Dit is de eerste keer dat ik ervan heb gehoord. Ik vind dat ze haar thuis moeten laten. Dertien jaar is jong, dan kan je echt nog niet even de wereld over varen. Op die leeftijd heb je (vooral als vrouw zijnde) vrij weinig weerstand en is het vrij gemakkelijk om ziek te worden. Thuis ziek worden is niet erg. Maar in je eentje op een oceaan kan het toch al gevaarlijk worden. Hoeveel zeil ervaring ze ook heeft, dit is onverantwoord. Als ze toch mag gaan en omkomt in een storm is iedereen tegen de rechter gekeerd.
Ik zie het ook niet snel gebeuren dat ze haar een akkoord geven dat ze wel mag uitvaren. 13 jaar is te jong wacht dan tot ze 18+ is. Dan is ze zelf ook iets verstandiger. Veel ouders denken dat hun kind helemaal geweldig is en de wereld aan kan, maar vaak zijn niet alle ouders even verstandig. Ik ben het er dus wel mee eens dat de overheid zich ermee bemoeit.
Edit:
Wat een gebeuren ook hè. In Nederland is het niet toegestaan. Dus gaat zij naar Nieuw Zeeland toe om een andere nationaliteit te krijgen zodat ze het alsnog mag doen.
In mijn ogen sporen die ouders dan ook niet helemaal. Sowieso mist zij de gehele puberteit wat een belangrijke stap in je leven is denk ik? En wat doet ze als ze daar opeens ongesteld wordt?
Mij maakt het niets uit, maar ik kijk er niet van op als ze vroegtijdig wordt opgehaald. Volgens mij is dit grapje 80% gedaan omdat de ouders en het meisje aandachtsgeil zijn.
Laatst bewerkt: 25 aug 2009