Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je dan 16kg intotaal of heb je dan per dumbell 16 kg?

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    wat is het toch heerlijk rustig als je nu in de avond naar de sportschool gaat. Al die zomersporters zijn nu op vakantie of al terug en dan zijn ze er ook al meegekapt want het is niet meer nodig.

3. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    10kg per dumbell, waardoor de oefeningen wel vrij beperkt bleven. Maar toen was ik 14-15 dat was toendertijd nog wel genoeg. Tegenwoordig heb ik eigen powerrack + 140 kg aan schijven. Dat trained natuurlijk al een heel stuk beter.

4. Ashavan

Ashavan Guest

Kijk dat klinkt al beter dan die idiote decathlon dumbels :D

Lekker investeren in wat losse gewichten en dan 2 losse DB's en barbels waar je de gewichten aan op kan hangen :)

Ik moet mijn gewichten set ook maar eens uit gaan breiden met 2sets van 20kg schijven en nog 3sets van 5kg schijven. Die grote zijn voor de deadlifts, maar die kleintjes heb je nodig voor de dumbells. Het is kut om DB Row te doen met een schijf van 10kg er op aangezien het de bewegingsbaan verkort.

5. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe is het ook. Iedereen die thuis wilt trainen kan ik zo`n powerrack aanraden. Bij fitness-seller hebben ze nu een aanbieding voor 450 euro, Hier. Echt geen geld voor wat je krijgt, en als je dit 3 jaar later op marktplaats verkoopt dan krijg je er zeker nog wel 3-400 euro voor terug, je moet het zien als een investering.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Staal prijzen blijven behoorlijk constant dus krijgt inderdaad nog bijna de nieuw prijs er voor. Gewicht koop je voor 1.2euro per 1kg en verkoop je door voor 1euro per kg. Is nog steeds goede prijs.

Merk wel dat het prettiger is als je een Power Rack met LAT Pulley systeem erbij neemt. Heb me LAT los gekocht omdat het prettiger is met tricep oefeningen e.d.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hm... das wel minder dan. Ga minimaal 15/16 kg en het liefst tot 20 kg nodig hebben.
    Zou het best willen alleen vind het stukje naar de sportschool fietsen altijd wel heerlijk. Na de training beetje tot rust komen. Daarbij heb ik er ook gewoon geen ruimte meer voor in mn huis. En heb ik er het geld niet voor over.(don't shoot me ashO-))
    Ook vind ik het sociale gedeelte v/d gym altijd wel wat gezelliger. Uiteraard ga ik niet voor de gezeligheid, alleen ik train nou eenmaal harder als ik met 1/2 maatjes ben. Denk dat bij bijna iedereen met een ego dat een factor is:+

8. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, dat sociale gedeelte dat mis ik ook wel. Als je met allemaal van die beesten zit te training dan motiveert dat ook wel om die extra rep eruit te persen. Maar ik train ook geregeld met vrienden gewoon thuis, maar af en toe is het ook gewoon heerlijk om in je eentje al die frustraties eruit te heffen.

Verder is het gewoon heel relaxed om de trap op te lopen en je zit in de gym. Lekker in je onderbroek bijv:+

Minder goed aan zo`n homegym is dat ik vaak met moeite me rustdagen doorkom omdat ik gewoon zin heb om even lekker te knallen, maar dat kennen jullie vast ook wel bij een gewone gym.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik zou mijn gym voor geen goud willen missen, het heeft voor mij ook echt een sociale functie.

Ik zit overigens met een leuk nekprobleem. Ik heb sinds maandag spit in mijn nek (kan dat? Blijkbaar...)

Gelukkig geen hernia maar het was de eerste dagen verdomde pijnlijk en trainen kan nu even niet. Net de vakantie er op zitten en was al aan het trainen voor onderhoud (vakantie brengt gezellige dagen + alcohol met zich mee :+) en kan dit dus niet gebruiken :mad:

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga regelmatig met een een paar team genoten. dus we trainen allemaal voor hetzelfde doel. Ook zijn we allemaal zo competitief als de pleuris dus we willen elkaar allemaal niet onder doen.
    Maar soms is het idd wel fijn om ff helemaal alleen te gaan trainen. Gelukkig heb ik vaak rond een uurtje of 1 vrij en rond die tijd is er meestal geen hond in de gym.

11. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja dat kan, wordt ook wel een stijve nek genoemd.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Klinkt kut Kev.

Moet er niet aan denken om elke keer op een sportschool te moeten trainen. Steeds als ik anderen bezig zie met hun idioot gedoe en rampen techniek is het lastig om niet afgeleid te raken. Ben je bijvoorbeeld DB Row aan het doen en kijk voor me uit in de spiegel om me uitvoering in de gaten te houden. Staat er een vrouwtje met make-up en al achter me een vage oblique oefening te doen. Ze leek net zo'n clown met bewegend hoofd op een dashboard. Dan kan ik alleen maar lachen.

Dan heb je mannetjes die van alles bezet houden waardoor ik niet mijn oefeningen kan doen in de juiste volgorde. Of dan ben ik bezig en gaan ze klagen dat ik 1-3reppers per set doe en dan 3-4mins rust tussen sets neem zodat hun niks kunnen doen.

Nee ik train lekker thuis zonder al dat gezeik en afleiding van anderen. Enige keren dat ik naar een sportschool ga is bij een "meet" van een aantal van ons die samen komen om gewoon even beetje gezellig rond te hangen en elkaars progressie te zien. Soms nog van elkaar te leren....zoals zaterdag dat ik voor de 180kg deadlift ga als nieuw PR en 2 anderen ga leren om te deadliften.

13. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vakantie --> 4 kilo afgevallen (wel gestopt met creatine, dus 2 kilo vocht) + gekneusde pols

mooi klote.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb nu al 2/3 weken een infectie aan mn handen wat zeer besmettelijk schijnt te zijn. Kan daardoor dus niet naar de gym:mad:.
    Heb me maar nog niet gewogen want het zal niet veel soeps zijn.
    Maar merk ook wel dat ik stiekem niet zo heel veel zin heb om te trainen op het moment

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Na een lange periode van niks doen door oa. wat problemen met moeheid ben ik weer rustig aan begonnen met trainen. Niet alleen kracht, maar ik ben ook bezig met hardlopen, fietsen en ga binnenkort beginnen met zwemmen.

Thuis train ik nu lekker met een setje instelbare dumbells, geweldig systeem trouwens, maar weet iemand een goede rugoefening die je thuis kan doen? Ik heb namelijk geen lat of machinery waarmee ik m'n rug goed kan trainen. Ook geen bankje overigens.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    optrekken met allerlei verschillende grepen en dumbell row :)

17. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat dus.

Is het trouwens niet mogelijk om met dumbells te deadliften? Al hoewel dan moet je waarschijnlijk wel dieper zakken, en vaak kan je niet extreem veel gewicht op een dumbell doen. Maar in principe zou het kunnen lijkt me?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yep kan ook, maar ik denk niet dat de dumbells daar zwaar genoeg voor zijn :)
    Dumbells bij onze gym gaan tot 56 kg maar dat is eigenlijk nog te licht.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    idd pull ups zijn geweldig voor je rug. Weet niet of je je ergens thuis (anders kan je altijd nog naar buiten:+ bij mij voor de speeltuin kan je je ook aan een stalen stang van 2 meter hoog optrekken op 3 verschillende manieren). Het is niet ideaal, maar wel creatief:9

20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina