Zo, na een werkdag van 10 uur ga ik weer wat van me laten horen.
De discussie tussen Volkoren en Pegas/Killaz is leuk om te lezen en handig, jullie geven beide goede argumenten waarom wel of waarom niet te gaan voor een extra groot RAM geheugen. Ik ga in deze discussie met Volkoren mee, hij ziet meer in wat voor pc-gebruiker ik ben, ik laat namelijk veel programma's tegelijkertijd draaien. Waarschijnlijk is 4GB RAM voldoende, maar 8GB RAM is toch wat gemakkelijker/confortabeler, dan weet ik zeker dat ik echt niet hoef uit te kijken als ik veel programma's open heb staan. Maar ik ben ook iemand die graag het beste van het beste wil hebben
, dus 16GB RAM overweeg ik eigenlijk ook, we moeten weer een dikke 5 - 7 jaar verder met deze PC en je weet het maar nooit met de technologie, hoe die zich zal ontwikkelen in de volgende jaren. Het is toch al veel geld, dus waarom niet een 100 € meer betalen.
Even verder reageren op wat Volkoren aanhaalde, wat betreft de voeding. Een stille pc is geen must, zeker niet als je daar, laten we zeggen, 50 € meer voor moet betalen. Laat het 20 € zijn en ik neem het in overweging. Ook het idee van meerdere harde schijven klinkt goed. Alleen nu al deze nieuwe ideeën tevoorschijn zijn gekomen, wat moet ik nu bestellen aan apparatuur? Even op een rijtje, dit is dus wat ik er graag in verwerkt zou willen hebben:
-
Het meerdere schijven idee, als 3 echt aanzienlijk beter voor de prestaties is, dan liever dat aantal dan 2.
- Ach, doe maar gewoon die
16GB RAM, mijn ouders betalen toch een groot deel, dat gebeurt niet vaak, dus moet ik daar dan ook gebruik van maken
.
-
Stille voeding is niet vereist, als ie maar niet harder bromt dan mijn 360 (mijn 360 is zonder stilheidsding, jullie begrijpen wel wat ik bedoel
).
-
Twee videokaarten, nogmaals, het is een grote onderneming, betere kwaliteit voor wat meer geld is in dit geval niet rampzalig.
- Voor de rest kan het allemaal hetzelfde blijven, tenzij je leuke ingevingen hebt.
Ik had al aangegeven dat ik dus helemaal geen bal verstand heb van computers, zou iemand dus zo'n samenstelling kunnen maken
. Hahaha, ik wil niet lui overkomen, jullie hebben er simpelweg veel meer verstand van dan ik.
Dan als laatste, bedankt Lenny-t, Volkoren, Pegas, killas en Flix voor jullie reacties
!
Klik om te vergroten...