[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
  2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Godver, loop elke keer dik moeilijk te doen door die lyrics te googlen :lol:

*gaat in een hoekje zitten*

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    :cool:

En daarnaast is het bijna allemaal de metal die iedereen wel AANKAN, of je het mooi vind doet er niet toe, maar echt harde death of black etc. komt er ook niet langs. ;)

4. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ben het laatste jaar ook een softie geworden op metalgebied, dus daarom komt mij dit wel mooi uit. Vroeger was het veel trash en death. Tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Heavy, Gothic en Nu wat metal betreft.

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Daarom. :) Ieder zijn ding. Maar vind al die hippe dingen als Delain of Papa Roach maar niks. Doe mij maar hard, gemeen, complex, iets met inhoud.

6. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Aan de ene kant vind ik het wel kut. Na een lange dag vond ik het wel tof om even Sepultura of Slayer op te zetten maar tegenwoordig ben ik het na één nummer alweer beu. Maar als je mijn last.fm van deze week ook ziet:
    Milow 71
    Puddle of Mudd 54
    Godsmack 52
    Catch 22 51
    Hoobastank 50
    Lunatica 47
    Nightwish 45
    Alter Bridge 40
    Lacuna Coil 38
    The Vincent Black Shadow 36

Zegt genoeg :+

Ik ben op het moment ook op zoek naar een band die niet al te soft is maar ook geen death, beetje tussen Nu en Trash in.

7. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je Nu of New? Het verschil is aanzienlijk. Ik vind persoonlijk Nu-Metal geen Metal, maar New-Metal zeker wel.

Ff voor de duidelijkheid (als voorbeeld):
    Nu-Metal = Limp Bizkit :'-(
    New-Metal = Lamb Of God :thumbs:

Ow, trouwens iemand de nieuwe van Artillery gehoord (When Death Comes)? Heerlijke Thrash :D

8. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik trek complexe muziek ook prima hoor, alleen luistert een old school death metal plaatje of good old slayer wat makkelijker weg. Maar deze nieuwe vind ik inderdaad verreweg het beste wat ze in jaren gedaan hebben, en de strot van Sandstrom blijft imposant

Ik heb in het verleden geschreven voor Vampire (heet nu Archaic), Metal Observer en meer recent voor Quintessence. Ook jarenlang gewerkt aan Metalmania, een equivalent van Metal Archives. Maar volgens mij hebben we in 2005 daar de stekker uitgetrokken vanwege tijdsgebrek.

Ik vind sommige US Power Metal wel tof, met name dan Iced Earth en Cage. Voor de rest heb ik liever Heavy Metal. De laatste tijd dan weer vooral klassiekers als Mercyful Fate, Saxon, en neo-klassiekers als Enforcer en RAM.

Nieuwe Behemoth ben ik erg benieuwd naar, staat in de bestellling dus ik verwacht em eind volgende week

@Virus666: Klinkt best leuk, Artillery! Ik ben zelf wel iets meer van de vlottere bands, vind bv de nieuwe Warbringer erg sterk. Maar Thrash is bij een beetje een onderontwikkeld genre, ik ben altijd meer van de Death, Black en Doom geweest.

9. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Wat ik me afvroeg: wat vinden de metalmensen hier van Dragonforce?

[yt]HVoMWcOzQQU[/yt]

Sommige nummers van ze (bijv ^) zijn wel te luisteren, maar na een tijdje word je er zo moe van xD En Herman Li is gewoon cool.

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Nu Metal = Disturbed, Godsmack, Korn, Shinedown, SOAD en Soil en die vind ik zelf allemaal tof. Maar Nu is inderdaad geen echte metal, meer rock met een beetje "geblér" tussendoor. Op de meeste (bekende) New Metal bands ben ik aardig uitgekeken. LoG heb ik ook een tijdje geluisterd maar dat vind ik nu niet zo tof meer. Maar de lat kan inderdaad wel wat hoger. Dus laten we inderdaad maar zeggen tussen New en Trash :)

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0

Heb het een tijdje leuk gevonden, tot dat ik erachter kwam dat er veel betere power metal bands zijn(in mijn ogen). Maar ik ben wel een fan van power metal. Voornamelijk Kamelot, die ook een geweldige liveshow kunnen geven, iets wat Dragonforce niet kan voor zover ik heb gehoord en gelezen, heb Dragonforce zelf nooit live gezien.

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Die zanger van Kamelot presteert live nou ook zo dat je er van naar huis wilt schrijven hoor! :+ Daarentegen is Dragonforce helemaal om te huilen live. Op Waldrock gezien en op Graspop nog een stukje meegepikt, wat een onzin! Je hoort één gitarist (er zijn er drie) en je hoort een drumstel. Ik zie wel een bassist, ik zie wel een hyperactieve in een homokleding gestoken toetsenist, maar ik hoor het niet. 8) Op CD ben ik het te snel beu.
    We zijn inmiddels alweer aangekomen in augustus, wat zijn de voorlopige Top 10 2009 lijstjes? Ben wel eens benieuwd!

Trap ik af.

1. Mastodon - Crack the Skye
    2. Candlemass - Death Magic Doom
    3. The Project Hate MCMXCIX - The Lustrate Process
    4. Amesoeures - Amesoeures (inmiddels al weer uit elkaar :'-( )
    5. 21 Eyes of Ruby - Conquer the World part 4 (Nederlandse band)
    6. Cobalt - Gin
    7. Behemoth - Evengalion
    8. Gwyllion - The Edge of All I Know

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo slecht is Roy Khan toch niet? Vind hem een van de betere zangers in het genre.

Kijk bijvoorbeeld One Cold Winters night DVD. Daar zingt hij echt niet slecht. Daar is misschien mee gekloot met de computer, bij kijk maar andere live filmpjes. Vind hem zeker niet slecht.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb voornamelijk beelden gezien van het afgelopen jaar, en met de nummers van de laatste twee albums heeft ie toch best wat moeite. Kan het ook wel begrijpen, zijn erg zware nummers om te zingen. Ik vind hem in het genre één van de beste zangers, op CD klinkt het briljant. Maar live is het wat minder. :+

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik vind het goed genoeg :+.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Prima!

En o ja, moet in mijn lijstje nog even Cobalt met de plaat Gin zetten. Amerikaanse black metal, maar er zit zoveel meer in dan we gewend zijn dan die eindeloze stroom black metal bands uit Scandivanië. Of Noorwegen. :+ Amerikaanse black metal zit in de groei! :D

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ff nog wat vette bands poste:

Wat ik atm luister:

[yt]DyOSx62c2Ic[/yt]

[yt]D93k05V0mVE[/yt]

[yt]t7kY7MibLRE[/yt]

[yt]4omwq3Rp024[/yt]

En nog goeie power metal (folks etc) shizzle:

[yt]Lxj-bKStWvg[/yt]

[yt]bYdd4fMtW_A[/yt]

[yt]k-iZ-jJaeFs[/yt]

[yt]ZpYQ0BlDmY8[/yt]

18. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Van de bands die jij noemt luister ik eigenlijk alleen nog maar naar Disturbed en SOAD. Ik heb wel een hele lange tijd naar Korn geluisterd maar daar ben ik eigenlijk ook wel op uitgekeken. Bij mij zal Thrash Metal altijd een grote rol blijven spelen. Niet dat ik andere metal niet kan waarderen (heb nu Judas Priest herontdekt), maar thrash is voor mij een soort van basis waar ik altijd op terug kan vallen.

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Muziek uit de eerste spoiler vind ik uiteraard \o/

Kwam dit nog tegen. Luister eigenlijk nooit naar female-fronted bands.

[yt]RRrfLMOGMrM[/yt]

Edit: WTF het metal topic leeft opeens xD

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Mneh, klinkt ook al als zo'n dertien-in-een-dozijn bandje en zeker in dat genre, vrouw of geen vrouw. Ben er op uitgekeken! :eek:

Check dan dit:

[yt]QLspGr_ukbo&feature=channel_page[/yt]

[yt]N0f5kElaQns[/yt]

[yt]dEn_Qq5EMmc[/yt]

[yt]1c_MdxNml0w&feature=related[/yt]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina