Ik vind Batman juist een van de meest interressante, zo niet, DE meest interressante superhelden.
Mooi tragisch verhaal, goede vijanden die stuk voor stuk ziek zijn, een menselijk hoofdpersoon, een goede cast eromheen (Robins, Batgirl, Gordon, Dent, Catwoman, etc etc)
Lees The Dark Knight Returns eens, of Year One, of The Long Halloween...
Superman vond ik alleen tof toen John Byrne hem nieuw leven in blies, in de jaren 80 (Man of Steel) Opeens een stuk realistischer enzo. Maar meestal wordt Superman gewoon heel slecht geschreven.
Was het gisteren nog even vergeten te melden, maar dat gooien van die Batarang ziet er ook tof uit, met die volgende camera enzo
Ik kreeg zojuist trouwens de nieuwe GamesTM binnen, en op de achterkant staat een advert voor Batman AA, en daar stond een score bij vermeld van Games Master: Batman is a masterpiece: 96% - Gold Award!
Van Marvel zijn Spider-Man, Punisher en The X-Men toch wel de meest interressante personages, maar tegenwoordig geven ze zoveel series tegelijkertijd uit, en dan soms ook nog eens in alternatieve universum's enzo, en willen ze te vaak voor 'shock-value' gaan enzo, dat er ook gewoon heel veel rotzooi tussenzit.
Daredevil schijnt wel heel goed geschreven te zijn, net als de laatste jaren Captain America (mooie dikke omnibussen te koop via Amazon.com). Daredevil heb ik zelf nog niet gelezen, maar Cap America is nu wel tof (was lange tijd toch een kneus van een superheld...)
Klik om te vergroten...