13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het goed dat de rechtbank heeft besloten éérst nader onderzoek te doen alvorens het te verbieden. Zoals ik al zelf zei, dat ze het fysiek kan, vertrouw ik wel als de zeilbond het gelooft. Of ze het psychisch aankan op die leeftijd heeft nog niemand echt onderzocht. Het is goed dat ze dat nu alsnog gaan doen en niet meteen haar droom afkeuren.
    Het heeft helemaal geen zin meteen nee te roepen. Voorbarige conclusies zijn nooit goed. Eerst onderzoek en als men dán zegt dat het niet kan, prima, maar dan heb je het op z'n minst geprobeerd.

Overigens verbaast het me wel dat de rechtbank echt op het punt staat/stond haar vader uit zijn ouderlijke macht te zetten. Pardon? Ik snap dat mensen het als onverantwoordelijk kunnen beschouwen, maar kom nou. Er zijn zo veel ergere gevallen waar de kinderen veel sneller weggehaald hadden moeten worden. Het is niet alsof hij zijn dochter slaat of misbruikt o.i.d. :'-( Ze houdt waarschijnlijk gewoon van haar vader, dus waarom zou je die twee uit elkaar halen dan?

En, Hybrid: :thumbs:

2. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Inderdaad ouderlijk macht totaal weg halen en ze uitelkaar halen is inderdaad te ver gegrepen. Er zijn veel ergere dingen in Nederland die gebeuren waar weinig tot niks aangedaan wordt.

Maar ik ben blij dat het plan tot nu toe ff opstop is gezet.

Tho, ik snap niet waarom ze niet gewoon een paar jaartjes kan wachten tot ze fysiek en mentaal wat sterker en ouder is. Het hele gebeuren dat het voor de rechtbank heeft moeten komen bewijst al dat ze flink verwent is.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Sorry hoor, maar dat is echt een hopeloze conclusie.
    Allereerst, zij is gedreven en ambitieus. Als je op dat niveau bezig bent, dan wil je vanzelfsprekend de beste/jongste zijn. Over een paar jaar is ze dat niet meer. Dus ik kan het begrijpen dat ze het op z'n minst probeert!
    Maar wat heeft dit in godsnaam met verwend zijn te maken? Dat meisje heeft toch nog niks gedaan? Het is de kinderbescherming die haar daagt voor de rechter. Je weet helemaal niet of ze verwend is. Dat kun je nergens echt uit afleiden, dat zijn puur conclusies die je er zelf aan verbindt. Altijd je zin krijgen is niet hetzelfde als ambitie en gedrevenheid.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Jij bent echt de grootste sukkel die in dit topic gepost heeft :emo:

/Mod Desondanks mag je hem nog respecteren als lid hier. Als je dat vindt, stel ik voor dat je hem gewoon beargumenteerd eruit lult. - the Matrix

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het belachelijke is ook nog dat iedereen hier doet alsof het 2 jaar gaat duren, terwijl het in 9 maanden gepiept kan zijn, zoals de nieuwste jongste recordhouder heeft bewezen van 15. De reis duurt 2 jaar omdat ze veel tussenstops houdt, en dus niet 2 jaar nonstop alleen op het water zit. Mentaal is er dus geen probleem omdat ze alleen korte stukken geïsoleerd is van sociale contacten.

Ook is het verkrachten/beroven en dergelijke een drog argument, ze komt niet langs gevaarlijke zeeen of kapen, heeft een volgboot, ze gebruikt reguliere vaarroutes waar honderden van dit soort bootjes varen met grotere boten en dan nog, zei heeft echt niet op haar mast staan: 'Ik ben een 13 jarige maagd, verkracht mij', als jij een boot zou ziet in de verte, weet je toch niet wie erop vaart? Laat staan dat je de moeite gaat nemen een zielige zeiler te gaan beroven die toch geen dure lading oid heeft.

Wat ik ook niet snap is dat het in de VS en UK wel mag, en hier niet, vooral GB heeft toch ook wel een dergelijk ambtenarenapparaat als Nederland en daar is de recordhouder ook weggegaan op zijn 14de.

Nederlands zijn gewoon puur jaloers dat er mensen zijn die wel ambitieus zijn van jongs af, en wel iets durven wat hun nooit hebben geduft. Ik snap niet dat mensen haar droom zomaar willen verwoesten, en dat zou psychisch wel goed zijn voor haar verdere leven? Naar mijn mening is niemand hier in staat zomaar te bepalen of de psychisch geschikt is voor deze reis, wat dat argument dus belachelijk maakt, dan houdt je een ander argument over, jaloezie en het niet gunnen van iemand om iets speciaals te doen.

Hopelijk lukt het haar om haar zo snel mogelijk uit te schrijven uit Nederland, doe dat record maar lekker voor Nieuw-Zeeland, hier gunt niemand het je toch terwijl je daar over 2 jaar als held wordt ontvangen!

Al met al, bijna iedereen hier praat poep, heeft er geen verstand van, is jaloers dat ze het onderwijssysteem 1 a 2 jaar mag overslaan, dat ze daarna waarschijnlijk zonder problemen haar diploma haalt, dat ze totaal geen problemen gaat ondervinden tijdens de reis en zei over 2 jaar een held is terwijl alle stakkers hier hun dromen al hebben opgegeven toen ze 5 jaar waren. Klote Hollanders.

Amerika zuigt op bijna alle punten in vergelijking met Nederland, maar daar mag je tenminste wel een droom najagen en zeikt iedereen niet zoveel maar moedigen ze ja aan, daar had dit meisje veel meer aan gehad na dit trauma dat ze krijgt doordat haar droom omzeep wordt geholpen door die media aandacht, mensen die het haar niet gunnen en dergelijke! Als ze later zelfmoord pleegt door psychische problemen doordat ze nooit de vrijheid heeft gekregen om haar droom waar te maken, hoe reageren jullie dan?

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.nu.nl/algemeen/2069463/zeilster-laura-eerder-tegengehouden-in-engeland.html

Dus het is niet altijd groener aan de overkant. Als je niet inziet dat dit eerst goed moet worden onderzocht dan is er gewoon iets mis met je. Wie weet wordt ze wel gedwongen door haar ouders. Er moet toch eerst goed gekeken worden of ze wel alles begrijpt, of haar ouders niet te oorzaak zijn etc. En DAN pas toestemming geven of ze mag gaan of niet?

En volgens mij kan jij beter emigreren, je doet alsof Nederland een hel is.

Jij doet alsof je zomaar iedereen toestemming moet gaan geven. Oh wil je de Mount Everest beklimmen en je ben 12? Prima ga je gang, we letten niet op je.
    Er wordt nu gewoon onderzocht of alles klopt en of er geen gekke dingen zijn.

Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach komop, gedwongen door haar ouders? De zeilbond vond haar een groot talent! Als je talentvol bent heb je grote ambities, begrijpelijk.

Ik moet trouwens wel rectificeren dat mijn statement alleen ingaat op het feit als haar uiteindelijke verzoek wordt afgewezen. Ik snap best dat je zo'n meisje wilt onderzoeken, maar ik vrees voor haar dat al wordt ze bekwaam genoeg gevonden, ze toch wel alle shit over zich heen krijgt door wat in mijn bovenstaande comment staat vermeld en het alsnog verboden wordt door een of andere luttele instantie waarvan er in Nederland maar al te veel van bestaan!

En ja, Nederland is in veel opzichten ook een hel, al zijn andere dingen goed geregeld, gaat Nederland en Nederlanders in het algemeen altijd heel krampachtig om met talenten en mensen die boven de rest uitsteken, kijk naar mensen als Paul de Leeuw, hij verdient goed en vind dat rechtvaardig wegens zijn kwaliteiten en krijgt alle shit over zich heen omdat hij al blij moet zijn met een 150.000 euri omdat de gemiddelde Nederland minder verdient. Ik vind het niet gek dat veel bekende nederlanders geen uitspraken meer over hun salaris doen, ze worden toch altijd verweten 'te veel' te verdienen. In amerika zou dit geen issue zijn, en kijkt men op naar Oprah, Trump en ga maar door, daar wordt je niet verweten te ambitieus te zijn en daar mag je dromen uitvoeren (wat vaak mislukt, daar niet van).

Wij denken te vaak het beste te weten wat voor anderen goed is, en daar erger ik me sowieso al aan en zal ik me altijd tegen verzetten, door dit soort dingen gaat Nederland de kant op van totalitaire regimes die ook maar al te goed invloed willen hebben op mensen en wel weten wat het beste voor ons is. voor erge dingen als kindermisbruik, geweld tegen kinderen, daar snap ik het best van dat de regering daar invloed bij wilt hebben en dit proberen te voorkomen. Maar als zei dit nou wil, haar ouders kunnen dit financieel, de gevaren vallen mee, ze valt niemand er mee lastig, so what? Als ze doodt gaat, jammer maar ze heeft tenminste wel iets speciaals geprobeerd en persoonlijk zie ik de kans klein met al de techniek vandaag de dag. Daarom snap ik ook dat mensen blijven bergbeklimmen tegen alle gevaren in, maar volgens jou visie moeten we die dus ook in een gesticht stoppen en onderzoeken of ze mentaal wel weten wat ze doen, omdat de kans op sterven daar nog veel groter is. Nog even en we mogen niets meer doen waar risico's aan zijn verboven, omdat we alle risico's willen vermijden in de maatschappij!

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Talent of niet heeft er niks mee te maken. Er zijn zat ouders die hun kind enorm pushen zodat hun kind succes heeft wat de ouders zelf nooit gehad hebben. Kijk maar naar artiesten die worden gepusht door hun ouders. Dus moet er goed gekeken worden of ze dit echt zelf wil, en of dit niet door haar ouders is ingepraat.

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg ook dat ik dat onderzoek niet erg vind en als ze het doet voor die ouders ben ik er natuurlijk voor dat het niet mag, alleen vrees ik dat ook al komt er als antwoord uit dat ze het zelf wil, ze het door een of ander drog-argument niet mag gaan doen.

Ik snap trouwens niet waar überhaupt ooit het argument vandaan komt dat ze misschien wordt gedwongen door haar ouders, als je zoveel talent hebt wil je ook grote dingen bereiken, daar hoeven haar ouders niets mee te maken hebben. Misschien zijn die ouders wel bezorgt, maar omdat ze het graag wil, staan ze achter haar, en dat is vermoed ik hier het geval.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nog een stukje uit een zeilblad dat ik heb:

"Ze maakt zich meer zorgen om de momenten dat ze heel lang alleen is: "Het lijkt me wel een beetje vervelend om lang alleen te zijn. Maar daardoor is de aankomst des te leuker""

Dus...

Ze weet echt niet wat haar te wachten staat.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    inderdaad, kan je haar ook moeilijk kwalijk nemen aangezien ze pas 13 is 8) maar je moet dan wél beseffen dat dit te vroeg is

12. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als men haar nou gewoon had laten varen, had ze misschien inmiddels alweer terug geweest omdat ze het niet trok.

Mensen moeten dingen uitproberen, het maakt niet uit of je 13 of 30 bent. Kijk hoe iedereen hier
    'ze kent de gevaren niet!'
    'ze gaat eraan als ze het probeert!'
    'ze weet niet waar ze aan begint!'
    aan het roepen is.

Allemaal al zo vastgeroest in wat wel of niet gevaarlijk zou zijn.

Volgens mij zijn jullie degene die het minst weten waar ze aan begint. Als het een serieus levensbedreigende sport/activiteit was, dan hadden niet 100.000.000 mensen op deze aardkloot gezeild.
    Dan breekt je mastje, of lazert je bootje om, etc. Nou en? Dan blijf je in of op je schipje/bootje wachten tot die volgboot er is. Problem solved.

D'r wordt weer een probleem gemaakt voor iets wat helemaal geen probleem is.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Gast, wie heeft er nou geen verstand van de gevaren? Breekt je mastje :lol:. Volgens mij behoor jij niet tot die 100.000.000.
    Als je in de zuidelijke oceanen overboord lazert ben je gewoon dood hoor. Denk niet dat die zeilboot uit zichzelf zal stoppen en een touw overboord gooit he :emo:
    En 24 uur wachten tot het volgbootje arriveerd is geen optie, in die koude wateren overleef je geen kwartier.

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @gerjan

Lezen..........,

De reis gaat 2 jaar duren OMDAT ze zoveel tussenstops maakt, en dus nooit maanden achtereen alleen is.

De Atlantische oceaan is dacht ik juist redelijk warm....

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zoek jij ff de route. Ze gaat ook onder de Kaap door.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, kijk de aflevering van Knevel en van de Brink.....
    Ze vermijdt alle kapen omdat de kapen onvoorspelbaar zijn en gevaarlijk (voor iedereen), helemaal in een zeilboot.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja dus? Een week is al lang zat alleen. Op die zeeën is het echt 100% donker 's nachts i.t.t. meren en de Noordzee. Gezellig.
    //edit en ik weet niet of jij ooit gezeild hebt, maar zeilen is altijd onvoorspelbaar. Tuurlijk kan je op den duur het gevaar beter erkennen en er mee omgaan, maar weer, wind en stromingen blijven altijd onvoorspelbaar.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik had gezien dat ze ook onder Zuid Afrika doorging :/

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    gast, de atlantische oceaan is echt niet warm hoor .. Dat is vaak zo bij warme kustplaatsen ja , ook omdat daar de zee ondiep is itt de dieptes van het middendeel van de atlantische oceaan. En daar is het ook aardig koud , zeker in de nacht ;)

20. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ligt aan waar je bent op het Atlantische Oceaan. Tempratuur verschilt van −2 °C to 29 °C.

29 net boven de evenaar, en -2 bij de poolgebieden, en in het midden is het ongeveer 7 tot 8 graden.

En dat zijn dus de oppervlakte tempraturen van het water. Water begint al heel snel heel koud te worden, zelfs in de warme streken. Naar mate het dieper wordt. Ik weet niet hoe dit zit midden op het Atlantische Oceaan. Maar naar mijn weten is dit meestal net een meter tot een halve meter, voordat het ontiechelijk koud begint te worden.

Maar mocht onderkoeling zich nog langer op zich laten wachten. Dan is hydratatie nog een heel belangrijk ding, je zit midden in de brandende zon, met geen druppel water dat je mag drinken. En om het erger te maken, als je niks hebt behalve een zwemvest, hoe hard je ook probeert uiteindelijk zal je uiteindelijk toch een hap zeewater binnen krijgen of alleen in je mond. Om uitdroging te versnellen.

Maar goed de kans dat dit gebeurt is enorm klein, en de kans dat je slachtoffer wordt van een haaien aanval is nog kleiner. :+

En zie dat ook niet echt het grootste gevaar dat zou kunnen gebeuren.

Deel Deze Pagina