Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Het is wel laag ja. Heb je ongeveer een net zo hoog percentage als profwielrenners en langeafstandlopers, iets lager zelfs. Bij niet getrainde mensen kan 5% inderdaad gevaarlijk zijn.

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  2. Ashavan

Ashavan Guest

bij getrainde mensen ook.

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Doe ik de laatste 4 maanden zowieso al. Eet me elke dag misselijk, maar de laatste 3 maanden maar 3 kilo aangekomen en heb het idee dat ik alleen maar nog droger ben geworden. Heb nu zelfs al een ader in mn onderbuik staan.

Maar komt misschien ook omdat ik sinds februari 5/6x per week train ipv 3x en mn eten heb aangepast.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Gewoon voeding blijven verhogen. 5000kcal per dag en dan zal jij ook wel aan moeten komen.

5. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Topsport is met heel veel dingen dicht bij het randje. Toch hoeft het niet gevaarlijk te zijn als je een goed dieet volgt en goed voor jezelf zorgt.

Bij niet topsporters hoeft het ook niet gevaarlijk te zijn. Het komt wel eens voor iemand ondanks dat hij goed eet en geen rare ziektes heeft toch een heel laag vetpercentage heeft. Dat betekend niet gelijk dat het gevaarlijk is.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    kan het kwaad als je creatine gebruikt en je nuttigt dan een alcohol houdend drankje?

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik fitness nu iets van 2 maanden. Het eerste maandje gebruikte ik een full-body schema die een insructeur had opgezet, deze beviel echter niet zo goed, en ben daarom een eigen schema gaan opzetten. Gebruik hem nu iets van 2 weken, en in die tussentijd nog wat kleine aanpassingen gemaakt. Waarvan de grootste: van explosieve training wat meer naar massa training gegaan. Schema staat in de Spolier, tips en/of opmerkingen?
    Dag 1
    Borst
    - Benchpress
    - Inflight Pec Fly
    - Incline Dumbell Press
    - Barbell Pullover
    Kuiten
    - Seated Weight Raise
    - Calfe Raise
    Buik
    - Decline crunch
    - Straight leg raises (indien mogelijk met hulp die wegduwt)
    Overige:
    -Dippen
    -standing barbell curls

Roeien, 15 minuten

Dag 2
    Rug
    -Neck Pull-Downs
    -Single-arm Rows
    -Body Lifts
    -Seated Row
    - Wide-grip chin-ups (met assist)
    Schouder
    - Standing Militairy presses
    - Upright Rows
    - Seated Lateral Raises
    Overige:
    -Decline crunch
    Cardio
    - 20 Minuten interval, 2 minuten rennen (10) 1 minuut sprinten (16~20)

Dag 3
    Bovenbenen
    - Standing Squats
    - Seated Leg Press
    Biceps
    - Standing Barbell Curl
    - Standing Cable Curls
    - Alternate Standing Curls
    Triceps
    - Pressdown
    - Dippen
    - Sitting triceps extensions
    Overige:
    -Decline crunch

Veel oefeningen gaan in piramide vorm. 4 setjes, bijvoorbeeld bankdrukken(momenteel): 15x 30, 10x 40, 7x 50, 4x 60.
    Uitzonderingen hierop zijn de bovenbenen, onderbenen en buik. Eerste 2 train ik op explosiviteit, laatste droog.
    Die bovenbenen ben ik zelf nog niet goed uit. Ze hebben weinig prioriteit, maar slechts 2 oefeningen voor zowel bil als bovenbeen lijkt me wat weinig. Aanvullingen?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klinkt als een solide meting. :)

Tis idd erg laag, maar toch zou ik het niet overdrijven met veel eten. Je komt nu toch ook aan? Droog zijn is a) mooier en b) ziet er een stuk groter uit.

Het 'probleem' is dat met veel eten je op den duur een punt over gaat dat het dan ineens wel erg snel omhoog kan gaan. Drie kg er bij in een paar maanden is dikke prima, in dit tempo zit je op 6 kg oid per jaar, niks mis mee:cool:

9. Ashavan

Ashavan Guest

KevF...voor jou :D

Had een slechte bench dag. Had toch 10 sets, 3 reps op 92,5kg gedaan alvorens de 1x100kg. Geen idee wat me 1rm is maar zal rond de 1x 120kg liggen.
    [yt]c2F-bGSItGk[/yt]

En een 200kg Rack Pull. Als ik daar nog 3 reps achter plak dan zou ik 1x de 200kg moeten kunnen deadliften van de grond.
    [yt]BV7c5CxYVok[/yt]

@Gemini
    het is niet bepaald een schema wat ik zou doen. Zie er geen logische opbouw in.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2009
  10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ik moet echt heel veel eten om ook maar iets aan te komen. Maar ben al erg happy met die 3 kilo eerst. Maar streven is wel om aan het eind van het jaar nog 4/5 er bij te hebben.

Zei de trainer ook al tegen me, dat het zo mooi gaat en dat ik super droog blijf maar toch langzaam zwaarder wordt. Ben ik zelf ook wel happy mee, krijg tenminste niet een modder vette buik oid :)

11. Ashavan

Ashavan Guest

Het is een manier. Een tragere manier, maar als jij het goed vindt gaan...

Ik doe carb cycle ook niet de meest optimale manier om aan te komen of af te vallen. Vind het wel prettig om nog enigsinds me vet in bedwang te houden zodat het niet uit de hand loopt hehe.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Gaat lekker, ga met bijna alles weer vooruit. En zou niet zoals sommigen op de sportschool moddervet willen zijn in de hoop dat je het er weer aftrained, want zijn ook gasten bij die het er niet af krijgen en 'vet' blijven.

Nee dan maar wat langzamer en wat minder vet maar toch mooi vooruitgaan.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Maar er zijn ook gasten zoals mij die het vet nodig hebben om sterker te zijn. Massa verplaatst massa. En naast spiermassa helpt een laagje vetmassa ook enorm. Afgelopen weekend bij de Sterkste Man van Nederland wedstrijd.

Gijs is meer een bodybuilder typ. Weegt over de 100kg met 10- % vet, maar was zwakker dat een gast van tegen de 130kg met 20-ish % vet. En aangezien iemand zoals mij kracht belangrijker vind dan looks is de keus makkelijk gemaakt :)

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Mijn doel is wat anders :) Heb ten eerste niet de lichaamsbouw van een bodybuilder en dat wil ik ook niet. Volgens mij paar pagina's terug wel afbeelding wat ik bedoel.

Gijs doet niet alleen aan bodybuilding en strongest man, maar doet ook nog es shows. Die combinatie zie je eigenlijk niet. En gewicht is idd in je voordeel als je 130 kg weegt tegen de 104 van Gijs. Maar toch netjes dat ie 9e werd op de Strongest man. Jammer dat ie de boomstam verpeste, anders had er een hogere plaats in gezeten.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Die stones vond ik vager. Hij moest 120kg overhead pressen om op het platform te krijgen :p

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Yeah, je hebt echt een nadeel met dat onderdeel als je kleiner bent. Die regels zouden ze echt es moeten aanpassen, doen ze geloof ik in Amerika wel. Grote gasten die zo'n stone bijna op buikhoogte erop kunnen zetten en dan heb je zoals Gijs mensen die dat ding bijna boven hun hoofd moeten pressen om em erop te zetten 8)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Ashavan: mooie techniek bij beide hey! Bankdrukken ook echt de powerlifttechniek met een holl rug ed, netjes. Zal het zelf ook eens een keer zo proberen.

en de 100 kg dus! Dunno of je max dan bij 120 ligt, bij mij werd het boven de 100 ineens allemaal een verdomd stuk zwaarder en ik zak dan ook best weer vaak af.

@Grave: het gaat er om dat je er zelf tevreden mee bent. Voor mij ook echt geen teveel aan vetmassa :)

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Oefgh, ging net weer naar de sportschool na 2 weken Bulgarije geweest te zijn. Dacht ga ff fanatiek al het bier en ongezonde eten eraf trainen, maar na half uur/drie kwartier werd ik licht in me hoofd :confused: . Echt heel vaag, hier nog nooit eerder last van gehad. Ben uit voorzorg toch maar ff gestopt, misschien toch weer wat opbouwen oid...

19. Ashavan

Ashavan Guest

Op die PL manier gebruik je borst een heel stuk minder. Het meeste werk komt van me triceps, lats en voorste schouders. Ideaal om zo geen last te hebben van het dode punt onderin :) Als je het op die manier gaat doen kun je een korte tijdelijke terugval eventueel verwachten tot je triceps e.d. bijgetrokken zijn.

Tja toen ik net de 80kg had aangetikt op de 10sets 3reps deed ik 110kg 1x. Nu ik die 10x3 met 92,5-95kg doe zal de 120kg er toch wel in moeten zitten. Maar we zullen zien ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2009
  20. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg ik mijn vetpercentage lager? Ik ben de laatste maanden wel afgevallen maar m'n sixpack zie je nog steeds niet...

Moet ik meer op m'n eten gaan letten of meer cardio gaan doen ofzo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina