Ik heb jarenlang in de sportschool getraind. Daarvoor heb ik het een behoorlijke tijd thuis gedaan. Mijn spieren deden niet onder voor veel jongens die al een tijdje in de sportschool zaten. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een hoop apparatuur thuis heb staan. Maar echt groeien deed ik wel in de sportschool.
Nu train ik weer alleen thuis, gewoon omdat ik het druk heb en er geen sportschool in de buurt zit.
Er zit wel een groot nadeel aan thuis alleen trainen. Jezelf pushen is moeilijk omdat je in je eentje vaak op safe speelt als je bijvoorbeeld aan het bankdrukken bent. Ik heb wel een keer gehad dat ik nogal een rotdag had gehad en daarom wel ff 20 kilo meer ging drukken. Dat ging prima, ik had alleen niet die ene extra push moeten doen. Voel je je best lullig, zo met een stang met 120 kilo aan gewichten en je kan gewoon niet meer. Dan is er niemand die je ff helpt zeg maar. Ik heb hem toen van me afgerold en op de grond laten vallen. Vonden de benedenburen niet zo geslaagd geloof ik.
Ik heb de laatste twee jaar veel blessures gehad waardoor ik nu 15 kilo lichter ben dan toen. Nu kan ik eindelijk weer goed en pijnvrij trainen. Ik moet zeggen dat ik nu een stuk vrolijker ben.
Laatst bewerkt: 4 aug 2009