13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, en dan krijg je nog een probleem, als zij 2 jaar weg mag, dan wil de rest ook gelijk 2 jaar school skippen om "levenservaring" op te doen. Gaat dus niet werken.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik bedoelde ook geen hands-on ervaring met die golven, maar genoeg zeilervaring zodat je verstand van zaken hebt. Zodat je weet wat je te wachten staat en ik neem aan dat ze zich daar wel van bewust is. :)

Het is ook niet makkelijk, maar dat ligt denk ik ook aan de route die je neemt en van hoe ik het nu begrijp, neemt zij een makkelijke weg.

Wie ben jij nou om haar verwend te noemen? Zij wil alleen zeilen, het zijn anderen die het zo gigantisch opblazen. En school is vreselijk overrated. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen een diploma moet halen, maar je opleiding kan heus wel eventjes wachten voor een uitzondering zoals dit of topsport of een bijzondere carrière.
    Dit is precies wat jordo zei. Je mag in Nederland niet eens meer iets bijzonders ondernemen. Laat dat kind toch lekker, het is niet onze zorg dat ze later doorgaat met haar school.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan best verschillende routes zijn inderdaad.

Maar het probleem is, waar trek je de grens. Wanneer mag iemand onder de leerplicht uit en wanneer niet? Dat gaat problemen opleveren. Waarom zou zij onder de leerplicht uit mogen omdat haar ouders rijk zijn een zon dure solo reis kunnen betalen. En waarom zou iemand die iets minder bijzonders doet dat niet mogen? Er zijn wetten die zijn er voor iedereen. Anders blijf je bezig.

Rijbewijs is ook op 18 jaar gezet, er zullen best kinderen zijn die al op hun 15e normaal kunnen meedoen in het verkeer, maar daar worden ook geen uitzonderingen voor gemaakt omdat ze bijzonder zijn. Anders moet je voor iedereen apart gaan kijken of ze wel of niet iets kunnen, en dan blijf je bezig.

En wie zijn wij om te beslissen wat bijzonder is en wat niet? Misschien wil een kind van 13 wel bij ze oma in Amerika op de boerderij gaan wonen om levenservaring op te gaan doen. Zou dat dan ook mogen?

Laatst bewerkt: 26 aug 2009
  4. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daarom, omdat het niet bijzonder is. :+ Op mijn middelbare school zat een meisje die er een jaar tussenuit ging om vrijwilligerswerk in Afrika te doen. Prima, als zij dat wil, zolang ze haar diploma maar gaat halen en dat heeft ze gedaan. De school heeft haar zelfs aangemoedigd.
    De leerplicht zegt dat je tot je 18e op school moet zitten. Het doel van de wet is om iedereen aan een diploma te helpen, niet om ze in de schoolbankjes te houden. Dit soort uitzondelijke mensen mogen van mij betreft wat anders doen, zolang ze maar wel dat diploma halen. :) Dat is het enige wat telt.

Dan kaart je wel nog het punt aan van wat is bijzonder? Ai, dat is natuurlijk een moeilijke. Daar is geen harde grens op te trekken, helaas...

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hallo als zij nu school mist, zal ze haar havo al waarschijnlijk niet meer kunnen doen. Dat is toch al een aardige smak richting je toekomst. Dit is ook geen topsport , zijn vast wel meer kinderen die goed kunnen zeilen en rond die leeftijd of wat ouder zijn, maar als zij rond de wereld willen wachten ze wel tot ze klaar zijn met school. Bijzondere carriere, tja.. ik kan ook een bijzondere carriere uit heti niet krijgen door nu openbaar te maken dat ik naar China wil gaan op de fiets, maar of ik daarvoor nou mijn schoolcarriere moet verpesten om iets wat ik altijd nog later kan gaan doen en wat dan waarschijnlijk ook nog een stuk beter zal gaan uitpakken.. ik denk het niet.

6. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik neem toch aan dat ze na haar reis gewoon verder gaat waar ze gebleven was?

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ze zou zich voorbereiden op haar havo examen heb ik gehoord, maar toch vindt ik het grote onzin dat zij wel mag gaan en andre dan niet, of iedereen of niemand zie ik dan liever.
    Het kan ook gewoon een kind zijn dat om aandacht schreeuwt. :p

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ehm, wat bedoel je met haar ervaring? Op het gebied van de wereld rondzeilen heeft ze 0,0 ervaring. Sowieso is het niet alleen zeilen. Zoiets is 70% zeilen, en 30% dingen doen die normale zeilers niet doen. Denk je dat ze als ze een dagje IJselmeer zeilt, ze dan een mast moet repareren? Of een lek moet dichten? Of uberhaupt eten staat te koken?
    Zelfde als je zegt dat ik nu makkelijk de wereld kan rond fietsen, omdat ik altijd naar mijn werk fiets.

9. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wat kunnen jullie zeuren zeg.

*huil* dan mist ze één jaar school en sociaal contact *huil*

Ja dat is echt DRAMATISCH! Als ze één jaar mist dan veranderd ze per direct in een randdebiel, zal ze nooit meer kunnen functioneren in een maatschappelijke omgeving en daalt haar IQ met maar liefst 40%!

Niemand kent haar ook verder, dus of ze in staat is om de risico's te analyseren weet ook niemand. Als ze door zeilinstructeuren en kenners als geschikt bevonden wordt, dan zal dat ook wel. Het is HAAR droom, ze heeft haar ouders moeten overtuigen.

Ze neemt een volgens kenners 'veilige' route, bovendien kan ze hoogstens omslaan, verder heb je altijd een reddingsvest + zender bij, dus je bent gewoon te localiseren. En als ze er mee wil kappen en ze moet 12 uur wachten, denk ik dat ze dat ook wel aan kan als ze 200 dagen op zee is.

Mensen, niet zo huilie huilie doen...

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zoals ik al zei in een andere post, ik zei ervaring genoeg om te weten wat de gevaren zijn. Ik heb helemaal niet gezegd dat ze perfect een mast kan repareren of een lek kan dichten. Ik zeg alleen dat ze waarschijnlijk donders goed weet dat het kán gebeuren. Waarschijnlijk beter dan wij.

11. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Waarom maken mensen eigenlijk zich zo druk over haar diploma, er zijn genoeg baantjes waar geen diploma voor nodig zijn, en frankly hebben we daar ook arbeiders voor nodig hoor. Altijd beter om eigen mensen eerst aan baantje te helpen dan om mensen uit andere landen hier naar toe te halen voor die banen.

Maar goed wanneer word eigenlijk de vonnis uitgesproken of ze wel of niet weg mag?

12. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
  13. sammie

sammie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze dit mag doen wordt mijn zusje zo pissig xD die is 15 en mag nog niet alleen vakantie.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hahaha oh dan kan ze al pissig worden, want zeilmeisje ging op haar 11 al een aantal weken alleen op zeilvakantie..

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    idiote ouders 8)

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Sorry maar dat is niet normaal. Als je 11 of 13 bent laat je je kind gewoon geen gekke dingen doen alleen voor een langere periode. Hoe goed je ook bent. Die droom heeft ze over 5jaar nog en anders was het een opwelling en maakt het verder niet uit dat ze niet is gegaan.

17. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    yup want puberende tieners staan bekend voor hun vooruitzicht en goed doordachte beslissingen.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik verwacht dat áls er iets mis zou gaan, dat niet gebeurd door gebrek aan ervaring (zoals verkeerd navigeren ofzo, dat lukt d'r best), maar dat er gewoon iets gebeurd wat onvoorspelbaar is en weinig met zeilen te maken heeft.. Voedselvergifting, brandje whatever. :p

Ik ben benieuwd naar de uitspraak. Zou het raar vinden als het niet mag btw, dan moet de Kinderbescherming over alle vakanties gaan.. Dus dat zijn denk 200.000 rechtzaken eind juli of het kind naar Spanje mag :D.

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    hoezo? zijn er dan kinderen van 13 die alleen op vakantie naar spanje gaan? lijkt me niet...

20. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.152
    Laat haar lekker gaan. Ze probeert iets bijzonders te doen en dat daar risico's bij horen is logisch. Ik hoop echt dat ze het gaat doen. Hoe meer mensen erover zeuren des te mooier wordt het als het haar daadwerkelijk lukt.
    In het allerergste geval komt ze te overlijden en daar zal ze echt wel over nagedacht hebben: of ze dat risico wil lopen en hoe dat risico beperkt kan worden. Blijkbaar is een volgboot dan de beste optie om het record te laten gelden en de risico's zoveel mogelijk te beperken. Maar ja in Nederland wordt er van je verwacht dat je alles volgens het bekende en veilige pad doet zodat je tot je 67e kan werken, betalen en je verzekeren tegen alle ellende in de wereld zodat je dan een "gelukkig" leven hebt.
    Ik hoop dat ze gaat en een fantastische periode heeft waar ze met plezier op terug kan kijken, de rest van haar leven. En als je mentaal zo sterk bent dat je dit kan plannen op je 13e en door kan zetten komt zo'n HAVO-diploma er ook wel hoor;)
    Trouwens in Engeland en Amerika worden dit soort recordpogingen veel meer gedaan. O.a. Ellen McArthhur heeft een mooi boek geschreven (solo rond de wereld) over haar leven als solozeilster waarbij ze zonder ondersteuning de wereld over vaart in een wedstrijd. Zij was toen 24 maar had ook als puber diverse solotochten gemaakt rondom Engeland etc. Dit zonder steun van buitenaf. En niet zoals Laura met ondersteuning onderweg.

Deel Deze Pagina