasonic TX-P42S10
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B183141/cid/15002/Panasonic_VIERA_TX_P42S10/

    ik ben aan het overwegen deze TV in huis te halen. Ben dus benieuwd of er meer mensen zijn met deze tv. En wat de voor/nadelen zijn. Kan niet zoveel recensie vinden :mad:
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2009
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    ...maar een pixel blijft een pixel, dus het zal heus wel beeldvullend zijn allemaal, maar een pixel kan maar 1 kleur tegelijkertijd aangeven en dus 'mis' je pixels in je resolutie en dus weergave...!?




    http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2009/05/11/Panasonic-Viera-TX-P42S10-42in-Plasma-TV/p1

    Voor 200 euro meer ofzo heb je geloof ik de G10 al...
    Maar is idd wel een mooie prijs voor een FullHD plasma van Panasonic :Y :)
     
  20. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina