[Muziek] Alternatief / Punk / Rock :

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 5 feb 2007.

1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    ja klopt ik had het al gezien_O__O_
    Daar ben ik zeker bij! J. Mascis is een van de beste muzikanten ooit!

de nieuwe single is ook weer vet!

Over It

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Nee, Lowlands. Moet wel 2005 zijn geweest, was namelijk mijn laatste jaar ;)

Eerste echte concert was Pinkpop 2001 ofzo. Als klein pikkie vooraan bij Papa Roach.. nog nooit zo bang geweest 8)

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Elke keer weer als ik Nirvana luister, verbaas ik me er weer over wat een ongelooflijke muziek deze band heeft gemaakt.

Het is keihard, met superveel energie, maar toch geen metal. De sfeer van de nummers is echt somber, depressief maar zo puur. Je weet gewoon dat het echt is.

Ik denk ook dat het voorbestemd was ofzo dat Kurt Cobain zelfmoord zou plegen op het hoogtepunt, dat heeft eigenlijk de legende en de band alleen nog maar vergroot. Als je die video's op youtube ziet over hun concert in '91 in Paradiso, daar had ik zo graag bij willen zijn. Er is geen enkele andere band op dit moment die hetzelfde gevoel weet op te roepen.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Er zijn zo veel concerten waar ik graag bij had willen zijn. Pearl Jam op Pinkpop 92 bijvoorbeeld. _O_ Ik hoop zelf ooit nog bij zo'n legendarisch optreden te zijn, maar dat realiseer je denk ik pas jaren later.

5. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, gewoon weten dat je bij een legendarisch optreden bent geweest.
    En dan uiteraard aan mensen vertellen: daar ben ik geweest, ik was erbij :D

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ja inderdaad... Ik denk dat je dat wel bij wat meerdere (Pinkpop) optredens kan zeggen. Ikzelf ga echter niet zo vaak naar concerten. Lowlands dit jaar nog, en ook naar Social Distortion in de Melkweg :D.

7. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Ze stonden toen volgens mij zowel op Lowlands als in de Heineken Music Hall.

Haha, ik ben ook bij Papa Roach geweest toen ik nog een klein Bauketje was.
    Zelfde ervaring als jou, ging er toch hard aan toe in die pitt. 8)

8. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Zo he, luister net wat van Fugazi.
    Ooit wel wat over ze gelezen in OOR, ze werden beschreven als de eerste 'emo'-band (in een 'emo'-special om te ontdekken wat het nou precies is, een genre of een scene). Maar nooit de moeite genomen om een keer wat te luisteren, echt vette muziek.

deze video:

fucking vet, intens nummer, en die sfeer bij het publiek is ook ongelofelijk vet. Als je de comments leest, is er een comment van zo'n gast die daar was. Volgens mij kan je dat optreden ook wel onder het kopje legendarische concerten plaatsen.
    en deze:

Die stukken improvisatie in dit nummer zijn ook goed.Live zijn ze echt goed, dat zie je meteen _O_

Laatst bewerkt: 14 jun 2009
  9. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    De plaat van "The Parlor Mob" ook eindelijk in huis.
    Een aanrader voor oldskool rockers. Wolfmother maar dan beter:thumbs:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Als je van oldskool rock houdt moet je The Mooney Suzuki echt gaan luisteren!

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ben geen die-hard fan maar dit is wel kut :'-(

RIP - Pennywise

12. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Zo dat is wel zonde, al snap ik dat je het na twintig jaar het wel een keer genoeg vind.
    Hopelijk gaat de rest dan niet verder, dat zou toch wel een beetje afbreuk doen aan Pennywise.

Heb ze vorige jaar nog wel live gezien!
    Held. _O_

13. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft een van jullie het nieuwe Anti-Flag album al beluisterd? Ik iig wel en hij is vet :D. Niet zo goed als bv. For Blood And Empire maar wel veeeeel beter dan Bright Lights (IMO).

14. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    Vond The Bright Lights Of America eigenlijk wel een leuk album.
    Heb die nieuwe al wel een tijdje binnen maar nog niet echt aandacht aan besteed.
    Had trouwens gehoord dat hij wel redelijk overeen kwam met het vorige album, maar dat is dus niet zo blijkbaar.

Toch maar eens helemaal luisteren dan. :)

15. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Vind tot nu toe For Blood And Empire wel de beste.

Maar luister er eens naar zou ik zeggen :9

16. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    [yt]CflQDyeQCa4[/yt]

Lijkt me wel tof om een keer te zien. :)

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Was ik nu maar in Ulft :'-(

18. Burt Macklin

Leuk Bevonden:
    911
    :cool:

Had The Offspring twee keer eerder live gezien, weinig interactie maar wel lekker strak spelen is waar hun shows uit bestaan. Alleen was deze keer de opbouw van de setlist een beetje raar gedaan. Ze begonnen met allemaal toffe nummers maar halverwege kwam er een piano bij. Een piano? Bij The Offspring.. Slechte keus. Daarna hadden ze ook nog een aantal "gevoelige" nummers, wat al helemaal niet hoeft. Gelukkig was het einde wel weer zoals het hoorde.

Conclusie, The Offspring is nog steeds tof! Rustige nummers is niet hun ding, ik had amper nog een stem over en Ulft is kut.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Gevoelige nummers? The Offspring heeft geen gevoelige nummers? Nou jah... Als je Kristy, Are You Doing OK? met een piano hoort dan zal dat wel gevoelig klinken. Piano's sucken kont.

Ik had trouwens gereageerd op de video 'AC/DC - Sin City'. Ik had gezegd dat ik de cover van The Offspring beter vond dan het origineel van AC/DC. Meteen -4 met thumbs down en allemaal negatieve reacties 8)

Zeg nou zelf, dit:

[yt]VSRgVtAmraY[/yt]

klinkt toch veel cooler dan dit:

[yt]jwan7FdbENc[/yt]

? :)

20. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind dit toch veel lekkerde klinken :9

Deel Deze Pagina