Ik heb de afgelopen 3 dagen de gamestop demo gespeeld (steelers vs. Cards) en ik heb wat gemengde gevoelens bij deze madden. Ik wil er wel gelijk bij zeggen dat ik niet de meest goede madden speler ben en eea nog moet leren (gasten tegen wie ik vorig jaar gespeeld heb weten wat ik bedoel….). Wat mij opvalt is het volgende (ff uit de losse pols):
Tempo is trager (lees realistischer), maar de snelheid van de game is door de versnelde tijd verschrikkelijk hoog, eenmaal op de lijn heb je soms nog maar een paar seconde om wijzigingen door te voeren (voor sommigen onder ons is dat een uitkomst
Mee eens. Maar ik vind dit een pluspunt
De curl is totaal niet meer uit te voeren op all-madden niveau (de DB intercept alles, zelfs als hij een cover 3 opdracht heeft)
Totaal niet mee eens. De curl is een timing patroon. Je moet deze eignelijk al gooien voordat de WR de cut gemaakt heeft. Deze patroon in dit deel juist wel weer nut. Waar hij in 09 echt onmogelijk was om te coveren en in 08 juist te makkelijk was hebben ze nu imo de juiste mix gevonden.
Diepe ballen op de WR is onmogelijk omdat de ballen die de QB gooit echt super traag zijn, vooral de ballen die je met een boog over de sec. wilt gooien
Ook totaal niet mee eens. Als je deze goed timed en met de juiste bal/gevoel gooit werkt het wel.
Rennen met de bal heeft bijna geen zin meer op All-madden niveau, je komt bijna geen meter verder meer, terwijl RB W.Parker in de werkelijkheid super snel en behendig is. Je kan beter met die RB van NY lopen, die knal alles omver (dat werkt beter in deze madden)
Rennen is idd een heel stuk moeilijker geworden maar totaal niet onmogelijk. Je moet nu niet op de hole afrennen, maar naar de plaats rennen waar de hole komt. zoals het in het echt ook is. En hoe weet je nou dat een HB als Brandon Jacobs(NYG)(een brusing back dus) wel nut gaat hebben gezien die niet in de demo zit.
Als je verdedigt moet je iedere keer wel blitzen (en dat werkt ook wel), anders wordt je totaal van het veld gespeeld (all-madden). De D-line kan geen enkele druk uitvoeren en de QB van de tegenstander vindt altijd de gaatjes wel (Cover 2 man/zone heeft voor mij geen enkel nut).
Ik heb met de D-line v/d steelers al heel wat sacks gemaakt. Maar verder ben ik heeeeel blij dat blitzen weer nut heeft. Ben iemand die altijd heel agresief Defense speel dmv veel blitzes etc. Als je goed oplet zie je dat er best wel wat 1 on 1 matchups v/d d-line vs. o-line gewonnen worden. En helemaal als je er een blitsende linebacker erachteraan stuurt is de kans dat je een sack krijgt hoog. Maar ga jij maar eens een NFL wedstrijd kijken. Gebeurt vaak zat dat een QB gewoon niet of slechts een enkele keer gesacked wordt.
Dit jaar is er wel een pocket voor de QB, maar als ik speel (all-madden) dan merk ik daar totaal niks van, de
DE’s vliegen nog steeds om mijn oren. Wat wel goed is, is dat een QB die gaat lopen direct wordt aangepakt
Spreekt een beetje tegen met je vorige punt nietwaar?
Er zijn heel veel fumbles dit jaar, waarbij dat mini- spelletje totaal geen nut heeft, voordat je weet welk knopje je moet indrukken is dat balk al te ver doorgeschoten
Wat ik erg goed vind is dat er dit jaar geen BS fumbles meer zijn (dus geen cheating AI)
Fumbles vind ik tot nu toe best meevallen. En de fumbles die ik nu krijg zijn ook echt mogelijk. In voorgaande delen heb ik zovaak echt een bullshit fumble gehad die in het echt 10 v/d 10 keer geen fumble zou zijn.
De AI in All-madden is echt though as nails…. Maar dat is wel goed, voor mij wel erg frustrerend, ik denk dat mijn controler het eind van het jaar niet zal halen.
Het verschil met madden 09 is echt verschrikkelijk groot, als we het over gameplay hebben, moet je maar eens madden 09 spelen nadat je drie dagen nonstop 10 hebt gespeeld, echt een wereld van verschil. 09 is arcade. Ik denk dat ik veel tijd nodig zal hebben om 10 onder de knie te krijgen.
Klik om te vergroten...