13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Een kind van die leeftijd hoort gewoon naar school te gaan, net zoals ieder ander kind. Ze heeft toch ook gewoon leerplicht? Dat ze dan zou leren terwijl ze de wereld rond gaat vind ik onzin. Varen in een bootje rond de wereld kan je ook doen als je 18 bent wat mij betreft.

2. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Als zij mag gaan, dan neem ik gewoon vrij van school , met de reden, als ik buitenga spelen doe ik levenservaring op.

3. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Wait was daar niet al een film van? :')

Ik dacht dus precies hetzelfde. Wat voor dagelijkse beslomeringen moet zij nou hebben.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Iedereen die denk dat zo'n tocht redelijk zonder gevaren is.. Kijk voor de gein eventjes Volvo Ocean Race. Zijn allemaal dingen die haar ook KUNNEN overkomen.
    Ik vind het gewoon onverantwoord. Kinderbescherming of niet, die ouders moeten gewoon eventjes verstandig doen.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    vorig jaar is er zelfs nog een man overleden (volgens mij van de fortis ploeg ) tijdens een race.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    In 2006 een Nederlander ja. Bewijst maar weer eens dat het gevaarlijk is. Die Nederlander had 10 jaar open oceaan zeilervaring. Al heeft zoiets natuurlijk weinig met leeftijd te maken (kan iedereen voorkomen), vraag me dan alleen af hoe je als vader met je gezonde verstand je kind durft weg te sturen.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En dan zeggen mensen nog, ja maar een boot volgt op een halve dag afstand.. als zij van boord valt is een halve dag zo een 11 en een half uur te laat.

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je hebt in één alineau samengevat wat mij zo dwars zit aan de Nederlandse mentaliteit. Waar is de ambitie? Waar is de avonturiersmentaliteit? De droom om grotere dingen te bereiken dan ons normale pad?

Zij gelooft erin, haar ouders geloven erin en zélfs die zeilbond gelooft dat ze het kan. Wat voor autoriteit hebben wij en de kinderbescherming dan nog? Ik niet in ieder geval. Ik heb te weinig verstand van zeilen om haar ervan te weerhouden. Natuurlijk is zeilen gevaarlijk, maar aan elk avontuur kleeft een risico. Ze moet zelf afwegen of de risico's het waard zijn. Met de media-aandacht zijn er in ieder geval genoeg échte experts die er wat over kunnen zeggen en hulp kunnen bieden (Lees: de zeilbond).
    Wat betreft de vraag of een 13-jarige het isolement op zee aankan. Zoals gezegd zijn er stops en communicatiemiddelen aan boord. Daarnaast, als ze het niet trekt, kapt ze toch gewoon? Niemand zegt dat ze die trip af moet maken als ze het niet meer aankan. Ook haar ouders kunnen aan de bel trekken als ze zien dat het misgaat. Niet geschoten is echter altijd mis.

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En dat is nou juist het probleem, een 13 jarige kan dit niet. En daar wordt ze nu tegen beschermd.

10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Sorry Matrix, ben het niet met je eens. Als ze nu 18~20 jaar was geweest ... prima. Maar een 13 jarige die ongetwijfeld maagd, nog nooit heeft gezoend, nog nooit eens wat ERGS heeft meegemaakt, nog nooit eens ... enfin, je snapt het. Ze hoort niet eens zo'n reis te doen. Leren, en dan over 6 jaar nog een poging wagen.

11. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Zoals ik hier gelezen heb is er een volgboot op ongeveer 12 uur afstand.

En als ze het niet meer ziet zitten en mee wilt kappen, 12 uur langer in isoloment als een 13 jarige is een hele hele lange tijd.

Op zon jonge leeftijd kan een paar uur al een complete breakdown betekenen. Ze raakt in paniek of iets dergelijks, en omdat ze nog geen normale levenservaring heeft opgebouwd zal ze snel in paniek raken en domme dingen kunnen doen.

Maar then again ik vind het best als ze het wilt doen.

Maar als het mis gaat en er gebeurt iets verschrikkelijks moeten ze ook geen vingertjes gaan wijzen dat niemand hen de gevaren heeft gewezen en geprobeert hebben ze er van te behoeden. En dan zielig bij de media gaan zitten uithuilen.

Edit:

Wat heeft haar seksleven er mee te maken? En of ze wle of niet heeft gezoent? :cool:

Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  12. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me er een beetje aan. Volgens mij is dat kind gewoon verwend, en nu ze een keer iets niet krijgt, maakt ze opeens een heel drama dat ze WEL wil gaan.

Ik heb echt zoiets van, meid, GET FUCKING OVER IT!

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Klopt, klopt, daar heb je gelijk in, maar toch blijf ik erbij dat als de ouders en de zeilbond het goedkeuren, dan moet het wel enigzins te doen zijn. Zij zijn de mensen die er wel wat over te zeggen hebben en die vinden het goed. Dat is wat anders dan wanneer alleen dat meisje het wil.

Hmm, ja de puberteit is een belangrijke periode, maar is het bewezen dat zo iemand dan mentaal verminkt terugkeert? Ze heeft nog tussenstops en manieren om contact te houden. Ik kan me ook voorstellen dat zo'n reis je juist veel sterker maakt. Dat weet ik niet, daar kan ik, noch jij over oordelen. Ik wacht nog op een hooggeleerde psycholoog die er iets over komt vertellen in de media. :p
    Een lichtere noot: Veel 18-jarigen gaan na de middelbare school een jaar reizen om zichzelf te vinden. Dat hoeft zij dan niet meer te doen. :+

Ik snap alle kritiek, maar ik wil niemand belemmeren in zijn of haar droom. Ik zou het namelijk eeuwig zonde vinden als een gigantisch avontuur om zeep wordt geholpen, omdat buitenstaanders het afkeuren. Tuurlijk kan ze wachten tot haar 18e, maar het zal nooit zo veel indruk maken als wanneer ze jong is. Daarom wil ik niet te vroeg op de rem drukken. Ik wacht nog op hardere argumenten om haar hier te houden. Autoriteiten zijn zij, haar ouders, de zeilbond en psychologen. Laat hen oordelen, niet wij.

14. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Mwah, ik doelde niet perse op haar seksleven of hoe ze in het leven staat. Een 13 jarige snapt gewoon de consequenties niet van wat ze nu precies wil ondernemen. Van mij mag ze hoor ... maar dan moeten we straks niet raar op staan te kijken als ze ineens in een Hot-Shot Somalische video terecht komt ...

Dat kind ziet de gevaren gewoon niet in ... leuk op zo'n bootje een beetje reizen. Oh god, een dikke storm komt recht op d'r appel af ... en dan? Papa of mama bellen? Nee, helaas ... want je hebt geen BEREIK met je klote Prepaid van Orange :+

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Denk je niet dat een zeilster met haar ervaring wel weet wat er zich op zee afspeelt en wat ze aan apperatuur aan boord heeft? Enkel de gevolgen op haar alleen zijn kan ze moeilijk inschatten.

16. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Oh, ze zal gerust ervaring hebben. Maar ik zie iets pas als "ervaring" als je het al 10~15 jaar doet. Aangezien de dame in kwestie net 13 is betwijfel ik op ze wel zoveel ervaring heeft TENZIJ ze op haar 3e begonnen is? ;) Ach, we zien wel waar dit op uit draait ..

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ervaring slaat nergens op, stormen met hoge golven heb je (normaal gesproken) niet op het ijsselmeer, in de atlantische oceaan wel :)

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, kijk maar naar de solo reizen van andere mensen, en dingen zoals de Volvo Ocean race. Oceaan over zeilen is echt geen makkie, zelfs niet met al die technische apparatuur die we tegenwoordig hebben.

Heb ooit een docu gezien op discovery over een man die solo ging zeilen. Die had het bepaald niet makkelijk.

19. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het maar een jank wijf :+ andere mensen moeten toch ook wachten met leuke dingen doen? waarom zij niet dan

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja precies, verwend pokke kind is het. Wie denkt ze wel niet dat ze is, niet naar school gaan en gewoon 2 jaar gaan zeilen omdat het haar wel leuk lijkt.

Deel Deze Pagina