1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is de Syncmaster 2333HD volgens mij... 23 inch, dus zo'n 58,50 cm...
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad de 2333HD.:)
     
  3. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je die gekocht en voor hoeveel?
     
  4. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    NoRRoD in Leeuwarden. 250 euro. Via internet is hij wel goedkoper te krijgen, maar hij is moeilijk leverbaar momenteel. In het vorige deel staan wat meer foto's. (1 van de laatste pagina's)
     
  5. Norfolk

    Norfolk Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik nu gek ben maar ik heb de Samsung LE32B554 Full HD tv op mijn kamer staan.
    Maar als ik naar het scherm kijk dan zie ik rechts in het beeld een zwarte rand (alsof het beeld niet helemaal gevuld is) en links zie ik dit helemaal niet.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
     
  6. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Deze zet ik op m'n lijst.;) Ik zal binnenkort eens even naar de Media Markt gaan en hem daar te bekijken.

    Gaat dat niet gewoon via de AUX ingang? Of is het mischien te regellen met een splitter of iets dergelijks?
     
  7. methsp

    methsp Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    gaat iemand mij nog vertellen wat de standaar bitrate is voor een wmvhd op de xbox, en hoe ik kan cheken welke bitrate een film heeft, aangezien ik last heb van een klein beetje happeren in het beeld.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De 50 inch hdready plasma van Panasonic staat in mn game-room. Daar game ik het meeste op en het beeld is fantastisch en heel scherp.
    Zowel de xbox als de ps3 zijn met hdmi aangesloten en staan op 1080p. Ik ben nog geen full hd lcd tegen gekomen die een scherper en mooier beeld neerzet als mijn plasma.
    Kijkafstand is 2.5 meter, waanzinnig. Ik zit echt iedere dag te genieten van het beeld, nu zo'n 2 jaar denk ik.

    In de huiskamer staat een Panasonic TH42PX80 hdready plasma met de xbox360 van mn vrouw en ook die is geweldig mooi. De huiskamer heeft echter veel ramen en als de zon fel schijnt dan heb ik daar wel last van.
    Een lcd heeft daar minder last van, die zijn feller.
    Mn game-room is bijzonder donker, dus dat probleem heb ik dan niet.

    Een hdready is veel en veel scherper dan een SD, het verschil is dag en nacht. Het verschil tussen hdready en full hd is niet/nauwelijks te zien.

    Ik zou echter als ik op dit moment een andere Panasonic zou kopen, absoluut gaan voor de full hd. Niet vanwege de hogere resolutie, maar omdat de G en V-serie het nieuwe PDP neo-paneel hebben die nog dieper zwart weergeven en ook nog minder energie verbruiken.
    Heb je echter een krap budget, dan koop je voor nog geen 600 euro zo'n plasma en je weet niet wat je ziet.

    Wil je het verschil zien? Vraag dan ff in een winkel of je je xbox ff mee mag nemen om te testen. Heb ik ook gedaan en dat is erg leuk om te doen.

    Heb je dat bij alle sources, dus zowel xbox, pc of heb je het alleen bij analoge/digitale tv met scart?

    In het laatste geval zou je de overscan ff aan moeten zetten. De optie heet bij Samsung Alleen Scannen of Just Scan.

    Heb je het alleen bij gebruik met je pc, dan moet je s kijken of je niet per ongeluk de underscan aan hebt staan in de instellingen van je videokaart.

    Als je het ook hebt bij aansluiting van je xbox, dan is er iets niet goed en zou ik ff Samsung bellen.

    Bij Panasonic noemen ze deze functie inderdaad Beeldscan.
    De beeldscan moet je ook uit zetten bij digitale bronnen zoals gamen op de xbox360 of als je je pc op aansluit of een blu-ray gaat kijken.

    Bij het kijken naar tvzenders (niet hd), dan moet de Beeldscan op aan. De overscan is er juist voor bedoeld zodat je die karteltjes niet kunt zien die aan de rand van het beeld te zien kunnen zijn.
    Boven/onder het tvbeeld zit namelijk nog meer, zoals bijvoorbeeld de teletekstpagina (neen, die zit er niet 'achter" ;))

    Dat kan inderdaad. Ik weet niet hoe je de xbox op je scherm wilt aansluiten, maar als je dit met hdmi gaat doen dan hoop ik dat je scherm een analoge audio out heeft.
    Het kàn wel icm een xbox met hdmi, maar dan moeten we je nog ff verder helpen.

    Gebruik je een componenten of vga kabel dan heb je sowieso geen probleem en kan je het heel gemakkelijk aansluiten.


    Ik zal morgen s foto's maken van ongeveer dezelfde shots.

    Edit: ik heb ook karteltjes ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  9. Norfolk

    Norfolk Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat ik niet zomaar even naar BBC (we hebben daar een zekerheidsplan) ga bellen vanwege een zwarte streep in mijn beeld. Er zijn namelijk al genoeg mensen die mij voor gek hebben verklaard:emo:
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je antwoord op mn gestelde vragen?

    Als het ook bij xbox360 is, maak s een foto als je wilt.

    Als de xbox op 1080p staat en de tv staat op Alleen Scannen, dan mag je dus niet een rijtje zwarte pixels zien.
    Ga s in de winkel kijken hoe het beeld daar is bij precies dezelfde tv als jij hebt.
     
  11. Norfolk

    Norfolk Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik geef wel antwoord op je vragen dan :p

    vraag 1: ik sluit nooit mijn pc op de tv aan. Alleen de xbox 360 via HDMI (instellingen in xbox staan op 1080p).

    vraag 2: sluit hem nooit op pc aan :)

    vraag 3: jep alleen bij de xbox :)

    Ik zal straks een foto maken :)
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Google is your friend ;)

    Het checken van je wmvhd kan onder andere dmv MediaInfo
     
  13. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu ook een Full HD 42 inch aangeschaft van Panasonic (plasma). Nu, gamen ziet er schitterend uit, maar tv kijken zelf ben ik nog niet echt overtuigd. Dan heb ik zoiets gelezen dat je de instellingen moet aanpassen om het beste beeld te krijgen. Wat moet ik precies doen ?
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb je digitale tv? Zo ja, hoe aangesloten? Met scart zeker..
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Thanks Ferry. :) Klinkt erg hoopgevend dat HD-ready al zo mooi beeld kan geven.

    Mijn idee is/was ook om voor de FullHD G10 te gaan, maar waar ik bang voor ben is dat SD-input, dus TV en ook gewoon oude DVD's en consoles, er gewoon beter uit zien op een HDready, ipv op een FullHD, ivm het veel grotere resolutie-verschil.

    Ik zou een FullHD puur en alleen kopen voor Blu-ray (PS:cool:, en voor die paar spellen die daadwerkelijk 1080p ondersteunen, en dus ben ik bang dat ik wellicht met een FullHD tv slechter beeld heb dan met een HDready, ivm die upscaling enzo.

    Het is een beetje moeilijk uit te leggen :)

    Gaat die G10 (FullHD) dvd's en gewone tv-signalen net zo mooi weergeven als de X10 (HDready) dat kan!?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik had eigenlijk hetzelfde idee wat dat betreft, maar toen werd ik voor gek uitgemaakt ;)

    Feit is dat bij mijn 50 inch gewone dvd's er maar matig uitzien, terwijl die op de 42 inch er heel erg goed op uitzien.
    Nou is die 42 inch wel iets kleiner, maar ook is de reso 1024x768 en de 50 is 1366x768.

    Digitale tv met scart ziet er ook heel erg goed uit bij mij op de 42 inch, op de 50 kijk/game ik alleen HD. Het beeld is gewoon zó goed dat ik nog steeds geen hd abbo heb genomen.

    Wat jij moet doen is heel simpel en ik heb dit al heel vaak gemeld: ga naar de winkel en test het zelf. Neem een dvd mee die je goed kent en ga deze bekijken.
    Vraag of de verkoper de tv kan tonen met gewone digitale tv met scartaansluiting.

    Ik moet wel zeggen: als je eenmaal blu-ray hebt gekeken op zo'n scherm wil je eigenlijk niets anders meer.
    Binnen 5 jaar koopt het merendeel gewoon blu-rays of hd streams en zijn dvd's "uit."
    Bij Ziggo kost een HD abbo €4 per maand extra (da's toch voor niks), alleen is de decoder ong €200. Daarom denk ik ook dat veel mensen al snel zullen overstappen. Let wel: NL1, 2 en 3 zijn al HD hè!?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  17. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb digitale tv, en hij was oorspronkelijk aangesloten met Scart. Toen heb ik een goedkope HDMI kabel gekocht, instellingen veranderd naar 1080i, maar vreemd genoeg zag het er niet spectaculair beter uit
     
  18. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet hem ook op 1080p zetten. Want 1080i is naar mij weten ook niet denderend. En als 1080p niet gaat, zet hem dan eens op 720p.
     
  19. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    mm, 1080p gaat niet hier in Belgie bij Telenet. Het hoogste wat hij kaan is 1080i. Maar 1080i is toch hoger als 720p ? En toch zou dat beter beeld moeten geven ?
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Niet helemaal waar. 1080i wilt zeggen dat van het eerste frame/beeldje de 540 even beeldlijnen worden gestuurd en van het volgende frame de oneven beeldlijnen. De tv voegt deze 2 frames bij elkaar en toont dit als 1 frame (progressive).

    Je begrijpt dat bij bewegende beelden het 2 frame al iets is verschoven van beeld 1 en je het zogenaamde kam-effect kan zien. Uitleg staat in de startpost.
    Bij 720p wordt het 1280x720 beeld in 1 keer doorgegeven en getoond.
    Kijk gewoon zelf wat het mooiste beeld oplevert. Het verschilt per tv namelijk.

    Waarom had je eigenlijk eerst de scart gebruikt bij een decoder die een hdmi uitgang heeft? Zie je overigens op de tv daadwerkijk 1080i in beeld verschijnen als je de tv op de source van de decoder zet?

    De beeldinstellingen zijn natuurlijk bijzonder belangrijk. Het eerste wat je sowieso moet doen is de tv van de beeldinstelling Dynamisch afhalen. Daar moet die zeker niet op staan.
    Hoe staan de rest van de instelligen?

    Kijk s naar de video in de startpost (Engelstalig) waarin je kunt zien wat voor effect de instellingen zoals contrast en helderheid hebben op de beeldkwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina