[Muziek] Indie/Britrock

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, vind ik ook, maar die thread draait vooral om die echte Amerikaanse bands/sound, zoals Rise Against etc.

Ja, ik had nog wel zitplaatsen in de presale kunnen halen, maar dat doe ik liever niet. Ik vind daar de beleving totaal anders, alles gaat dan meer langs mij heen dan dat ik het actief meemaak. Metallica zittend maakte ook niet zo'n indruk, terwijl het toch Metallica was!

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe Arctic Monkeys album gelekt, wel kutkwaliteit. Achja. :)

3. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik hoor nog geen instant hits zoals de voorgaande albums. Het tweede album was ijzersterk, al vanaf de eerste keer luisteren.

4. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Het is blijkbaar helemaal in om een hele andere cd te maken, aangezien de meeste bandjes dat nu doen. Ook deze vind ik weer goed gelukt, het is even wennen, maar vind het toch super tof. Lekker alternatief. :)

Trouwens maandag wordt Uprising (van Muse) gedraaid op 3FM, in de uitzending van Giel Beelen.

Edit: Net was een mini-docu over Indie Rock, in het programma Rock! Zal wel op uitzending gemist staan, mocht je het gemist hebben. :)

Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  5. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Eric Corton had aangekondigd dat hij de primeur zou krijgen bij 3voor12. Start om 22.00. Echter, ik ga gewoon om 18.30 naar Zane Lowe luisteren via een internet-stream. :+

Documentaire uiteraard gezien!

En ik moet voor de Arctic Monkeys denk ik nog wel een aantal keer luisteren, zodat ik nummers kan gaan onderscheiden.

6. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Uprising is al gelekt. Het is héél erg wennen weer.

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, maar het went wel snél, vind ik. Als ik na ga hoe ik er vanmorgen over dacht in vergelijking met nu. :p

8. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, heb hem net 10x achter elkaar geluisterd en vind hem nu wel tof. Het AM album vond ik gisteren ook nog niets, en nu draai ik het ook achter elkaar.

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Gossiemikkie ik ga Editors over geruim een week op Sziget zien, maar mensenkinderen... die nieuwe plaat gaat echt koning worden. Check het volgende nieuwe nummer eens draken!

[yt]hIox0EE55wI[/yt]

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond het nummer weinig interessant tot het instrumentale gedeelte. Toch maar goed dat ik hem niet heb afgezet, want het einde is wel tof!

11. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ben niet zo van de "indie".. maar dit is toch wel geweldig:

Discovery is the American indie rock, electronic, funk recording project of Rostam Batmanglij from Vampire Weekend and Wes Miles from Ra Ra Riot, friends who began recording together in the summer of 2005.

[yt]tfB1ugZwisY[/yt]

[yt]e-YhlfCq1AM[/yt]

Laatst bewerkt: 8 aug 2009
  12. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Ben benieuwd, Vampire Weekend is in ieder geval heerlijke zomermuziek.
    Zo maar eens even binnenhalen. :)

13. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Echt, als ik van (nogmaals tussen aanhalingstekens) "indie" zeg dat het goed is.. is het goed! :+

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Zet 't maar even hier neer, vinden jullie vast niet erg ;) Over de kwaliteit zal ik maar niets zeggen :emo:

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    woaaaah 2e filmpje belooft veel goeds

16. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Die is inderdaad iets beter. Beter brengen ze snel een album uit ofzo :p

17. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik hoorde een sterk gerucht dat ze een verrassingsoptreden op Lowlands zouden geven. Ik hoop van niet, want dan zou ik het extra zuur vinden dat ik niet ga. :p

http://www.graz.nl/bericht.asp?id=1271

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.608
    Dat... dat zou fantastisch zijn!
    Wil ik wel weten waar, want het zou helemaal zuur zijn als ik er wel ben maar ik mis ze dan :p.

Dat 1e filmpje doet me denken aan Green Unions 8).

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Er zit schijnbaar een lege plek in het blokkenschema, dus als je die ziet, weet je waar je moet zijn.

20. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Zaterdag grolsch tent 17:00 geloof ik te hebben gelezen

06/08/2009 - Door: fresh77 - Bron: 3voor12
    In het blokkenschema van de Lowlands zaterdag zit nog een lege plek. In de Grolsch-tent is nog ruimte tussen vijf en zes. Het was even twijfelachtig wat er op die plaats zou komen. Toch Mando Diao? Of een andere verassing? Het lijkt op het laatste. Eric Corton weet het zeker: Them Crooked Vultures komt naar Lowlands. Het gaat hier om een supergroep gevormd door Dave Grohl (Foo Fighters), Josh Homme (Queens of the Stone Age) en John Paul Jones (Led Zeppelin). Er is nog geen materiaal te beluisteren, maar het moge duidelijk zijn dat dit een bijzonder optreden wordt.

Laatst bewerkt: 10 aug 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina