Ach komop, gedwongen door haar ouders? De zeilbond vond haar een groot talent! Als je talentvol bent heb je grote ambities, begrijpelijk.
Ik moet trouwens wel rectificeren dat mijn statement alleen ingaat op het feit als haar uiteindelijke verzoek wordt afgewezen. Ik snap best dat je zo'n meisje wilt onderzoeken, maar ik vrees voor haar dat al wordt ze bekwaam genoeg gevonden, ze toch wel alle shit over zich heen krijgt door wat in mijn bovenstaande comment staat vermeld en het alsnog verboden wordt door een of andere luttele instantie waarvan er in Nederland maar al te veel van bestaan!
En ja, Nederland is in veel opzichten ook een hel, al zijn andere dingen goed geregeld, gaat Nederland en Nederlanders in het algemeen altijd heel krampachtig om met talenten en mensen die boven de rest uitsteken, kijk naar mensen als Paul de Leeuw, hij verdient goed en vind dat rechtvaardig wegens zijn kwaliteiten en krijgt alle shit over zich heen omdat hij al blij moet zijn met een 150.000 euri omdat de gemiddelde Nederland minder verdient. Ik vind het niet gek dat veel bekende nederlanders geen uitspraken meer over hun salaris doen, ze worden toch altijd verweten 'te veel' te verdienen. In amerika zou dit geen issue zijn, en kijkt men op naar Oprah, Trump en ga maar door, daar wordt je niet verweten te ambitieus te zijn en daar mag je dromen uitvoeren (wat vaak mislukt, daar niet van).
Wij denken te vaak het beste te weten wat voor anderen goed is, en daar erger ik me sowieso al aan en zal ik me altijd tegen verzetten, door dit soort dingen gaat Nederland de kant op van totalitaire regimes die ook maar al te goed invloed willen hebben op mensen en wel weten wat het beste voor ons is. voor erge dingen als kindermisbruik, geweld tegen kinderen, daar snap ik het best van dat de regering daar invloed bij wilt hebben en dit proberen te voorkomen. Maar als zei dit nou wil, haar ouders kunnen dit financieel, de gevaren vallen mee, ze valt niemand er mee lastig, so what? Als ze doodt gaat, jammer maar ze heeft tenminste wel iets speciaals geprobeerd en persoonlijk zie ik de kans klein met al de techniek vandaag de dag. Daarom snap ik ook dat mensen blijven bergbeklimmen tegen alle gevaren in, maar volgens jou visie moeten we die dus ook in een gesticht stoppen en onderzoeken of ze mentaal wel weten wat ze doen, omdat de kans op sterven daar nog veel groter is. Nog even en we mogen niets meer doen waar risico's aan zijn verboven, omdat we alle risico's willen vermijden in de maatschappij!
Laatst bewerkt: 28 aug 2009