'Ibrahimovic heeft geen haast om te tekenen'
Alhoewel Joan Laporta de overgang van Zlatan Ibrahimovic naar Barcelona vrijdag als een bijna officiele transfer naar buiten bracht, weigert zaakwaarnemer Mino Raiola van een definitieve overstap te spreken. Volgens de belangenbehartiger spreekt de voorzitter van de Catalanen voor zijn beurt, en heeft zijn cliënt geen enkele haast om een meerjarig contract in het Camp Nou te tekenen. "Er is ook nog niets afgerond."
Barcelona betaalt Internazionale een bedrag van 45 miljoen euro voor de 27-jarige Zweed. Daar bereikten de clubs vrijdag een akkoord over. Daarnaast krijgt Inter de beschikking over aanvaller Samuel Eto'o en maakt middenvelder Alexandr Hleb de tijdelijke overstap naar Milaan. De deal is nog wel afhankelijk van de persoonlijke voorwaarden van Ibrahimovic, Eto'o en Hleb bij de respectievelijke verenigingen.
"De onderhandelingen tussen Barcelona en Inter zijn nog niet afgerond. En dat zal ook niet gebeuren totdat er een handtekening van Zlatan onder een contract staat waarmee ik heb ingestemd", benadrukt Raiola, die tevens de zaken van Maxwell behartigt. "Bij deze bevestig ik dat een overgang van Ibrahimovic naar Barcelona nog lang geen uitgemaakte zaak is. Meer wil ik verder niet over deze zaak kwijt."
Ibrahimovic speelde drie seizoenen voor de Milanezen die hem in de zomer van 2006 overnamen van Juventus. Daarvoor speelde hij bij Ajax. In drie jaargangen voor de Nerazzurri speelde de aanvaller 88 competitieduels en scoorde 57 keer. Eto'o staat in Barcelona nog één jaar onder contract en lijkt niet van plan om langer te blijven. Hleb kwam in zijn eerste contractjaar als Azulgrana weinig aan spelen toe.
Ik hoop dat de Transfer snel word afgerond
Laatst bewerkt: 18 jul 2009