13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet hoe een 13 jarige het ooit voor elkaar zou moeten krijgen. Voor een volwassene is het al een enorme onderneming om zoiets te doen. Laat staan voor een 13 jarig kind. Je kan zeggen wat je wil maar ik geloof niet dat er een kind op aarde is dat op zijn 13e al zo volwassen is.

Een 13 jarig kind dat hier voor kiest ja. Op je 13e kan je echt niet alle gevaren en dingen inzien, zeker niet over zo'n lange periode.

2. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    13-jarige zeilster wil andere nationaliteit

De 13-jarige Laura Dekker wil zich eventueel in Nieuw-Zeeland vestigen om haar reis rond de wereld te kunnen maken. Het meisje heeft een alvast een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven. Dat maakte haar advocaat Peter de Lange bekend in de actualiteitenrubriek Nova.

Bij het verzoek heeft ze aangegeven dat ze zich "per heden" in Nieuw-Zeeland gaat vestigen, zei De Lange.

Of zij Nederland daadwerkelijk verlaat, hangt af van het oordeel van de kinderrechter in Utrecht. Die oordeelt vrijdag of de ouders van de tiener, die in haar eentje de wereld wil rondzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter. De vader en de moeder van het meisje steunen haar plan voor twee jaar durende reis. Volgens De Lange wachten Laura en haar ouders het oordeel vrijdag af voor ze zich gaan richten "op andere rechtssystemen".

3. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Die zien we over 2 jaar niet meer terug in Nederland ...

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    boeiend

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je in godsnaam op je 13e al zoiets gaan ondernemen? Wacht gewoon tot je 18e. Maar nee, ze moet per se op wereldreis, zelfs zo erg dat ze een andere nationaliteit wil aannemen.. belachelijk zeg. En die ouders vinden het ook allemaal maar goed :{ Ik zou zeggen, laat ze maar lekker.

6. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik op mijn 13e tegen mijn ouders zou zeggen dat ik een werelreis zou willen maken zouden ze me uitlachen denk ik:+ snap niet dat die ouders het toelaten en er zelfs in mee gaan, lijkt me best een verwend nest eigelijk als ze niet eens een tijdje kan wachten tot het wel kan. En als het niet mag snel verhuizen zodat het wel mag.

7. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    You go, girl! \o/

Je weet dat je in Nederland woont als dit als 'nieuws' wordt beschouwd, gewoon lekker met rust laten wat zij en haar ouders willen doen.

8. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik denk dat ongeveer 80% hier eens wat moet meer moet verdiepen in dingen voordat ze zomaar dingen gaan roepen. Iedereen die zeg "wacht maar tot je 18 bent" heeft alleen de titel van dit topic gelezen en zou iedereen en zichzelf een dienst doen om niet als een achterlijke een reactie hier neer te gooien.

Als eerste is het een semi-solo. Dat houd in dat ze wel alleen zeilt maar met boot die pakweg een halve dag erachter vaart,op deze manier geld het wereldrecord wel. De rede waarom ze dit op 13 jarige leeftijd doet is omdat de je jongste ooit wilt zijn. Ze maakte kort gelede een solo zeiltocht naar Engeland en zelf op een zeilboot geboren zeggen bronnen.

Als ze inderdaad zo goed kan zeilen moet ze het doen, prachtig dat haar ouders hier achterstaan.Niemand kent het kind beter als de ouders en ik vind het daarom ook niet aan ons om te bepalen of ze wel of niet mag. Een schande vind ik het dat de overheid en de "kinderbescherming" er nu wel ineens zijn om "het kind te beschermen". Flikker een eind op zeg! Weet je wat een goede imago oplevert? Daadwerkelijk en goed werk ipv een beetje mediageile moraal ridder spelen.

9. Clavis

Clavis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin... Dat kan ze toch gaar niet.. Ze zal wel wat zeil ervaring hebben maar ik weet zeker niet genoeg om in je eentje de wereld over te zeilen..
    Laat ze inderdaad eerst maar eens proberen om de atlantische oceaan of weet ik wat over te zeilen voordat ze aan de wereld begint. Zoiezo wachten totdat ze 18 vind ik.

10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Falcon zei het ook al, maar het gaat dus ook om een recordpoging.. Als ze 18 is, kan ze dat record niet meer halen.

Verder:

^ What he said.

11. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar ben het totaal met je oneens. Een 13 jarig meisje dat alleen door haar ouders wordt beïnvloed en nog totaal niet de plus en min punten op rij kan zetten moet niet zo'n beslissing nemen.

Zoals andere al hebben gezegd mist ze het contact van anderen, zeker op die leeftijd. Ook zou ze zogenaamd doorgeschoold worden op de boot waar ik nogal twijfels over de kwaliteit heb. Ik denk niet dat iemand van 13 echt zo lang alleen zou moeten zijn, ook al zit er een volgbootje achter.

Wie weet zit ik er helemaal naast, maar zou echt het risico willen nemen om mentaal te breken en vrienden te verliezen om de jongste zeilster die om de wereld vaarde te zijn?

12. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Als je 13 bent realiseer je je dat echt niet voldoende.

Ik ben het er mee eens dat de kinderbescherming niet altijd even scherp is maar om te zeggen dat ze falen vind ik een vrij grote beschuldiging die tot dusver door niemand beargumenteerd is.

Dat meisje moet gewoon lekker haar school afmaken, er is nou eenmaal een leerplicht. Als ze daar klaar mee is, kan ze wat mij betreft op die gare zeilboot van der springen en zich helemaal uitleven. Ik vind het heel erg om te zien dat ouders zich zo onverantwoordelijk opstellen, grow a pair of brains!

13. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe oud ze is maakt eigenlijk in deze kwestie niet uit vind ik..... Het gaat erom dat we in Nederland wetten hebben die zeggen dat een kind tot zijn 16e leerplichtig is. Daar moet gewoon aan gehouden worden. Nu heeft dit meisje nog plannen, maar als dit toegestaan wordt, waarom zou een ander zich dan wel moeten houden aan die leerplicht. Want waarom is een argument van "ik heb gewoon geen zin in school" beter dan "Ik ga lekker de wereld rondvaren" .??

En als ze weg wil naar N-Z. Be my guest, kinderbijslag stopzetten en _0/ (met haar 3 voudige nationaliteit, houd je aan de NEDERLANDSE wet, of ga weg..... simpeler kan niet...)

Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  14. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Het is in de strijd met de Nederlandse wet en als zij wil emigreren naar Nieuw-Zeeland hou ik haar niet tegen. Schrijf je maar uit het bevolkingsrigister, als je dan door een stel piraten wordt gepakt en losgeld voor je eisen, komt NL je niet halen.

Een mooiere prooi bestaat niet, een meisje van 13 alleen op een boot, die dicht bij de kust blijft om minder gevaar te lopen.

15. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik vindt dat ze niet mag gaan, ik ben nu bijna 15 en als ik zou kunnen zeilen, dan zou ik nog niet zijn gegaan, omdat het gewoon gevaarlijk en dom is.
    Er kan vanalles gebeuren.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Hoewel ik vind dat 13 jaar te jong is, betekend dat niet dat ze niet mag gaan... In Engeland woont een 17 jarige gast die vandaag aankomt in Engeland na zijn eigen solo zeilreis.. Hij is een jaar weggeweest, en als 16 jarige vertrokken. Nu heeft hij het nieuwe wereldrecord. Als je dan ziet wat je allemaal meemaakt.. Die gast heeft 3x in de 20 meter hoge mast moeten klimmen om het zeil te repareren. En wat hij ook zei: je valt 1x over boord, en het is game over, finito. Dan ben je gewoon dood.
    Oftewel, vind het erg onverantwoord.
    Maaaarrrrrr, ik vind dat de kinderbescherming er zich helemaal niet mee moet bemoeien. Dit valt niet echt in hun takenpakket zeg maar. Laat ze lekker met kindermishandeling bezig houden, want dit is daar verre van!
    En als ik de vader was, had ik mijn kind nooit laten gaan hoor, hoe overtuigd ik ook was dat ze het kan.

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    En dat kan ook wanneer je 15 bent of 18 of 21 of 50. Op de zee maakt leeftijd bijzonder weinig uit. Denk dat het dan meer op ervaring aan komt en zeker aangezien haar leeftijd en bouw (excuses dames) zal ze kwa kracht ook niet veel kunnen doen en uithouding vermogen zouden na tijd ook hun tol eisen.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nieuws hierom heen niet zo goed gevolgd idd, maar heb wel gewoon de startpost gelezen hoor. Verder vind ik 'het breken van een wereldrecord' het nog steeds niet rechtvaardigen, dan zou je ook een 7jarig kind kunnen laten gaan. Die breekt dan ook een wereldrecord. Die andere gast die nu het wereldrecord heeft is op zijn 16e vertrokken. Dan kan zij toch nog wel 2 jaar wachten ofzo? Lijkt me altijd beter dan nu al gaan. Maar goed, als de ouders het goed vinden dan vind ik dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien.

19. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou laat haar lekker varen, zoals gezegd, ze is niet helemaal in haar eentje, er vaart altijd nog zo'n boot achteraan. Als ze wil kappen doet ze ff radio contacten.

Je hebt ook kinderen van 15 die hun hele school overhoop schieten, dat kan ook. Wie valt ze verder ermee lastig als ze op zee zit? Niemand, dus lekker boeiend dat ze dit wil gaan doen.

Ik heb liever dat ze de wereld rond zeilt, dan dat ze op haar 13e persee achter het stuur van een auto wil gaan zitten ofzo..

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het wel eens met mtthz en falcon. We leven in een zeik en zeg nee cultuur. Dromen achterna jagen die buiten de maatschappelijke normen vallen worden toch al graag de grond in gestampt. De jeugd moet dit de jeugd moet dat, en als de jeud niks doet is het : zie je wel. Wat is er mis met geluk achterna gaan ?

Dat dit wettelijk natuurlijk lastig ligt is niet vreemd. Net zo min het vreemd is dat de verantwoordelijke instanties allemaal roepen dat het NIET kan, niemand wil die rechtelijke verantwoordelijkheid dragen als het wel mis gaat. De kinder bescherming is gewoon overijverig en probeert het braafste jongetje van de klas te spelen om het imago niet nog verder te laten zinken, begrijpelijk maar wel irritant

Anyway als ze het in Nieuwzeeland wel kan doen zonder wettelijke issues go for it. We beschikken nog altijd over ons eigen leven. En het kan altijd mis gaan , daarvoor hoef je niet op zee te zitten

Deel Deze Pagina