De 50 inch hdready plasma van Panasonic staat in mn game-room. Daar game ik het meeste op en het beeld is fantastisch en heel scherp.
Zowel de xbox als de ps3 zijn met hdmi aangesloten en staan op 1080p. Ik ben nog geen full hd lcd tegen gekomen die een scherper en mooier beeld neerzet als mijn plasma.
Kijkafstand is 2.5 meter, waanzinnig. Ik zit echt iedere dag te genieten van het beeld, nu zo'n 2 jaar denk ik.
In de huiskamer staat een Panasonic TH42PX80 hdready plasma met de xbox360 van mn vrouw en ook die is geweldig mooi. De huiskamer heeft echter veel ramen en als de zon fel schijnt dan heb ik daar wel last van.
Een lcd heeft daar minder last van, die zijn feller.
Mn game-room is bijzonder donker, dus dat probleem heb ik dan niet.
Een hdready is veel en veel scherper dan een SD, het verschil is dag en nacht. Het verschil tussen hdready en full hd is niet/nauwelijks te zien.
Ik zou echter als ik op dit moment een andere Panasonic zou kopen, absoluut gaan voor de full hd. Niet vanwege de hogere resolutie, maar omdat de G en V-serie het nieuwe PDP neo-paneel hebben die nog dieper zwart weergeven en ook nog minder energie verbruiken.
Heb je echter een krap budget, dan koop je voor nog geen 600 euro zo'n plasma en je weet niet wat je ziet.
Wil je het verschil zien? Vraag dan ff in een winkel of je je xbox ff mee mag nemen om te testen. Heb ik ook gedaan en dat is erg leuk om te doen.
Heb je dat bij alle sources, dus zowel xbox, pc of heb je het alleen bij analoge/digitale tv met scart?
In het laatste geval zou je de overscan ff aan moeten zetten. De optie heet bij Samsung Alleen Scannen of Just Scan.
Heb je het alleen bij gebruik met je pc, dan moet je s kijken of je niet per ongeluk de underscan aan hebt staan in de instellingen van je videokaart.
Als je het ook hebt bij aansluiting van je xbox, dan is er iets niet goed en zou ik ff Samsung bellen.
Bij Panasonic noemen ze deze functie inderdaad Beeldscan.
De beeldscan moet je ook uit zetten bij digitale bronnen zoals gamen op de xbox360 of als je je pc op aansluit of een blu-ray gaat kijken.
Bij het kijken naar tvzenders (niet hd), dan moet de Beeldscan op aan. De overscan is er juist voor bedoeld zodat je die karteltjes niet kunt zien die aan de rand van het beeld te zien kunnen zijn.
Boven/onder het tvbeeld zit namelijk nog meer, zoals bijvoorbeeld de teletekstpagina (neen, die zit er niet 'achter" )
Dat kan inderdaad. Ik weet niet hoe je de xbox op je scherm wilt aansluiten, maar als je dit met hdmi gaat doen dan hoop ik dat je scherm een analoge audio out heeft.
Het kàn wel icm een xbox met hdmi, maar dan moeten we je nog ff verder helpen.
Gebruik je een componenten of vga kabel dan heb je sowieso geen probleem en kan je het heel gemakkelijk aansluiten.
Ik zal morgen s foto's maken van ongeveer dezelfde shots.
Edit: ik heb ook karteltjes
Laatst bewerkt: 28 aug 2009