13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    We hebben het vast allemaal al gehoord, maar ene Laura Dekkers wil de wereld rondzeilen... All by herself. Ze heeft redelijk wat zeilervaring, maar iedereen kan je vertellen dat rond de wereld zeilen een hell of a job is. Helemaal in je eentje!
    Toch zijn haar ouders ervan overtuigd dat Laura het makkelijk aankan, dus zij hebben hun goedkeuring gegeven...
    Echter, nu probeert zowel de kinderbescherming als de leerplichtambtenaar voorkomen dat dit gaat gebeuren, en wel door een rechtzaak.
    De uitspraak is aanstaande vrijdag, maar wat is de mening van XBW?
    Denken jullie dat een 13 jarig meisje dat alleen lokale zeilervaring heeft, zo'n hachelijke tocht aankan? Heeft de kinderbescherming een punt? Zou ze niet eerst even moeten proberen om de Atlantische Oceaan over te steken? Of vinden jullie het een prachtige droom, die hoe dan ook ten uitvoer moet worden gebracht?

Laatste nieuws is dat ze zelfs per direct naar Nieuw Zeeland wil emigeren, zodat ze alsnog onder de rechtzaak uit kan gaan!

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Dit is de eerste keer dat ik ervan heb gehoord. Ik vind dat ze haar thuis moeten laten. Dertien jaar is jong, dan kan je echt nog niet even de wereld over varen. Op die leeftijd heb je (vooral als vrouw zijnde) vrij weinig weerstand en is het vrij gemakkelijk om ziek te worden. Thuis ziek worden is niet erg. Maar in je eentje op een oceaan kan het toch al gevaarlijk worden. Hoeveel zeil ervaring ze ook heeft, dit is onverantwoord. Als ze toch mag gaan en omkomt in een storm is iedereen tegen de rechter gekeerd.

Ik zie het ook niet snel gebeuren dat ze haar een akkoord geven dat ze wel mag uitvaren. 13 jaar is te jong wacht dan tot ze 18+ is. Dan is ze zelf ook iets verstandiger. Veel ouders denken dat hun kind helemaal geweldig is en de wereld aan kan, maar vaak zijn niet alle ouders even verstandig. Ik ben het er dus wel mee eens dat de overheid zich ermee bemoeit.

Edit:
    Wat een gebeuren ook hè. In Nederland is het niet toegestaan. Dus gaat zij naar Nieuw Zeeland toe om een andere nationaliteit te krijgen zodat ze het alsnog mag doen.

In mijn ogen sporen die ouders dan ook niet helemaal. Sowieso mist zij de gehele puberteit wat een belangrijke stap in je leven is denk ik? En wat doet ze als ze daar opeens ongesteld wordt?

Mij maakt het niets uit, maar ik kijk er niet van op als ze vroegtijdig wordt opgehaald. Volgens mij is dit grapje 80% gedaan omdat de ouders en het meisje aandachtsgeil zijn.

Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Belachelijk dat mensen en de overheid zich ermee bemoeien. Laat die ouders en het meisje zelf beslissen. Daar hebben ze media geile instanties niet bij nodig.

Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    veels te jong ervoor, het is zowel fysiek als mentaal zo ongelooflijk zwaar dat houd je niet voor mogen. Een 13 jarig meisje dat aardig kan zeilen zal dat niet lukken en dit kan zelfs gevaarlijk aflopen als ze ermee doorgaat. Ik vind die ouders achterlijk dat ze dit toelaten.

5. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    Sociaal kan ze dat niet aan. Als je 2 jaar in je eentje op een boot zit, weet je niet meer hoe je contacten moet leggen. Vooral niet tussen je 13de en 15de.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Niet doen. De wet is de wet, dat ook. :+ En veel te gevaarlijk. Misschien wel leuk om nu al de filmrechten te verkopen aan Warner Bros. ofzo.

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    De kinderbescherming faalt al jaren met de preventie en opsporing van mishandeling en misbruik en ziet blijkbaar nu een kans om het blazoen een beetje op te poetsen. Beetje sneu als je het aan mij vraagt Als het onder veilige omstandigheden gebeurd vind ik gewoon dat ze dat kind moeten laten gaan. Leert ze nog lekker verantwoordelijkheid ook. Maarja past weer in de Nederlands ''Mag-niet-cultuur''. Gezeik allemaal.

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Woont hier in de buurt, ouders zitten bij dezelfde zeilclub als m'n pa.. ze is zelfs geboren op een verre reis op een zeilboot, en praktisch en theoretisch gezien is een reis om de wereld even makkelijk te doen als het kanaal over varen. Het enige tegenpunt wat ik kan bedenken is dat als ze ter hoogte van een bananenrepubliek pech krijgt een haven aandoen nou niet helemaal veilig is :+

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En als ze dan verkracht/ontvoerd wordt of sterft op zee dan hoor je mensen zeggen dat de kinderbescherming weer gefaald heeft gedaan. Nee sorry, ik vind het belachelijk dat haar ouders er uberhaupt over denken om je kind op zon reis te laten gaan. Als 13 jarige kan je amper alleen op vakantie, laat staan de wereld over.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    is echt wel een behoorlijk stuk gevaarlijker hoor dan zeilen over een stilwater kanaal..

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd Mtthz. Nu komen ze opeens uit een luie stoel, de moraal ridder uithangen.
    Ze moeten zich een keer bezig houden met de echte problemen. Want als ik de verhalen hoor van de Ma die in het speciaal onderwijs zit. =(

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Neuh, valt wel mee. Je hebt gewoon de apparatuur om een storm tijden van te voren aan te zien komen. En zelfs al wordt je overvallen door een storm is het gewoon een kwestie van goed alles vastzetten en de storm uitzitten, no big deal eigenlijk ;)

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Moeilijk, moeilijk. Van de ene kant denk ik tja....dat zijn wel gigantisch hoge golven daar op de open oceaan. Als je daar in een storm terrecht komt.... Van de andere kant, het is een avontuur en ik wil mensen niet belemmeren om een dergelijke droom te verwezelijken. Hoe geweldig is het om te zeggen dat je dit als tiener hebt ondernomen? Daarom vind ik dat ze eens moeten kijken naar een alternatief of een oplossing. Daarnaast zoals Tyrant al zegt, klein beginnen en dan opbouwen.

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ze heeft het al vaker gedaan he, misschien wel met de ouders erbij, mja.

Plus, het kan natuurlijk op elk moment afgebroken worden.

15. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Heh, laat die meid toch. Als ze éénmaal op de Noordzee is zal zo na een paar uurtjes toch wel weer terug komen. :+

Een reis rond de wereld is in ieder gevaal geen kat in de bak zelfs voor ervaren survival experts is het een hele klus zelfs met alle tools bij de hand. Maar over wat voor soort zeilboot hebben we het eigenlijk? Ik neem aan bij 13 jarig meisje het de basic van het basic zeilbootje is, en geen exclusive grote zeilboot met alles erop en eraan.

Maar Kinderbescherming faalt inderdaad al jaren en nu zien ze een gouden kans om zichzelf op te poetsen.

Ze zullen de rechtzaak ongetwijfeld wel winnen en die meid zal waarschijnlijk gewoon haar school moeten afmaken of in iedergeval gewoon door moeten zetten tot haar 15de. Ze heeft toch nog gewoon leer plicht?

16. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk, wacht lekker tot je 18+ bent met meer ervaring en doe het dan zonder al dit mediagezeik. :)

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dat kind gaat mentaal zo ongelooflijk breken.. Als het iets is dat een 13 jarig meisje zoekt, is het contact.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik vind dat je haar nog niet moet laten gaan. Sowieso lekker eerst haar school afmaken e.d. als het echt haar droom is kan ze het doen als ze klaar is met de middelbare en een redelijke leeftijd ervoor heeft. 17-18 dus.

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vergeet niet dat ze hier dus zelf voor kiest. Dus ik neem aan dat ze wel beseft dat ze zonder sociaal contact zit voor die aankomende twee jaar.

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zelfs 75% v.d. volwassen kan zo`n zeiltocht niet aan...

Onverantwoord dit.

Deel Deze Pagina