1e elftal: Julio Cesar Maicon Lucio Chivu Santon Hleb Cambiasso Motta Quaresma Eto'o Balotelli Ik zie het liever zo. ... Edit: Ik zat net te kijken naar die actie van Afellay, echt schandalig.
Quaresma heeft het afgelopen jaar nog geen deuk in een pakje boter geschopt bij zowel Inter als Chelsea. Dus dat je hem basis zet is op z'n minst merkwaardig te noemen
Misschien zie je hem Zaterdag nog tijdens het afscheidswedstrijd van Cocu. Hij kan mee doen. Ga het wel kijken, hopelijk laten Bergkamp en Overmars weer wat zien. Samen voor mij de 2 beste voetballende NL'ers ooit. Wat een helden. Zal het trouwens uitgezonden worden?
Sorry maar PSV is wel gebleken dat het niet zo'n club is. Brechet is ook vanwege familie teruggekeerd naar Sochaux en dat was ook niet voor een hoger bedrag dan dat ze 'm kochten. Afellay hebben ze liever tot aan het einde van z'n contract dan dat ze 'm verkopen, dat weet ik zeker. Dat is ook het grote verschil tussen PSV en Ajax. PSV hoeft echt niets te vangen voor Afellay als hij zulke topjaren heeft gespeeld bij PSV. Liever dat hij op z'n 30e/31e terugkeert naar PSV om nog lekker een keer te knallen! Als hij naar een topclub kan is hij weg, maar op dit moment heeft hij daar weinig kans op slagen. En naar middenmotors wil hij niet.
Dan denk je toch behoorlijk naïef. Een voetbalclub is als een bedrijf. Zodra ze een grote zak geld kunnen vangen voor Afellay, dan doen ze hem echt wel van de hand. Momenteel heeft een speler ook nog wat te vertellen, maar straks echt niet meer. Ze verkopen hem dit jaar niet, maar ze laten hem ook mooi niet transfervrij vertrekken. Als ze hem echt willen behouden tot 2011, dan douwen ze nog dit jaar een nieuw contract onder zijn neus. Afellay is een toptalent, en ik denk dat Reker dondersgoed weet dat hij een hele hoop centen zal opleveren als hij snel verkocht gaat worden. Clubs denken in winst. Niet alleen Ajax met de beursgang, maar ook PSV, Feyenoord, Twente en Heerenveen. Als ze een goede vervanger voor Afellay hebben gevonden dan is hij zo weg. Let maar op mijn woorden. De voetballerij is niet meer zo romantisch zoals jij het allemaal voorstelt. Het is keiharde zaken doen. Over Brechet hebben ze niet moeilijk gedaan omdat hij ook glansrijk heeft gefaald in het shirt van PSV. Nee, dan doet PSV inderdaad niet moeilijk om hem te laten vertrekken. Stel je voor: Gomes was niet vertrokken en had geen gedonder gehad met de directie. Hij heeft een paar topseizoenen gekeept en wil nu terug naar Brazilië. Een topkeeper zoals hij was bij PSV laten ze dan niet meer voor een appel en een ei terugkeren. Vergeet niet dat clubliefde behoorlijk schaars is dezer dagen. Woorden van een voetballer moet je met een korreltje zout nemen. Slechts in zeer zeldzame gevallen keert een speler op zijn 33-ste terug naar de club waar het allemaal voor hem begon. Cocu, Van Bronckhorst, Litmanen en Davids deden dat wel, maar ik zie Van Nistelrooij en Zenden bijvoorbeeld niet zo snel terugkeren bij PSV. Ze hebben het wel ooit gezegd, maar het hoeft niet zo te zijn.
Komt nog eens bij dat PSV er financieel niet sterk voor staat en Afellay de enige in de selectie is waar je geld voor kan vangen(van Koef en Lazo kom je nooit meer af). Het missen van de CL zal ook wel een enorme dreun zijn geweest.
Brechet gefaald? Brechet heeft moeten aanpassen aan de omgeving e.d. maar het afgelopen halfjaar was hij een van de (weinige) stabiele factoren in de defensie. Ben het er zeker niet mee eens dat het tegenwoordig alleen maar om geld draait. Ik durf bijna zeker te zijn dat PSV Afellay liever die 2 jaar behoudt dan dat hij wordt verkocht. Natuurlijk, een zak geld is leuk maar de verdiensten van Afellay bij PSV heb ik liever.
En zal mogelijk verhuurd worden aan Ajax of Porto. Zou mooi zijn voor Ajax als ze hem kunnen huren, schat hem toch wel een stukje hoger in dan Cvitanich.
Ben geen voorstander van een jaar huren. Twee jaar of anders mag hij naar Porto gaan(zal hij ook wel heen gaan, Portugees lijkt op Braziliaans en er zitten daar al een hoop Brazilianen).
Mooi, Afellay dus hopelijk dezelfde straf. Maar beetje raar dat daar nog niks van naar buiten is gekomen. Wedstrijden waren rond zelfde tijd.
Wat is er in godsnaam verkeerd aan een situatie waarin Ajax een jaar lang gebruik kan maken van die gast? Zolang Jol geen volledig team om hem heen gaat bouwen en men het in de context van een huurperiode blijft zien, kan het prima werken. Ik denk dat Ajax ook wel een optie op een extra jaar zou kunnen bedingen. Het kost Ajax niets, alleen een salaris. En misschien dat Barça dat ook wel deels zou willen betalen. Als die jongen de hype waarmaakt, dan is het gewoon een enorme aanwinst. Wat is er te verliezen?
Was vroeger toch zo'n hartstikke goed talent? Nu las ik dat hij met elke meegespeelde wedstrijd bij Tottenham de wedstrijd verliest.
We schieten er niks mee op op de lange termijn. Het staat de ontwikkeling van andere spelers in de weg. Bovendien ben ik nooit fan geweest van huren. Komt een beetje onderdanig over, past niet bij Ajax. Maar goed, misschien is Keirrison wel een geweldig talent, ik ken hem zelf niet dus daar kan ik niet over oordelen.