Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

2-3gr per 1kg vet vrije massa is genoeg. Hoe meer je sport hoe meer amino's je spieren nodig hebben en gebruiken. Is het slecht voor je? Men beweerd nog steeds dat de extra belasting op nieren ongezond is. Of dat je 30gr eiwit maximaal per eiwit moet nemen. Dat is allemaal bullshit.

Onderzoek laat zien dat de extra afvalstoffen inderdaad voor meer belasting op de nieren bezorgd, maar niet tot schadelijke hoeveelheden. Onderzoeken laten zien dat je lichaam meer kan opnemen dan men denkt. Het gaat er om hoeveel je over een dag binnen krijgt en niet wat je per maaltijd doet.

Daarnaast beginnen eiwitten pas gevaarlijk te worden als je rond de 500gr per dag neemt. En daar zitten de meeste mensen niet aan. Zelfs Mr. Olympia Bodybuilders zitten daar net niet aan. Zou me meer zorgen maken over te veel koolhydraten eten. Zeker de simpele variant. Neem daar te veel van en je krijgt enorme insuline pieken en vergrote kans op diabetes en allerlei shit.

2. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik weet dat bodybuilders hier nooit zo'n voorstander van zijn,
    maar ik ga ook weer beginnen met trainen maar dan niet in de gym.
    Heb eerder wel in de sportschool getraind, en het is echt heel leuk. maar te duur.

Ga daarom iets in de richting ala: push-ups, sit-ups, chin-ups, pull ups, tricep dips, calf raise. Vrijdag voor het eerst begonnen. Dikke spierpijn direct, ff dagje laten herstellen en gister weer gedaan. erg leuk om weer te trainen!

3. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dan toch thuis gaat trainen raad ik je wel aan om ook een setje dumbells te kopen, ben je misschien 20-30 euro kwijt maar je heb ineens zoveel meer mogelijkheden. Na een tijdje kan je niet echt meer goed gainen op alleen bodyweight oefeningen lijkt me zo. Je kan reps wel verhogen maar daar bouw je niet echt kracht mee op, meer uithouding.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik wil na de vakantie ook weer beginnen met fitnissen. M'n conditie zal wel flink achteruit gegaan zijn en qua kracht zou ik geen flauw idee hebben vanaf waar ik weer moet beginnen. Waarschijnlijk erg laag en dan snel weer opbouwend richting oude niveau en dan weer rustig omhoog werken.

Zijn losse dumbells aan te raden om thuis wat te trainen? Heb net even zitten kijken, maar je krijgt of een hele dure set met allemaal losse dumbels, of zo een set met schrijven, maar die gaan niet zo ver. Voor ca 70 euro zag ik dan een set die tot 2x 15kg kon.

5. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ja voor thuis trainen zijn dumbells wel aan te raden en dan zou ik gewoon inderdaad 2 dumbell halterstangen + 30/40 kilo aan halterschijven erbij kopen. 70 euro lijkt me een beetje veel, voor 20 euro heb ik een jaar geleden 2 dumbells van 10 kilo ps gekocht bij de decathlon.

Verder weet ik niet of je de mogelijkheid heb om pull ups, chin ups etc te doen aan een stang, evt een speeltuintje ofzo in de buurt.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Thuis trainen is een investering.

Helisports.nl
    65euro voor een set dumbells
    Dan een 140kg olympische set van een paar 100 euro
    dan nog een bankje en press rack en voor 400-500 euro kun je zo'n beetje alles doen

7. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, dan kan je net zo goed naar de sportschool gaan.
    Maar dat hoef ik allemaal niet, beetje creatief zijn en je kunt genoeg.

Ik hoef ook geen dikke bodybuilder te worden, gewoon beetje goed lichaam waarmee je voor jezelf sterk bent. Dus dat makkelijk 20 pullups kunt doen.
    Ik durf namelijk te wedden dat sommige bodybuilders dat gewoon niet kunnen.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Wat een bullshit altijd. Je wordt niet meteen breed als je 140kg deadlift ofzo. Het is net genoeg om atletisch gebouwd te worden stelletje kortzichtige bevooroordeelde mietjes. Thuis sporten met ruk gewichten en bodyweight oefeningen is bezigheidstherapie en voor de rest niks. Doe het goed of tyf op.

9. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Fuck yeah :thumbs:

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Reageer even normaal Ashavan!

11. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Gast, ik zeg gewoon dat ik niet naar de sportschool wil. Klaar.
    Dat kun je toch wel respecteren...
    Daar hoef je toch niet zo kinderachtig op te reageren.... misschien heb je dan wel een dikke body maar je praat als een kleuter.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bij ons in de gym loopt nu zo'n vrouw rond de 30 denk ik. echt heel normaal postuur behalve dan dat ze rond de 1,85M is. hele dunne armen/benen/buik maar die bankdrukt wel gewoon ff 100 kg 10x. Stond er echt bij te kijken van WTF!

13. Ashavan

Ashavan Guest

Zodra jullie met fatsoenlijke vragen en opmerkingen komen zal ik dat zeker doen. Tot die tijd reageer ik net zo kortzichtig als jullie dwazen.

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan met best voorstellen dat het soms frustrerend zal zijn, maar op dit forum behandelen we elkaar wel met respect (zie het beleid). Laten we er verder geen punt van maken. :)

Nu weer ontopic aub!

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hmm dan zou ik me wel eventjes klein gaan voelen ja:+ hier in t'gooi nog wel...

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb jarenlang in de sportschool getraind. Daarvoor heb ik het een behoorlijke tijd thuis gedaan. Mijn spieren deden niet onder voor veel jongens die al een tijdje in de sportschool zaten. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een hoop apparatuur thuis heb staan. Maar echt groeien deed ik wel in de sportschool.

Nu train ik weer alleen thuis, gewoon omdat ik het druk heb en er geen sportschool in de buurt zit.

Er zit wel een groot nadeel aan thuis alleen trainen. Jezelf pushen is moeilijk omdat je in je eentje vaak op safe speelt als je bijvoorbeeld aan het bankdrukken bent. Ik heb wel een keer gehad dat ik nogal een rotdag had gehad en daarom wel ff 20 kilo meer ging drukken. Dat ging prima, ik had alleen niet die ene extra push moeten doen. Voel je je best lullig, zo met een stang met 120 kilo aan gewichten en je kan gewoon niet meer. Dan is er niemand die je ff helpt zeg maar. Ik heb hem toen van me afgerold en op de grond laten vallen. Vonden de benedenburen niet zo geslaagd geloof ik.

Ik heb de laatste twee jaar veel blessures gehad waardoor ik nu 15 kilo lichter ben dan toen. Nu kan ik eindelijk weer goed en pijnvrij trainen. Ik moet zeggen dat ik nu een stuk vrolijker ben.

Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    achja.. ikzelf bank ook al wel de 100kg. alleen nog geen 10x:+
    maar ik ben met armen/rug en benen weer sterker heb ik gemerkt dus gelukkig is mn ego niet heel erg beschadigt. Maar ik vind het eigelijk helemaal niet belangrijk wat een ander kan. Er is altijd wel iemand sterker als jou. Maar dat komt dan miss omdat die een heel ander eind doel heeft en en langer zal trainen.
    Kijk hier maar. Ash traint om mee te doen aan die sterkste man compititie(geloof ik). voor hem is het dus belangrijk dat hij een hele hoge krachtpiek heeft want hij hoeft het meeste maar 1 herhaling te doen.
    Ik train in de sportschool om beter te worden op het football veld. ik wil in mn overal body sterker worden maar dat dan 3 uur lang vol houden.
    Heb ik ook wel is als ik alleen train in de gym en er is ff niemand in de buurt. Wat ik meestal dan doe is ff de stang op mn borstkast laten rusten(hoewel dit na 80+ niet al te fijn meer is). paar keer diep inademen en dan gewoon met alles wat je hebt dat ding omhoog duwen om m op de onderste houders te hangen.

18. Ashavan

Ashavan Guest

Strongman competities zijn nog wel een paar jaar weg. Vandaag pas de 175kg deadlift gedaan en onder de 250kg tel je niet mee bij de amateur klasses.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Kun je ergens goedkoop online dumbells bestellen? Want ik heb wel eens gelezen hier dat mensen 2 dumbells met 10kg aan afneembare gewichten (van die schijven dus) hebben gekocht voor 25 euro. Maar voor 20 kg aan gewichten en 2 van die 'stokjes' (of hoe ik het ook moet noemen :+ handgrepen?) betaal ik hier 8 euro (2,50 per kg en 15 euro per handvat).

En is er een oefening voor je schouders zonder dumbells?

Ik heb vandaag moeten werken en de sportschool is maar tot 13u open op zaterdag (best wel kut).

Laatst bewerkt: 8 aug 2009
  20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijd geleden bij de decathlon 2 dumbells gekochten met 16 kg aan schijven voor 20 euro, in totaal 20 kg aan gewichten met dumbells van 2 kilo ps. Online weet ik zo snel even niet, maar die verzendkosten die erbij komen zijn natuurlijk aardig prijzig met die gewichten.

En oefeningen voor je schouders zonder dumbells zijn pull-ups zover ik weet. Dat is niet alleen voor je schouders though.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina