De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als ik nee zeg geloof je me niet....maar vandaar dat ik :+ deed.....ach ja :+

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Jammer hoor, want voor 4950 zou ik er op zn minst nog eens over denken :)

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Die Aprilia's zien er wel geil uit. Enkel achterop zitten lijkt me er wat minder prettig op.

Zelf laatst met lessen op de weg gewoon onderuit gegaan. |:-
    In een bocht die ik al vaak met auto en motor heb genomen, had ik de motor even niet goed onder controle. Had niet het idee dat ik hard reed (kwam net van parkeerplaats af), schakelde terug naar zijn 2. Voor mijn gevoel had ik nog zo enorm veel snelheid (wat ik nog steeds niet kan verklaren, waarschijnlijk iig gewoon te laat begonnen met handelen, waardoor ik vlak voor de bocht koppeling nog in had en schrikreactie kwam). De bocht naderde, had binnenbocht die redelijk scherp / langzaam is (goed te doen in zijn twee overigens). Een auto kwam van de andere kant. Vlak voor de bocht liet ik koppeling los, waardoor ik naar voren schoot, meteen (weer) op de rem, en probeerde gelijk de bocht in te sturen en de auto te ontwijken. Remmen in de bocht is niet bepaald goed en toen legde ik hem op zijn kant. Achteraf had ik gewoon noodstop moeten doen, of koppeling vast moeten houden, dan was het waarschijnlijk gewoon goed gegaan zonder hem op zijn kant te leggen, maar dat is achteraf. Op zo een moment maak je als beginnende rijder (lesser) uit een soort van automatisme de verkeerde keus/handeling. Met auto was er waarschijnlijk ook niets aan de hand, of kon eventueel instructeur nog ingrijpen.
    Op zo een moment merk je pas goed hoe kwetsbaar je op de motor bent (had zelf geen schade, enkel zat spiegel los en was puntje van remhendel afgebroken), en hoe snel je al een fout maakt op de motor.
    Daarna gingen we terug naar rijschool, andere motor gepakt en daarna nog wat gereden, wat gewoon weer goed ging (ook toen we weer naar hetzelfde punt gingen).

Vrijdagochtend nog flink aan de bak, woensdagmiddag en dan donderdag 30 juli examen. En dan ook eens kijken voor eigen motor. Weet alleen nog niet of ik hem voor mijn vakantie heb, of dat ik erna, in september, nog eens rustig ga kijken voor een motor.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Net terug van 2 weekjes zuid Frankrijk, hier een paar foto'tjes:

Loris Capirossi, waren net aangekomen in Monaco en stapten van de motor af toen er een motorscooter aan kwam rijden met hem erop. Herkende hem meteen en hij zette zijn scooter naast onze motoren neer dus heb meteen gevraagd om een foto.

Zijn scooter en de motoren:

Verder ook nog veel moois gezien:

R1 Quad:

Auto'tjes:

Deze Mercedes ook nog gezien in de 722 uitvoering met carbon velgen en andere rotzooi.

Dit scheen een dure Ferrari te zijn, maar 5 van gemaakt, getuned door Mansory

Was in St. Tropez zelf ook nog een dealer introductie van de Porsche Panamera en daar stonden er dik 100(!) van op de parkeerplaats die was afgezet. Deze foto's staan alleen op een ander fototoestel dus die komen van het weekend wel :p

En mijn FZ1 :)

Kortere kentekenplaathouder is al binnen moet alleen nog gemonteerd worden.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wow vette foto,s en mooie motor ook die FZ1
    Verder ook erg cool dat je Capirossi tegenkwam!

:)

Verder had ik gister met AVD ook wat moeite,en dan vooral met de klaverbladen en de grote 2/3baans rotondes.
    Met de klaverbladen ga ik als een oud wijf de bocht door met 60 km/h kijk de bocht wel goed door.
    Maar vind het ergens toch nog eng.

En met de rotondes vind ik de plaats op de weg nog wel eens verwarrend.
    Best raar al 5 jaar me koekblik rijbewijs maar eenmaal op de motor ben je helemaal in de war.

Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dikke foto's. En die quad, wtf. :+

Net ook weer lekker gelest, 4 uur (2x bijna 2 uur) in de regen gereden. Handen zijn pikzwart, die leren handschoenen gaan altijd snel afgeven bij mij (zweet, of zoals vandaag regen). Schoenen en sokken ook flink doorweekt. Maar goed, dat is het ergste niet. :)

Heb zelf niet zo veel moeite met positie op de weg. Enkel met wegversmallingen in het midden wil ik nog wel eens te veel /lang rechts blijven rijden.
    Af en toe vergeet ik dode hoek nog wel eens, of kijk ik in verkeerde volgorde (rechts-links ipv andersom en visa versa).

Je kunt dan vaak beter iets te langzaam door een (snelle) bocht gaan, dan iets te hard. Dan zit je zo aan de buitenkant en is het stuk enger om de bocht door te komen.

In de regen rijden gaat best prima, al moet je voorzichtig zijn in de bochten en zeker met platen bij bouwwerkzaamheden en zebrapaden. Normaal heb je er weinig last van, maar in een bocht over een witte streep rijden en je voelt je achterkant zo wat wegglijden.

Woensdagmiddag weer 4 uurtjes rijden. Is met name de kleine dingetjes (jezelf lekker breed maken op sommige wegen (meer links rijden) en bij wegversmallingen en dode hoek niet vergeten, maar dat gaat wel goedkomen. Donderdag examen en dat moet ook wel lukken. Blijft toch een beetje situatie en examinator afhankelijk.

7. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Pimmy, wat voor monster heb je precies?

Iemand met een 695 bj '07 wil mijne + een beetje geld inruilen tegen zijn Monster. Best een vet ding.

Ben nu een beetje meer info aan het zoeken over de 695 dus

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Volgens mij had Pimmy een 696.

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    pimmy heeft een nieuwe 696 sjoerdie....die motorforumdude heeft het laatste oude 695 model....evengoed een superfiets hoor,anders bestonden die dingen niet zo lang.

je moet net even iemand treffen die de appie als circuitfiets of iets dergelijks zou willen hebben,ding is sterk zat man en je rijd rondjes om iedereen heen met zo'n ding!!!!

@sjorrit..

leuke platen man.

heb jaren terug een tijdje staan lullen met die kleine loris op de ducati clubraces....reed destijds nog voor ducati in de motogp.
    wat een dwerg he haha....aardige en altijd goedlachse kerel die gekke italiaan.

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Thx Beuker!

Heb hier nog een paar leuke foto's van mijn andere toestel:

Porsche Carrera GT:

Nieuwe Audi R8 V10:

Nog een keer de Alfa 8C:

En iets meer dan 100 Porsche Panamera's:

11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Maak me ook geen zorgen hoor, was op zoek naar wat info over hoe een monster rijdt enz.

Anyway, heb om 12 uur bij Toine voor afgesproken. Jeroen (Oszkar) gaat ook mee. Even kijken en uitwisselen.

Als het rijden bevalt neem ik hem, grote kans op.

Toedeloe!

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zou het zelf niet doen, een 600cc monster heeft niet veel vermogen en je bent er snel zat van denk ik. Ik heb zelf een RS125 gehad en ik vind een RS250 nog steeds erg tof! Hoop dat ik in de toekomst ooit nog 1 kan kopen _O_

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Boe: Gezakt voor motor examen. :mad:
    Had gehoopt voor vakantie motor rijbewijs te hebben, maar dat gaat dus niet lukken. 23 september voor de herkansing en dan ervoor nog wat uurtjes lessen. Reed vandaag met andere instructeur en die zag wat puntjes die beter moesten, met hem rij ik na de vakantie ook weer, dus kunnen we daar mooi aan werken.
    Wel kut, reed ik ineens op een lichte motor. Stond bij instructeur verkeerd op de lijst. Merkte tijdens de rit pas dat ie geknepen was. In feite is er goed mee te rijden en was ik niet daardoor gezakt, maar je merkt het wel op de snelweg. Limiet lijkt op de 120 te zitten, dus je kan niet even wat meer vaart maken bij het inhalen (met moeite kom je wel rond de 130). Geen idee hoe het bij CBR stond. Zou kut geweest zijn als ik wel geslaagd was en ik kreeg een licht rijbewijs. Maarja, volgende keer beter (en iig weer gewoon zwaar).

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    tis compleet anders rijden sjoerdie.....van een screamer naar een koppelfabriekje

compleet het tegenovergestelde.

gewoon rijden en voelen,proefen,luisteren....u name it.

15. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ben net terug.

Monster zelf beviel erg goed en is eigenlijk precies wat ik zoek. Wat meer rust in het rijden, en dat kan deze zeker bieden. Vermogen heeft ie echter zat en wordt wat lichtjes aan de voorkant bij hard optrekken.
    Vanavond hoor ik wat de ander ervan vind (moest het nog overleggen met zijn vriendin) en als alles goed gaat staat ie volgende week hier!

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    monsterpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
    :+
    tis weer effe wat anders of niet sjoerd?

@2K

shit man.......

gewoon meteen de draad weer oppakken kerel,je zit nu een ritme en het zou zonde zijn om dit nu kwijt te raken.

ik heb het bij bv collega's ook gezien die de 1ste keer gezakt waren en daarna het motorgebeuren op een lager pitje gooiden.

een aantal hebben hierna nooit meer hun motorrijbewijs behaald.

dikke pech...........gewoon weer doorgaan.

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja precies. Bij auto zakte ik ook eerste keer.
    Heb in september nog wat uurtjes les ingepland voor het examen, dus dat moet wel lukken.
    Ervoor zit ik toch ook met paar weken vakantie en intro week van school.
    Had daarom gehoopt hem voor de vakantie te halen, maar dat wordt er dus na. En erna ook maar rustig kijken voor een motor.

18. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    * wacht op telefoontje

*heeft slecht voorgevoel :'-(

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    nog steeds geen telefoon???????

mischien belt hij ook via upc sjoerd.

dat werkt ook nooit.............

20. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Heeft eergisteren laten weten dat hij er toch vanaf zag. Reden: financiƫn (de deal zoals ie stond kwam uit zijn mond)

Heb nadat hij me dat heeft laten weten toch nog een tegenbod via mail gedaan om meer geld bij te leggen, 2500 ipv 2250. Tot op nu toe niets meer gehoord, wilde hem eigenlijk tot gisteravond geven maar geef hem tot vanavond, zou de motor toch er graag willen hebben.

Vind het erg jammer dat hij toch liet afweten, hoop moeite en geld gekost om het voor hem makkelijker te maken om even een proefrit te maken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina