13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    13 jaar en 24 jaar is wel een huge verschil hoor. Het is bijna 2x zo oud.

En eerlijk gezegt denk ik niet dat ze dit goed heeft doordacht, op mijn 13de wou ik ook zoveel dingen doen, maar dacht niet na over consequenties wat er zou en kunnen gebeuren etc. Op die leeftijd zie je alleen het eindplaatje, en de mooie film momenten waar er geen golfje is, een briesje wind en de zon die ondergaat op de achtergrond.

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ze heeft niet echt ondersteuning aangezien dat tegen de regels is, die volgboot moet op halve dag ofzo afstand blijven begreep ik? Dus als er wat gebeurd is het vrijwel zeker te laat voordat er hulp is.

3. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.152
    Begrijpend lezen is moeilijk. In het geval van nood heeft ze dus ondersteuning. Denk aan het afbreken van de mast etc. waardoor ze niet verder zou kunnen. Dan kan ze nu dus worden opgepikt door een andere boot die haar volgt. Ik neem ook aan dat ze haar kunnen helpen met het bepalen van de route doordat ze op een relatief korte afstand volgen en dus goed zicht hebben op de omstandigheden waarin zij zich bevindt.
    Tevens hebben ze een makkelijke route, ze hoeft de kapen niet te ronden waar je arctische omstandigheden kan hebben. Dit maakt het een stuk veiliger. Dus dit is niet hetzelfde als Ellen McArthur die dit alles alleen moest doen tijdens haar wedstrijd. Tevens zijn er geen concurrenten waar ze direct tegen vaart zodat ze in moeilijke omstandigheden ook makkelijker van de snelste route af kan wijken. Een luxe die wedstrijdzeilers dus lang niet altijd hebben omdat het een wedstrijd is!
    Dit maakt een groot verschil. Ja er zijn risico's maar ze zijn wel zoveel mogelijk beperkt denk ik.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Er zijn zat kinderen die leerplichtig zijn, en een weekje op vakantie gaan buiten de schoolvakanties om vriend.
    Ik denk dat iedereen wel iemand in z'n klas heeft/had die wel eens een weekje ziek was, terwijl die eigenlijk aan het wintersporten was.

@Coldzero: je snapt best dat die volgboot weinig kan uitrichten als de mast afbreekt en in het water valt, waardoor de boot kan kapseilen. Als iemand een kwartiertje in het water ligt is die zo goed als dood.

Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  5. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.152
    Ja dat snap ik best maar ik denk dat dat valt onder beperkt risico. Blijkbaaar vind zij het dat risico waard. Ik zeg ook niet dat het 100% veilig is maar dat het risico zoveel mogelijk beperkt wordt. Dat snap je toch ook?
    Blijkbaar vind zij, haar vader en de zeilbond het risico aanvaardbaar klein.

6. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    weet niet of het al gepost is maar is nieuwe record gezet:

17-jarige Britse jongen heeft vandaag na negen maanden zeilen zijn wereldreis afgerond en daarmee een record gevestigd. Mike Perham is de jongste persoon die ooit in zijn eentje de wereld rond is gezeild. Dat meldde de BBC vandaag.

Perham vertrok op 15 november 2008 in Porthsmouth en voer langs Portugal, Zuid-Afrika en Australië en later door het Panamakanaal. Tijdens de 45.000 kilometer lange reis vierde de Brit zijn 17e verjaardag. Hij stootte de Amerikaan Zac Sunderland van zijn troon. Die had pas in juli het record gezet.

Perham legde meerdere malen aan, omdat hij technische problemen had. Daardoor heeft hij niet het record voor non-stop zonder hulp rond de wereld varen gehaald. Dat blijft in handen van de Australiër Jesse Martin. Hij vestigde zijn record in 1998 op 18-jarige leeftijd.

De Nederlandse Laura Dekker (13 ) wil ook een solozeiltocht om de wereld maken. De Kinderbescherming vindt het niet verantwoord dat Laura solo de wereld rondzeilt en wil dat voorkomen door het gezag van de ouders van Laura te beperken. De kinderrechter in Utrecht beslist daar morgen over.

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Maar waarom zou zij wel de leerplicht mogen ondermijden? en wij normale mensen niet?
    Want als ik een dag niet op school kom maar mijn huiswerk wel maak en heb me niet ziek gemeld, dan krijg ik toch ook op mijn donder omdat ik niet ben komen opdagen.
    En eerlijk gezegt hoop ik dat ze niet mag en dat ze zich niet mag uitschrijven:) en als ze weg gaat hoop ik dat haar iets overkomt.

8. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Idd, mijn ouders kregen ook een waarschuwing dat ze een boeten zouden krijgen omdat ik te veel school miste en alleen omdat ik 2 weken lang ziek was, terwijl mn ouders gewoon iedere keer netjes afmelden.

En zij zou gerust een vakantie tripje van 2 jaar mogen maken.

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Gezag ouders Laura beperkt
    AMSTERDAM - Het gezag van de ouders van Laura Dekker wordt ingeperkt. De 13-jarige zeilster wordt twee maanden onder toezicht gesteld van Jeugdzorg.

10. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Belachelijk.

12. Godfrey

Godfrey BeCoMe a LeGenD

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad goed nieuws om te horen ;).

13. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Het recht zegevierd:)

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Eigen schuld dikke bult. Als ze verkracht, verdronken of iets anders had geweest dan had de Nederlandse Overheid weer op z'n ballen gehad. Zo simpel is het.

Fuck heel die 13 jarige Laura. Schop d'r naar een normale school ... en als ze 18 is pleur je d'r op een boot. Bah, aandachtshoer.

15. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ze zal wel in hoger beroep gaan ofzo.....:emo:

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Doe even normaal Rampage. Idd f... haar en laat die mensen dus gewoon zelf beslissen. En om haar aandachtshoer te komen gaat veel te ver. Wie geeft haar nou aandacht en hebben een mening? Wij idd. Daar vraagt zij niet om, maar dat is het aard van het Nederlandse beestje. Mensen die iets willen bereiken worden de grond in getrapt en iedereen heeft er mening over.

17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Die shit met haar loopt nu al lang genoeg.

1) Zet d'r op een boot en klaar is Kees
    2) Gooi d'r op een school en laat haar studeren zoals elk ander kind
    :cool: Trek je er één voor ... dan volgt de rest vanzelf
    4) 13 jaar en nu al zulke plannen laat haar eerst nadenken.

Goed, morgen staat er op de Telegraaf / AD dat ik in de hoed van de koningin wil poepen.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als jij dat wilt doen zal je mij niet horen. Want ik bemoei me er niet mee wat andere mensen wel en niet moeten doen. ;)

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Wel ... pannekoek. Doe je toch met dat 13 jarige geval ook? :+

Sorry, kon het niet laten.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee ik zeg toch de hele tijd dat die mensen het zelf moeten beslissen ik bemoei me er toch niet mee dat ze het niet moten doen.

Deel Deze Pagina