Jongens, ik ga hier niet mn keuze laten maken door jullie, maar ik heb gewoon het een en ander advies nodig.
Ik heb examen gedaan en mn vwo diploma behaald, profiel Economie en Maatschappij.
t probleem is..wtf ga ik nu doen? ik moet me onderhand toch echt wel inschrijven. Echt veel gegeken heb ik nooit, maar mn grootste probleem is toch wel of ik naar een universiteit ga of een hbo ga doen.
Van een universiteit heb ik gehoord dat je veel zelf moet doen en dat je toch echt vrij weinig school heb, alleen college. Echter, veel zelfdiscipline heb ik niet dus tsjah, ik weet niet of dat wat gaat worden. Wat me wel heel aantrekt van een universiteit is dat je gewoon kan zitten in college, wel alles zelf kan bepalen, en dat je niet gewoon meer in een klas zit en je behandelt wordt als nummer.
Op een hbo zit je nog wel echt in een klas enzo en een universiteit lijkt me dan leuker omdat je dan vrijer ben.
Mja, dan de kwestie van wat meer werken is.
Ik dacht bij een hbo aan de opleiding MER op InHolland, omdat dat een brede opleiding is en dan zie ik wel verder.
Bij een universiteit aan Rechten, dat lijkt me ook wel leuk.
Een nadeel van een universiteit is dan weer dat je bij Rechten heel veel moet leren en literatuur enzo moet lezen..en daar zie ik ontzettend tegenop. Aan de andere kant heb je bij een hbo weer dat je ziekveel moet werken en verslagen moet inleveren. En daar zie ik ook tegenop..
Ik zou gewoon zo niet weten wat ik moet doen, en ik heb geen zin om een jaar niks te doen of om een jaar te werken.
Ik vraag dan ook aan mensen die al studeren hoe zij het ervaren, van een universiteit of hbo. Het zou top zijn om wat meningen te horen.
edit: hm, mss de titel aanpassen in Studeren, lijkt me beter.
Klik om te vergroten...