Fans Fortuna ontsnappen aan tragisch ongeluk
Supportersbus komt met de schrik vrij na klapband op snelweg
Een jaar na het tragische verkeersongeval waar Fortuna Sittard supporter Harald Didderen (RIP 22-08-200
het leven liet bij een verkeersongeval in de buurt van Rotterdam, zijn maandagavond 49 Fortuna supporters ontsnapt aan een tragisch busongeluk.
Een 50 kilometer voor Almere krijgt de bus van supportersvereniging ‘SV Nao Veure’ midden op de snelweg en met volle snelheid, jongstleden maandagavond, een klapband. De bus met supporters was op weg om de wedstrijd FC Omniworld – Fortuna Sittard te bezoeken toen het noodlot toesloeg.
De chauffeur van de bus: “In mijn 15 jaar dat ik buschauffeur ben is dit de 2de keer dat ik een klapband krijg. Deze was op de snelweg met volle snelheid. Gelukkig heb ik de bus op de weg weten te houden. Als de klapband voorin had plaatsgevonden had ik hem niet gehouden. Nu wist ik hem veilig langs de weg te parkeren.”
De buschauffeur weet de bus naast de snelweg op de vluchtstrook te parkeren en na 2 uur oponthoud wordt de reis naar Almere voortgezet.
Mede door concrete tussenkomst van Fortuna’s veiligheidscoördinator Leinaerts (in Almere reeds aanwezig) begon de wedstrijd FC Omniworld – Fortuna een kwartier later –maximale limiet- waardoor de meegereisde bussupporters toch nog een glimp van de 1ste helft wisten mee te pikken.
In Almere bleef de 0-0 gedurende 90 minuten op het scorebord staan.
In het uitvak 120 Fortuna fans. Zomaar een maandagavond in augustus.
Klik om te vergroten...