1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Madden 10

Discussie in 'Algemeen' gestart door Flix, 24 jul 2009.

1. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens gasten,
    gaan we weer een online franchise opzetten?

De vorige is een beetje mislukt met maar 4 of 5 games gespeeld, maar in dit deel kan je ook de CPU de overige teams laten opvullen (is maar goed ook aangezien we waarsch maar met een stuk of 5 spelers zullen zijn) dus ik denk dat het prima kan.

2. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Count me in

3. VassiliZaitsev0

VassiliZaitsev0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik doe ook mee. maar ik kan de demo niet op marketplace downloaden:confused: trouwens spelen jullie zelf ook football??

4. baffie316

baffie316 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel zin in een Madden Francishe
    Gamertag: R A O U L LXXII

Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  5. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de afgelopen 3 dagen de gamestop demo gespeeld (steelers vs. Cards) en ik heb wat gemengde gevoelens bij deze madden. Ik wil er wel gelijk bij zeggen dat ik niet de meest goede madden speler ben en eea nog moet leren (gasten tegen wie ik vorig jaar gespeeld heb weten wat ik bedoel….). Wat mij opvalt is het volgende (ff uit de losse pols):

Tempo is trager (lees realistischer), maar de snelheid van de game is door de versnelde tijd verschrikkelijk hoog, eenmaal op de lijn heb je soms nog maar een paar seconde om wijzigingen door te voeren (voor sommigen onder ons is dat een uitkomst 

De curl is totaal niet meer uit te voeren op all-madden niveau (de DB intercept alles, zelfs als hij een cover 3 opdracht heeft)

Diepe ballen op de WR is onmogelijk omdat de ballen die de QB gooit echt super traag zijn, vooral de ballen die je met een boog over de sec. wilt gooien

Rennen met de bal heeft bijna geen zin meer op All-madden niveau, je komt bijna geen meter verder meer, terwijl RB W.Parker in de werkelijkheid super snel en behendig is. Je kan beter met die RB van NY lopen, die knal alles omver (dat werkt beter in deze madden)

Als je verdedigt moet je iedere keer wel blitzen (en dat werkt ook wel), anders wordt je totaal van het veld gespeeld (all-madden). De D-line kan geen enkele druk uitvoeren en de QB van de tegenstander vindt altijd de gaatjes wel (Cover 2 man/zone heeft voor mij geen enkel nut).

Dit jaar is er wel een pocket voor de QB, maar als ik speel (all-madden) dan merk ik daar totaal niks van, de DE’s vliegen nog steeds om mijn oren. Wat wel goed is, is dat een QB die gaat lopen direct wordt aangepakt

Er zijn heel veel fumbles dit jaar, waarbij dat mini- spelletje totaal geen nut heeft, voordat je weet welk knopje je moet indrukken is dat balk al te ver doorgeschoten
    Wat ik erg goed vind is dat er dit jaar geen BS fumbles meer zijn (dus geen cheating AI)

De AI in All-madden is echt though as nails…. Maar dat is wel goed, voor mij wel erg frustrerend, ik denk dat mijn controler het eind van het jaar niet zal halen.

Het verschil met madden 09 is echt verschrikkelijk groot, als we het over gameplay hebben, moet je maar eens madden 09 spelen nadat je drie dagen nonstop 10 hebt gespeeld, echt een wereld van verschil. 09 is arcade. Ik denk dat ik veel tijd nodig zal hebben om 10 onder de knie te krijgen.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Download de demo ff via internet dan. Link staat in de openingspost en hoe en wat je moet doen ook.
    En zelf speel ik football ja.

7. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me geheel bij flix aan.

Betreft die fumble's, als je die trick stick gebruikt op een verkeerde timing word je kwetsbaar en dus grotere kans op fumbles. Spreek uit eigen ervaring, meeste fumbles van mij kwamen doordat ik een run deed en te vroeg de trick stick gebruikte.

Exclusive Online Franchise Doc

8. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha ... ik had ook niets anders verwacht dat jullie het beide met elkaar eens zouden zijn.... nogmaals mijn mail was vanuit mijn perspectief, dus niet de waarheid ofzo :)

Jacobs heb ik gespeeld in die verschrikkelijke 1 minuut demo (gaints vs cowboys)... inkoppertje, had je kunnen weten...

als ik zelf defense speel dan gebeurt er niet veel (d-line komt er niet doorheen, dus ik moet wel blitzen) als ik offense speelt vliegen de DE's om mijn oren) wat ik bedoel is dat de computer niet zoveel moeite heeft om er doorheen te komen... het is net zoals bv. in 09 waarbij de CB´s van de computer (zelfs de mindere goden van de nfl) iedere bal onderscheppen, terwijl mijn CB´s (bv. die van de Eagles) moeite hebben om een bal te swatten/onderscheppen.... voelde een beetje fake aan..

Versnelde klok is lekker voor mensen die een snelle pot op internet willen spelen (daarbij denk ik vooral aan Ryu, die vorig jaar mij terecht wees op langzaam spel). Maar ik vind dat een nfl wedstrijd ook bepaald wordt door audibles/ aanpassingen op de lijn, vaak is dat niet mogelijk.... je kiest een patroon en die moet je maar (op hoop van zegen) uitvoeren, alleen na de snap kan je nog dingen lezen...

bedankt voor de tips (sneller bij een curl), (hole afwachten en dan pas rennen) etc. ik zal het proberen. Gister ben ik er door middel van oefenen achter gekomen dat je ook de pocket kan gebruiken (klinkt logisch natuurlijk, maar dat was ik niet gewend bij madden)
    Maar het geven van een pass diep gaat echt niet lukken hoor, je moet dan wel echt een jezus timing hebben... anders steekt koning Duck zijn hoofd weer op (en dat gebeurt heel vaak, lees ook internationale reviews... )

Verder wil ik zeggen dat ik de game erg goed vind hoor, maar omdat het totaal anders is dan ik inmiddels gewend ben heb ik (ik dus, en niet de objectieve waarheid) er wat gemengde gevoelens bij......

ik kan mij ook nog vorig jaar herinneren, toen was iedereen ook zo enthousiast over 09... later bleek dat wel wat mee te vallen..

Verder vind ik iedereen fantastisch, houd ik van AF en hoop ik dat iedereen enthousiast met dit draadje doorgaat.

grz!

9. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

Review van GT is er ook alweer (best snel

Laatst bewerkt: 12 aug 2009
  10. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ryu, bedankt voor de tips!! Hier heb ik echt veel aan!! Ik vroeg me altijd al af wat te doen bij een 3rd and 7+ (zones of blitz)…. en dat Warner de neiging heeft om naar de flats te gooien was mij nog niet opgevallen (kan ik nu eindelijk die Cards verslaan…. hoop ik)

Ik denk dat die versnelde klok ook wel beter is voor het hele online gebeuren… voor een slak zoals ik natuurlijk niet, maar een snelle klok levert ook weer minder ergernissen op bij mijn tegenstanders.. en wie weet word ik nog eens snel…

Die tip mbt het gooien is ook super goed…. Had ik nooit bij stil gestaan

Ik denk dat ik heeeeeeel veel moet oefenen, deze game is echt super realistisch … voor mij is madden altijd al een puzzel geweest en nu helemaal …. maar dat is de uitdaging.

NFL wedstrijden kijken (op tv) is geen probleem, ik probeer altijd zoveel mogelijk te volgen.. ik vind (=mening) alleen dat alles niet altijd even goed in beeld wordt gebracht (bv. te veel close-ups waardoor ik niet direct zie wat de safeties doen).

Verder vraag ik mij af waar jij op let als je offense speelt en je de bal snapt… let je dan vooral op de safeties (bv cover 2, 1 of :cool: of let je juist op de druk van de linebackers, let je op de man/zone cover of op de bewegingen van de CB’s. Het lijkt mij onmogelijk om alles in 1 a 2 sec. te overzien….
    Of zegt een cover 2 jou al genoeg waardoor je weet waar de gaten zitten? Je hoeft niet alles te beantwoorden hoor, maar een kleine tip van de sluier is welkom

11. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste weten de meeste ervaren spelers dat er bij cover 2 meestal ruimte is in het midden achter de LB's en bij cover 1 is de ruimte meestal bij de sidelines. Bij cover 3 kan het verschillen, hangt meestal af van wat de LB's doen(blitzen of zone def)

Bij run play's kijk ik meestal naar de linebackers. Meestal zijn er 2/3 stuks verspreid achter de line. Maar soms zijn ze gestacked aan de linker of rechter kant. Dan is het dus handig om een audible met je Rechterstick te doen naar de kant waar minder (LB)defenders zijn.

Bij passing play's kijk ik meestal naar de route van mijn 1st receiver(oranje route) En dan komt het neer op timing. Het is mogelijk om bij elke defense play een gat te vinden. Het zit em alleen in de timing en de pressure die je krijgt van de D-line en eventuele blitzes van CB/LB/Safety's.

Indien je geblitz word is er altijd 1 of meerdere receivers vrij, het is in het begin moeilijk om die te spotten maar als je dat ook kan is het vrij makkelijk om blitzes te neutraliseren.

Verder kijk ik niet echt naar safety's/CB voor de snap. Als ik echt in een moeilijke situatie zit bijvoorbeeld 3rd and 5+ en ik zie dat er een cover 2 is. Laat ik mijn Tight End een Fly lopen. Als ie net achter de Linebackers rent en voor de safefy zone is, is er meestal een open ruimte. Maar dat hoef niet altijd zo te zijn. Soms staat er een LB op man 2 man en dan kan je alleen maar naar de open schouder gooien en hopen dat ie het niet verprutst :D

Het belangrijkste pre-snap is kijken of ze mogelijk blitzen, zoja van welke kanten komen ze. Al het andere(wat de safety's/CB's doen) is minder belangrijk. Je heb bijvoorbeeld teams (bivoorbeeld the steelers) die na de snap een andere formatie toepassen om de offense te verrassen.

Het is IMO veel belangrijker om te zien na de snap wat de defense doet in de zones naar waar jij naartoe wilt of naartoe wilt gooien.

Hier zijn wat meer tips Je ziet ook wat ik bedoelde met de vrije zone in het midden tegen een cover 2 zone defence. Het is wel niet op All madden en met 09 gemaakt maar het gaat om het beeld :D

FF off-topic: Flix welke postitie speel je ook alweer?

Laatst bewerkt: 12 aug 2009
  12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik speel altijd het liefst een 3-4. Heb playbook v/d ravens in 08 vondi k echt goddelijk.
    Ik blitz ook altijd als een malle. werkt tegen de CPU niet altijd even goed, maar als je online of tegen maatjes speelt wel. een 3-4(en soms ook wel een 5-2) D# stelt mij in staat allerlij blitzes te doen. Vind het als offense ook heel irritant spelen tegen een 3-4 omdat je nooit weet en bijna nooit kan lezen wie er nou komt blitzen en wie er in coverage valt.

en @ Ryu: Ik speel zelf linebacker en af en toe ook wel is een beetje FB/HB

13. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, daarom is het niet echt belangrijk om je daarop pre snap te focusen. Het blijft lastig om dan te zien wat er gaat gebeuren en daarnaast kan het alsnog fake zijn.

Vandaar vind ik het onzin om pre-snap hele dingen te gaan veranderen. Het enige wat nog doe is de line en LB's shiften en soms de safety's een blitz laten showen maar veel nut heeft het niet echt.

Ah ok, ik was vroeger ook LB en reserve FB. maar speelde ook regelmatig D-line. Dat laatste is wel vermoeiend als ze goede O-linemen's hebben:lol:

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel Outside linebacker in een 3-4. Dus ik blitz ook heel wat. Is soms wel frustrerend als je tegen grote sterke en voornamelijk goede tackels gaat.

15. VassiliZaitsev0

Leuk Bevonden:
    0
    kijk bijvoorbeeld bij de play van de slants
    de wr lopen slants en de te flats je kijkt hier naar de outside linbackers!
    gaat ie mee met de te dus naar buiten gooi je de slant!
    blijft hij in het midden dan zijn waarschijnlijk de te open.

bij elke play hoort een andere read. en ik denk dat de enige om dit te leren is om zelf te gaan footballen.

ik speel zelf bij de wildcats als Qb achter David Drane misschien ken je hem flix? waar speel je eigenlijk?

ik zie jullie wel op live! komt ie nou morgen eigenlijk??

16. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt waarschijnlijk volgende week pas rond de 20ste

17. VassiliZaitsev0

Leuk Bevonden:
    0
  18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hij komt over 2 dagen uit in de USA(14e dus) en volgens verscheidene winkels de 20ste hier. ff afwachten dus. Maatje van me heeft de volle versie gewoon al:eek:
    Heb m alleen nog niet gespeeld.

@Vassili: Speel bij de Hurricanes. Dit word mn eerste jaar (officeel) Senior. Helaas 2e div. Maar er zit nog steeds een kans in dat ik dit seizoen zal missen gezien ik warschijnlijk voor een half jaartje naar miami vertrek.
    Jij speelt nog jeugd neem ik aan?

19. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil iedereen bedanken voor de goede tips!!: gisteravond is het mij id gelukt om verschillende diepe passes te geven.... en ook het runnen ging goed (ik moet id wachten op de holes en de vooraf de LB in de gaten houden)... werkt goed. Ook goed om te horen dat ik mij gewoon kan concentreren op de plays die ik wil uitvoeren (patroon 1e receiver etc.), ik had altijd het idee dat je eerst alles moest lezen (positie safeties etc) en vervolgens verschillende audibles moest uitvoeren, het probleem daarbij was dat alles lang duurde en het totaal eigenlijk niet te voorspellen is wat er gaat gebeuren (dat laatste was altijd frustrerend omdat ik het idee had dat ik totaal geen inzicht had... heb ik ook niet, maar jullie begrijpen wat ik bedoel...

defense blijf ik moeilijk vinden, ik kom er met mijn D-line niet doorheen (wat ik ook doe met mijn rechterstick) en blitzende LB worden opgepikt... en als Kurt eenmaal de tijd heeft is er niets meer aan te doen... nog ff oefenen denk ik

Maar ik moet echt toegeven dat M10 echt vet is, maar ook moeilijk...

Laatst bewerkt: 13 aug 2009
  20. VassiliZaitsev0

Leuk Bevonden:
    0
    @flix. nee we hadden vorig jaar geen junior team dus heb heel het jaar met seniors meegetraind maar ik kon niet spelen omdat ik te jong was (16). ik ga dit jaar gewoon meedoen met de senioren 1ste divisie want ik kan gewoon met dispensatie spelen. dus het word wel moeilijk vooral de eerste wedstrijd haha.
    ja jammer dat jullie er niet bij zijn want dan had ik tegen jou gespeelt!
    wat voor positie speel je eigenlijk?

Deel Deze Pagina