[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK vraag me af of je enig verstand van de formule 1 hebt. zoals je post waarschijnlijk niet. Luca badoer rijd al heel wat jaren testkilometers voor ferrari. Hij kon gewoon met andere goed meekomen met testen. Alleen heeft hij nog nooit met een F60 gereden ( lees nieuwe auto). Als je jarenlang met een grote achtervleugel hebt gereden groeven in de banden zonder kers en noem het maar om kun je niet verwachten dat iemand zo ff simpel meerijdt. Alguersuari die is ook net nieuw en die staat ook achteraan. Dat is een zeer groot talent maar ze hebben gewoon nog nooit met die auto gereden. Dus ook een gene of liuzzi zou het echt niet beter doen doen.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Valt me op dat hij amper lijnen rijdt!!!!

Geweldig resultaat van McLaren!!!!!!! Had niet verwacht dat ze 1 en 2 zouden staan! Lijkt erop dat ze zeker terug zijn!

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee jij hebt er lekker verstand van.. Badoer is nog nooit een groot talent geweest. Hij werd niet voor niets niet als vervanger van M. Schumacher opgeroepen na zijn crash op Silverstone in 99. Ik volg de Formule 1 sinds 1994, dus ik denk dat je er toch aardig naast zit.

Ferrari heeft gewoon niets anders achter de hand dan Badoer, die braaf jarenlang zijn testrondjes heeft gereden op Fiorano.

Alguersuari rijdt wel even in een STR, geen Ferrari, en zo'n supertalent is dat helemaal niet. Die jongen rijdt gewoon goed. Grosjean rijdt met een mindere wagen 2,5 seconden per ronde sneller dan Badoer. Het heeft niets met wennen te maken, Badoer is gewoon langzaam.

Raikkonen: 1:38.782
    Badoer: 1:41.413

Verschil = 2,7 seconden

Alonso: 1:38.717
    Grosjean: 1:39.040

Verschil = 0,3 seconden

Ik ben benieuwd naar je verklaring, vast die ene straightline test die Grosjean heeft uitgevoerd..

Die arme Badoer, jarenlang met die Ferrari moeten rijden met groeven en lage achtervleugel (..), dan is 2,7 seconden wel goed te praten :+

4. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari heeft ook nog marc gene achter de hand maar ga er maar van uit dat ze voor de snelste kiezen om punten voor de constructeurs titel te halen. ALs je kijkt hoeveel hij heeft getest kun je niet zeggen dat hij langzaam is. Natuurlijk het is en blijft een test rijden maar slecht is hij niet. En wat maakt het trouwens uit dat alguersuari een SRT rijdt? Als je nou al echt lang f1 kijkt heb je toch zeker dit seizoen wel gezien dat de grote namen van vroeger niet meer zijn wat het nu is. Het oude honda team staat nu eerste dus de vergelijking van auto's gaat hier niet voor 100% aan op. En je kan wel zeggen dat over banden en achtervleugels maar de auto's rijden gewoon voor 100% anders. Dat zie je alleen al aan de tijden en dat hoor je alle coureurs zeggen. zo veel meer grip heb je met slicks. En kijk alleen de regels al van het bodywork waar ze jarenlang mee getest hebben dat je sneller bent in de bochten en meer grip hebt. Dat zit er nu niet meer op. En dan begint hij op een circuit wat hij niet kent en ook erg lastig is.

5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat de verhoudingen zo veranderd zijn is meer te wijten aan de rigoureuze regelveranderingen dit jaar. Volgend jaar rijden de echte topteams weer gewoon vooraan.

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    McLaren is back on track *).

Ze zijn wel licht, maar ik geef ze een kans als ze een goede strategie gebruiken. Heb een kwalificatieverslag geschreven, had een saaie kwalificatie verwacht, maar viel mee.

7. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had zeker meer verwacht van L. Badoer, achja Ferrari is niet meer de Ferrari die het was.

8. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Marc Gene is net als Badoer geen topper. Ferrari heeft ze ongetwijfeld gelijk ingeschat maar de voorkeur aan de Italiaan gegeven. Verkeerde keuze.

? Wat lul je nou? Dat heeft er toch niets mee te maken.. Het gaat erom wat Badoer nu rijdt, en nu rijdt hij langzaam.

Overduidelijk niet goed genoeg om competatief mee te toen met het veld mee te kunnen.

STR 5 punten, Ferrari 40, lijkt me duidelijk dat Ferrari ook dit jaar het betere team is.

? Neem je me nu in de maling? Komop zeg...

Badoer heeft zijn meeste GP's gereden op slicks en in de tijd dat ze met lang niet zoveel downforce reden. Maar dat heeft er toch geen kont mee te maken. Boehoe, Badoer heeft geen ervaring in de F60.. En Grosjean wel in die Renault..

Haal die roze Luca Badoer zonnebril van je af. Wat een bullcrap zeg

Klopt, heeft hij nooit geraced, het is daarom compleet goed te praten dat hij bijna 3 seconde per ronde langzamer is dan zijn teamgenoot. En lastig is het circuit niet, het is volgens de meeste coureurs een makkelijk en saai circuit. Webber: "Valencia is a very boring, boring street circuit"

9. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb absoluut geen luca zonnebril op of hoe jij het ook wilt noemen. Feit is dat ferrari deze keuze moest maken nadat schumacher afviel en jij denkt dat iemand die nog nooit in die auto heeft gereden zo even leuk competatief meedoet. Dat het minder is dan dat jij had verwacht kan zo zijn maar om iemand zo af te zeiken slaat nergens op. blijkbaar weet je dan nog steeds niet hoe de auto's zijn veranderd als je denkt dat hij zo ff z'n auto op de 2 startrij parkeerd. Feit is dat grosjean wel de laatste tijd heeft kunnen rijden al zij het gp2 en badoer en gewoon 0,0 door de acherlijke testregels van de fia. En als je alleen maar badoer wilt afzeiken doe dat dan maar op een ander forum. miss een mclaren forum die hebben het toch al niet zo op ferrari8)

10. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is een forum bedoeld om te discussiëren.;)

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, ik hou er mee op ;), er valt niet te discussiëren met iemand zonder verstand van zaken.

Ik heb zojuist een belletje gedaan naar Williams, dan kan ik Nakajima vervangen in Spa. We hebben afgesproken dat ik ongeveer 30 seconden langzamer mag zijn dan Rosberg omdat ik compleet onervaren. Frank en Patrick stelde nog 35 voor, maar ik vind dat je jezelf wel moet uitdagen.

12. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe het voor 20 en dan beloof ik dat ik vanaf morgen elke dag in de sportschool te vinden ben.8)

13. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Veel incidenten tijdens de GP2 race. Check deze coureur dan haha.:
    [yt]5iKefjpMRU0[/yt]
    :+

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha lijkt wel of die rijles heeft. ;)

15. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik de startgewichten heb gezien geef ik Raikkonen misschien wel de grootste kans om de race te winnen. Als hij met KERS een paar wagens voorbij kan en na de eerste bocht derde of vierde ligt dan kan hij nog wel eens voor een verrassing zorgen.

Jammer dat McLaren zo licht is, maar hopelijk speren ze dan direct weg in de beginfase!

16. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Wat liep Mclaren weer te slapen zeg...:eek:

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Heel jammer, maar volgens mij was Barrichello anders ook wel de winnaar geweest. Ik gun het hem wel, en gelukkig pakt McLaren alsnog 13 punten.

Volgende week Spa, hopen voor Badoer dat het dan beter gaat en hopen voor McLaren dat ze op zo'n snel circuit ook kunnen meekomen. Trouwens ook een mooie derde plek van Raikkonen vandaag, die kan misschien wel weer uithalen in België!

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is maar de vraag of McLaren en Ferrari bij kunnen houden op Spa. Tot nu toe kunnen ze alleen mee op de wat langzamere circuits (Monaco, Hongarije en Valencia). In Silverstone (snel circuit) waren beide teams nergens te vinden, ik verwacht er dan ook niet heel erg veel van op Spa en Monza. Ik verwacht eerder Toyota weer vooraan.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou heel goed kunnen. Maar ik heb wel meer hoop voor Monza, daar zijn minder lange en snelle bochten en natuurlijk hebben zij KERS ter beschikking.

Het gerucht gaat trouwens dat de aankondiging van Alonso bij Ferrari nog even zal duren;

20. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Er is ook een gerucht dat Badoer na de GP van België wordt vervangen door iemand anders.

Anthony Davidson gaat aankomende week op sollicitatie bij Ferrari volgens diverse bronnen.

Deel Deze Pagina