De overgang van Elm van Kalmar FF naar AZ is eindelijk beklonken topper.
Elm tekent in Alkmaar
27 augustus 2009
ALKMAAR- Rasmus Elm heeft zich tot 2013 verbonden aan AZ. De 21-jarige Zweedse middenvelder is afkomstig van Kalmar FF en tekende donderdag een contract voor vier jaar. Na Pontus Wernbloom wordt Elm de tweede Zweedse speler in de clubhistorie van AZ.
Elm speelde vier seizoenen in de Allsvenskan, de Zweedse hoogste divisie. Hij kwam tot 77 wedstrijden voor Kalmar FF waarin hij acht keer scoorde. Vorig seizoen werd hij met zijn club kampioen van Zweden. De broer van sc Heerenveen-speler Viktor Elm maakte zes keer zijn opwachting in de Zweedse nationale ploeg. Daarin kwam hij tot één treffer.
Elm: ‘Ik luisterde niet naar Viktor’
Na de medische keuring met succes te hebben doorstaan, sprak Elm met AZ TV: “Ik heb een erg positief gevoel bij deze club gekregen. Mijn broer Viktor had me al verteld dat AZ erg professioneel is en dat er een goed elftal staat. Viktor heeft me toch gevraagd naar Heerenveen te komen, maar ik luisterde niet.”
Brands: ‘Elm kon uit veel clubs kiezen’
“Met Rasmus hebben we één van de meest begeerde spelers uit de Zweedse competitie binnengehaald”, zegt Directeur Voetbalzaken Marcel Brands. “We achtten die kans wat kleiner dan normaal omdat er veel concurrentie was; hij kon uit veel clubs kiezen. Rasmus kan op alle posities op het middenveld uit de voeten. We zijn erg blij dat hij voor ons heeft gekozen.”
Laatst bewerkt: 27 aug 2009