Straight Edge (sXe)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Oldsk00l, 15 jul 2009.

1. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    wat heeft dit verder met Straight Edge te maken ?

2. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    dankjewel :)

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Omdat de meeste mensen Straight Edge wack vinden misschien? Ik vind het zwaar triest om eerlijk te zijn, niet vanwege hun idealen maar omdat het weer een stomme groep hersenloze schapen is. Kom op mensen, je kan toch wel voor jezelf nadenken? Ik zou me echt nooit in een groep aansluiten. Ik ben zelf slim genoeg om zelf te bepalen hoe ik me kleed, hoe ik leef etc.

4. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    sXe is geen sekte!8)die gasten denken egt wel na voor zichzelf. sXe is een groep idialen dat een naam heeft gekregen. ze tonen dit vaak met een kruis op hun hand, maar verder mogen ze egt wel zelf bepalen wat ze dragen en denken ze egt wel zelf na over op welke partij ze stemmen enzo.
    het zijn geen hersenloze schapen. het zijn mensen die geen drugs gebruiken en daar (terecht) trots op zijn.
    ik wil voorbeelden geven van groep/sub-culturen die hersenlozer zihn, maar ben bang dat ik dat niet goed kan verwoorden en sommigwn op de tenen zal trappen :x

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Van mij mag je hoor! Alle mensen moeten gewoon tegen kritiek kunnen zolang het maar netjes en onderbouwd blijft.

6. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    doe ik morgen ;) dat voor twee redenen; ik ben dan volkomen nuchter en ik zit nu op mn telefoon (hij werkt nog gewoon perfect ja :cool:) en dan is het veel werk om uitgebreid en volledig dingen te beargumenteren.

7. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    anders lees je eerst waar het over gaat en ga je kijken naar inside straight edge voordat je over groepen gaat praten kerel
    zo te zien heb je nog geen idee waar het om gaat ;)

Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee want Straight Edge is verre van een groep :):

9. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    orienteer je anders eerst even voordat je met zulke reacties komt ;)
    maar de manier van groeperen is voor steun

for myself, for my friends, for my family forever

weet niet echt hoe ik het moet zeggen maar het is meer een soort van famillie

Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  10. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam er pas achter dat alle leden behalve de drummer van één van mijn favoriete bands (Rise Against) straight edge zijn. :)

Zelf heb ik er helemaal niks mee though. Ik vind het best dat mensen geen alcohol drinken, drugs gebruiken en vegetarisch zijn, maar ik vind het niet echt nodig om dat nou zo erg te uiten tegenover andere mensen.. Van mij mogen ze, maar ik snap het zelf niet helemaal (nog steeds niet na het lezen van het hele topic).

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik ben even snel door het topic heen gebladerd en begrijp het onbegrip niet zo goed. Het heeft namelijk veel overeenkomsten met een religie waarin ook vaak een bepaalde levenshouding in naar voren komt. Zover ik kan lezen is dat bij sXe precies hetzelfde. Dat er mensen zijn die bepaalde gedragingen al hebben zonder SE te zijn lijkt me ook niet meer dan logisch. Een koe is een dier, maar een dier hoeft geen koe te zijn zeg maar.

Alhoewel ik zelf totaal geen SE ben (eet biologisch vlees, drink af en toe en rook wel eens een jointje) kan ik me prima vinden in mensen die elkaar gaan opzoeken adhv een bepaalde levensstijl :)

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Bedoel je het nou als een goed of slecht iets?

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Het lijkt me een aardig neutrale uitspraak, het is aan jou hoe je het interpreteert ;)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Persoonlijk sta ik vrij negatief tegenover de meeste religies. Ik kan me echter wel vinden in veel boedhistische zaken. Boedhisme is ook meer een levensvisie dan een echte religie.

Het ging me echter vooral om het feit dat ik al het onbegrip niet helemaal begrijp. Mensen delen een bepaalde levensvisie en groeperen zich, dat is toch wat overal gebeurt? (Bijna) alle mensen van XBW hebben een xbox en zijn xbw-ers.....so?

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Denk je nou echt dat ik door het leven ga als een XBW'er? 8)

Straight Edge is geen vriendengroep, het is een groepering van mensen die zich allemaal aan de zelfde regels moeten houden. Hou je je eigen niet aan de door iemand opgestelde regels, dan val je je buiten de groep. Zolang er geen rare regels komen is er eigenlijk niks aan de hand, maar het idee dat je bij Straight Edge moet horen om van de drugs, alchohol en vlees af te blijven vind ik gewoon wack.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je Moslim bent blijf je van varkensvlees af, eet je alleen Hallalvlees, en gebruik je geen drugs of drank.....what's the difference?

behalve dat er bij SE geen godlike figure om de hoek komt kijken.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wie zegt dat ik de Islam hoog heb zitten?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niemand, maar mensen vormen nou eenmaal groepen en soms is de band sterk (SE) en soms een stuk minder sterk (XBW).

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik wil nu toch even zeggen dat ik het hartstikke goed vind.
    Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
    Eigenlijk doel ik hier vooral op 3 regels van straight edge. namelijk geen drugs geen tabak geen alcohol.
    Vlees eten en sex hebben vind ik kunnen, en passen naar mijn idee ook niet in de uitspraak: dont smoke / don't drink / don't fuck /, at least i can fucking think.

Die 2 dingen hebben nauwelijks effect op je denk-wijze.
    Drugs, tabak en alcohol wel en ik vind het goed dat dat ''verboden'' word.

Het is alleen jammer dat het hele Straight Edge gebeuren zich richt op 1 bepaalde scene.
    Namelijk die van de Punk muziek.
    Dat is een groot nadeel eraan, want zo zien mensen het als een groep.
    Zoals mij, ik hou niet van punk-muziek maar vind het idee wel erg goed.

20. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hele Straight Edge vind ik best, maar dit vind ik dan eerlijk gezegd wel weer een beetje onzin. Ik vind persoonlijk niks goeds aan die mensen die niet roken en geen alcohol drinken. Ik zou het zelf ook makkelijk kunnen, maar waarom zou ik stoppen met alcohol drinken als ik er van hou? Ik heb nog nooit negatieve invloeden ondervonden van alcohol of wiet (katers niet meegerekend) en er heeft nooit iemand last van mij gehad. Mijn avond wordt er echt wel leuker op als ik wat lekkere biertjes drink, dus dat doe ik dan ook met plezier.

Als je doelt op mensen die er echt te ver in gaan en mensen lastig vallen, verwonden of zelfs de dood in jagen door alcohol -of drugsgebruik, dan ben ik met je eens dat ze er vanaf moeten blijven, maar zo niet, dan zie ik het kwaad er niet van in. Waarom er van af blijven als het je leven leuker maakt? :)

Deel Deze Pagina