Ik heb de boss battle uiteindelijk gehaald, en ben nu al een stuk verder.
Ik ontdekte net dat
Je je dochter weer ziet, en dus ook je kleinzoon en kleindochter en dat je dochter (Lithium?) ziek was en dood is gegaan, vooral bij de ceremonie pikte ik stiekem een traantje weg.
Heb het gevoel dat ik bijna bij het einde van Disc 1 zit, maar van mij mag het nog wel even door gaan. En dan heb ik nog drie discs te gaan, prachtig.
Overigens hoorde ik best wel veel negatieve kritiek over disc 1, klopt dit? Zo zou hij erg saai zijn t.o.v. de andere discs. Zover vermaak ik me prima, het verhaal is prachtig en de dreams ook. Ik leef me ook altijd in die dreams, ik beeld het me ook allemaal in. Samen met de geluiden en de achtergrond muziek en de mooie beelden is het dan altijd weer genieten.
Eigenlijk is dit één van mijn eerste RPG's die ik echt ga uitspelen. Tot zover heb ik alleen eigenlijk Eternal Sonata gespeeld als RPG, én uitgespeeld. Vroeger weleens Final Fantasy op de PSX van m'n broer aangeraakt dmv demo's, maar op die leeftijd vond ik het allemaal wat lastig en veel. Maar nu, geniet ik er echt van. Ik was helemaal vergeten dat Lost Odyssey gemaakt is door de makers van Final Fantasy!
Echt een topper tot zover dus, ik vermaak me er erg goed mee. Ben benieuwd wat het spel me allemaal te bieden heeft!
Zou mooi zijn als Mistwalker met een andere RPG bezig is. Ik weet natuurlijk het einde niet van Lost Odyssey, maar als het zo'n einde is waarmee je al gauw gaat speculeren dat er een vervolg gaat komen, laat maar komen!
Oh, on a side note, dit is de eerste echte Turn-Based RPG die ik speel, dacht altijd dat ik ze niets vond, maar ik stoor me er niet aan. Het speelt lekker, en om nou om je beurt te wachten en moves te maken vind ik niet erg.