13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap de hele discussie in deze zaak niet.

Leerplicht = Leerplicht

Niet laten gaan dus!

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Eens!!!

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Vinden jullie echt dat er geen uitzonderingen mogen worden gemaakt?

4. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Complete Bullshit die je daar uit je hoge hoed tovert. Er worden ieder jaar uitzonderingen gemaakt. Er zit op dit ogenblik een gezin die een wereldreis maakt, en die kinderen hebben ook een uitstel. Lees de post van Tsux voordat je begint met klagen..Daarom is de rechtbank daar ook niet overgevallen.

Ik zeg het volgens mij ookal op de 3e pagina, lees eens wat voordat je muil opentrekt.

Distoration: Het enige wat ik uit jou post kan halen is : wheeeehhh! :'-( Het is niet eerlijk waarom dat burgpiepertje wel en ik niet Wheehh!

En als iemand je argumenten geeft waarom ga je allemaal harder schreeuwen hoe oneerlijk je het vind dat Laura wel iets mag. In nederland is iedereen gelijk? Het is extreem hypocriet om iets aan te halen waarvan je weet dat het niet waar is en omdat het je uitkomt.

@matrix: Compleet eens.
    De rechtbank heeft een goed uitspraak gedaan. Door een onderzoek in te stellen kunnen ze aantonen of dat ze ook geestelijk er aan toe is om zo reis te maken. En als ze geestelijk stabiel genoeg is zijn er geen gegronde redenen om haar niet te laten gaan.

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Eens. Maar ik vind het zowiezo een oneerlijke kwestie.
    Als ze haar dus toelaten om een wereldreis te doen op 13-jarige leeftijd ( en van mij mag ze, /caresauce ) dan zou dat betekenen dat elk kind met welvarende ouders er gewoon op uit mag trekken. Natuurlijk heb je ervaring nodig maar toch ... is het niet IETS waar ze te makkelijk over nadenkt? Maargoed, we zullen zien.

Vind het wel een prima initiatief om haar "geestelijk" te laten testen.

6. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee niet echt nee, de wet is de wet..
    Als 1 iemand een uitzondering is willen meerdere mensen het.. schaf dan gelijk alle wetten af als er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Persoonlijk vind ik dat ze niet mag, maar wie ben ik om dat te zeggen? Als ze mag gaan wens ik haar veel sterkte toe.

Edit: Dat sommige hier zeggen dat als ze wel gaat dat ze dan 'hopen' dat haar iets overkomt vind ik echt slecht.. Het is haar droom en zelfs al krijgt ze het voor elkaar om de reis wel te mogen maken ga dan niet hopen dat haar iets overkomt.
    Dat is hetzelfde als iemand een ziekte toewensen.

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat is dat nou weer voor onzin?

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk als we in de redenatie gaan denken de wet is de wet, is de discussie dus gesloten. Gelukkig voor on Nederlanders is de wet vaak niet de wet, de wet is vaak niet de wet omdat de wet een boek is dat geïnterpreteerd wordt door rechters die door jurisprudentie de wet kunnen veranderen/aanpassen aan bepaalde situaties. Er staat niet in de wet: 'Als een 13 jarig meisje die Laura heet de wereld wilt rondvaren moet dat worden VERBOTEN door de leerplicht!'

De leerplicht moet ervoor zorgen dat kinderen bijna altijd met een diploma het leven intrekken, en dus enige kans hebben om in de maatschappij te overleven. Dit meisje heeft een alternatief om zelfstandig te leren, en om haar opleiding versneld bij terugkomst af te maken, waardoor ze toch een diploma behaald. Er moet hier dus worden gekeken of het kan en mogelijk is voor haar, zo ja dan komt ze onder de leerplicht uit in de zin dat ze niet naar school hoeft. Dit recht krijgen trouwens een aantal honderd kinderen per jaar, die bijv. zoals eerder gezegd door iemand in deze thread, bijv. met hun ouders een wereldreis willen maken, of er veelvuldig gereisd wordt door de ouders. Gelukkig gaat jou stelling wet=wet niet altijd op.

9. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik blijf gewoon bij mijn mening hoor. Leerplicht = Leerplicht. Niet laten gaan dus! Uitzonderingen die gemaakt worden vind ik zowiezo belachelijk. (voor een wereldreis bijvoorbeeld).

Laatst bewerkt: 31 aug 2009
  10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Die ouders hebben waarschijnlijk keihard gewerkt om zo welvarend te worden. Dan mag je toch zeker wel genieten van de mogelijkheden die je hebt verworven?
    Echter, of haar ouders wel of niet rijk zijn, is niet aan de orde. Zij kunnen mooi die reis financieren, maar het gaat alleen door als het meisje zelf de talent en toewijding heeft getoond om het te kunnen. Het is niet oneerlijk, omdat een arm en talentvol iemand hetzelfde kan gaan doen. Alleen die zal sponsoren moeten regelen.

11. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik dus..:b:

12. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Maar je lees niet wat er staat of geschreven word. Je hebt een mening en je bent te koppig voor enige rede. Het feit dat er al uitzonderingen gemaakt worden (dagelijks) maakt voor jou niets uit want laura mag van jou gewoon niet.

@4sake:
    Wederom onzin. Voor iedere regel in het wetboek is een maas te vinden. Waarom? Omdat een wetboek een hulpmiddel is in veel gevallen en niet zo moet je het doen boek.

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wat? Dat er al bijna 200 posts aan deze crap zijn besteed? 8)

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat heeft iedereen toch met het woord sowieso? Zo lastig is het toch ook niet 8) bovendien krijg je toch net als in word zo'n rood lijntje eronder?! 8)

Verder lijkt het wel alsof dezelfde discussie wordt gevoerd, maar door andere mensen elke pagina weer. Is niet echt nodig natuurlijk, daar schieten we niets mee op.

Eerst maar eens dat onderzoek afwachten? O-)

15. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Falcon,
    Ik ben het wel met je eens, maar het gaat wel om een meisje van 13 jaar (met nadruk op '13 jaar').
    Tuurlijk zijn er wel gevallen waarbij er uitzonderingen zijn maar een 13 jarig meisje hoort gewoon haar school af te maken en dromen doet ze maar in bed.
    Ze is 13, kiddies van 13 beginnen net iets van het leven te maken dus een droom voor een meisje van 13 is geen droom maar een 'lijkt me vet cool man' beleving..

Ze weet niet waar ze het over heeft als je het mij vraagt.

Maar goed als het haar lukt om de reis te mogen maken ben ik blij voor haar maar iedereen weet dat het (hoe graag ze het ook wilt) niet gaat lukken in haar eentje.

16. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het gaat hierbij niet om Laura, maar het gaat over het geheel. Als men voor dit soort situaties uitzonderingen gaat maken is het einde zoek.

Dat blijkt wel uit deze zaak.

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, jij weet niet waar je het over hebt. Ik ook niet trouwens! Zij weet alles over zeilen en wij niets. Dus ze weet wel degelijk waar ze het over heeft.
    Daarnaast beweer je dat haar droom alleen maar een vlaag is. Is dat niet wat kort door de bocht? Een meisje dat op haar 13e ineens bedenkt dat ze de wereld over wilt zeilen, heeft een bevlieging. Een meisje dat haar hele leven lang al zeilt en de ultieme volgende stap wilt nemen, heeft een terrechte droom. Veel van 's werelds grootste artiesten zijn zo succesvol, omdat ze al sinds ze kind zijn keihard werken voor een droom. Als je droomt in bed, gebeurt er nooit iets. Als je voor je dromen vecht, kun je de top bereiken.

En of ze het redt? We zullen zien. Zoniet, meert ze gewoon ergens aan en keert ze huiswaarts. No harm done, maar dan zal ze nooit spijt hebben dat ze het niet geprobeerd heeft.

18. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
  19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Wat een redenatie, hahaha :lol:

20. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Bumb

Niet onze Laura maar dit had wel heel goed mogelijk kunnen zijn. :)

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6919240/__Reddingsactie_voor_vermist_zeilmeisje__.html?p=3,1

Deel Deze Pagina