1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lost Odyssey [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Shizzel, 17 mei 2008.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik zit nu al een aantal weken vast mij de eindbaas Bogimoray op CD 1. Ik kil hem de eerste keer, maar de tweede keer heeft hij al 2/3 van m'n party geparalyzed waardoor ik er één maar kan curen en dan gaat er weer iemand dood enz. Op internet wordt er gezegd gewoon full offensive te gaan. Wat vonden jullie het makkelijkst om de Bogimoray te doden?

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Sjee, dat is lang geleden. Hoe ziet die boss er ook alweer uit? Was dat die worm?

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Je kan nu natuurlijk niet meer terug, maar ik had een beetje gelevelt op de stranden daarvoor. Zorg iig dat je altijd tot de grens levelt, anders wordt het heel moeilijk. Die baas vond ik erg goed te doen.

Ik ben idd ook full offensive gegaan.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik ging daar ook zo vaak dood (dat is die worm met die kleine beestjes toch?). De enige manier dat ik daar langs kwam was door een lever hoger te worden dan eigenlijk de bedoeling op dat punt. Je levelt in LO overal nl vrij gemakkelijk tot een bepaald punt en dan gaat het ineens veel langzamer, volgende stuk gaat je level dan weer ineens snel omhoog en dan weer langzamer etc.

Ik ben dus gaan levelen terwijl het helemaal niet opschoot. Moest iets van 50 random fights doen oid |:-

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dat is dan ook helemaal niet de bedoeling. Zodra je de level cap haalt voor een gebied zou de baas niet abnormaal moeilijk moeten zijn (met een paar uitzonderingen).

6. Aerschtuner

Aerschtuner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren begonnen aan deze game die al eeuwen op de plank stond en ik in het begin weg heb gepleurd, omdat de characters Japans spraken. Nu staat de game op Engels en ben ik er verslingerd aan. Ik heb nu een uurtje of vijf gespeeld en het is geweldig.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hey jij hier? ;)

Japans ftw trouwens, vind ik veel leuker

@Modder: dat weet ik en heb het ook alleen bij deze baas gehad, kwam er gewoon niet voorbij.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wacht dan maar tot je bij een bepaalde ijsbaas komt! }:]

Ik moet zeggen dat de Engelse stemmen in deze game zeker niet slecht zijn, hoor.

9. Aerschtuner

Aerschtuner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, ik leef nog ;) Ik had op de een of andere manier niet echt de vibe bij de Japanse stemmen. Ik vind de Engelse voice acting echter prima.

10. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik meestal de Japanse stemmen beter, in de meeste gevallen zit daar meer emotie in. Ik kan niet oordelen over de stemmen van Lost Odyssey, want ik heb het spel niet (Wil hem wel heel graag).

Kan natuurlijk ook komen omdat ik anime kijk:x

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    same here, kijk ook veel anime :)

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik ook, maar toch zijn de Engelse stemmen heel bruut! Vooral Jansen is een _O_ waardig.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je een boss batlle niet gehaald krijgt, kijk dan op http://www.lost-odyssey.net/

Daar staat precies beschreven hoe je een bepaalde boss dood krijgt. Is misschien niet echt fair, maar als je er echt niet voorbij komt kan dit wel is super helpen.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb de boss battle uiteindelijk gehaald, en ben nu al een stuk verder.
    Ik ontdekte net dat
    Je je dochter weer ziet, en dus ook je kleinzoon en kleindochter en dat je dochter (Lithium?) ziek was en dood is gegaan, vooral bij de ceremonie pikte ik stiekem een traantje weg.

Heb het gevoel dat ik bijna bij het einde van Disc 1 zit, maar van mij mag het nog wel even door gaan. En dan heb ik nog drie discs te gaan, prachtig.

Overigens hoorde ik best wel veel negatieve kritiek over disc 1, klopt dit? Zo zou hij erg saai zijn t.o.v. de andere discs. Zover vermaak ik me prima, het verhaal is prachtig en de dreams ook. Ik leef me ook altijd in die dreams, ik beeld het me ook allemaal in. Samen met de geluiden en de achtergrond muziek en de mooie beelden is het dan altijd weer genieten.

Eigenlijk is dit één van mijn eerste RPG's die ik echt ga uitspelen. Tot zover heb ik alleen eigenlijk Eternal Sonata gespeeld als RPG, én uitgespeeld. Vroeger weleens Final Fantasy op de PSX van m'n broer aangeraakt dmv demo's, maar op die leeftijd vond ik het allemaal wat lastig en veel. Maar nu, geniet ik er echt van. Ik was helemaal vergeten dat Lost Odyssey gemaakt is door de makers van Final Fantasy!

Echt een topper tot zover dus, ik vermaak me er erg goed mee. Ben benieuwd wat het spel me allemaal te bieden heeft!

Zou mooi zijn als Mistwalker met een andere RPG bezig is. Ik weet natuurlijk het einde niet van Lost Odyssey, maar als het zo'n einde is waarmee je al gauw gaat speculeren dat er een vervolg gaat komen, laat maar komen!

Oh, on a side note, dit is de eerste echte Turn-Based RPG die ik speel, dacht altijd dat ik ze niets vond, maar ik stoor me er niet aan. Het speelt lekker, en om nou om je beurt te wachten en moves te maken vind ik niet erg.

15. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Sommige gaven aan disc 2 wat saaier tov de andere discs te vinden. Ik zelf heb er helemaal geen seconde saaiheid in gevonden :D Als je zo erg te spreken bent over het begin dan kan het niet anders dan dat je de andere drie discs ook erg tof gaat vinden! :D

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Disc 4 is het saaist qua verhaal, maar het vetst qua gameplay.

17. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had hem ook een tijdje laten liggen door die stomme Bogimoray, laatst heb ik hem verslagen en ik zit nu bij Crimson Forest. Echt een heel vet spel \o/

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Is Bogimoray die worm? In de NG+ run had ik die in 1 klap kapot :lol:

Ik ben nu weer trouwens verder gegaan met de game. Ondertussen op disc 3, waar ik zometeen toch even zal moeten levelen voor de bazen aan het eind van die disc, die zijn namelijk aardig lastig met low-level characters.

Ik denk dat ik er nog een uur of 20 over doe, wat in totaal zo'n 30 uur maakt, in tegenstelling tot m'n eerste run van 80-90 uur.

19. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Yep, die stomme worm, waarvan er twee komen.
    Ben weer terug van vakantie dus binnenkort weer even oppakken :thumbs:

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wacht maar tot een van de bosses aan het einde van disc 3 ;)

Deel Deze Pagina