[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De eerste keer lijkt het inderdaad terecht dat je bent gezakt als ik het zo hoor.
    Alleen de tweede keer is ECHT heel erg lullig voor jou. :mad:
    Als je goede voertuigbeheersing hebt hoef je echt niet bang dat je tegen een spiegeltje aanrijdt, hoe dicht je er ook op rijdt.
    Nasty shit man. :mad:
    Hopelijk volgende keer beter!

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Jup, het lullige is ook dat ze juist in de bespreking zegt dat ik best wel kan rijden.. nou, daar hoort voertuigbeheersing toch echt wel bij. Bizar gewoon.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Teveel naar rechts neigen heeft niks met voertuigbeheersing te maken... Het is gewoon onnodig. Als je de hele weg vrijhebt is het een beetje nutteloos om 5 cm van de kant af te rijden, niet? Op een normale tweebaans weg rij je ook in het midden, en niet helemaal tegen de witte lijn aan.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf rij ik in mijn auto altijd heel rustig , maar ik mijn servicebus gaat het dieselpedaal als het even kan helemaal naar beneden.
    Laatste keer Tournai (België) naar Enschede , volgens TomTom 4:16 uur rijden.
    Heb er 3,5 uur over gereden inclusief bezoek aan McDonalds (Hazeldonk) :+

Als mijn collega had gereden hadden we er minimaal 5 uur over gedaan.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dacht iemand hier uit het dorp ook, totdat er een mooie wegmisbruikers auto achter hem reedt, geklokt op 70km te hard xD

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat heb ik nog nooit gedaan , in de bebouwde kom en woonerf hou ik me altijd netjes aan de snelheid.
    Broertje kreeg laatst een bekeuring 22Km te hard en moest € 122 betalen.

De woonwijk hier lijkt een een konijnenfokkerij en moet er niet aandenken om een klein kind onder de auto te krijgen.

7. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bedoel je niet naar links neigen? Je weet niet hoe dicht hij erop reedt. Het is wel dat je in een woonwijk beter een stuk meer naar rechts kan rijden, zodat als er een kind tussen de auto's vandaan springt je hem nog kan ontwijken/remmen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ehm lijkt mij toch dat als je teveel naar de kant zit, dat je dan rechts tegen de kant aan zit... Aangezien we hier rechts rijden. En ik snap niet waarom je in een woonwijk meer rechts moet rijden, want dat doe je standaard al... Meer naar links juist.

Volgens mij snap ik het niet helemaal Volkoren...

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Het was gewoon een smal straatje, waar wel tegenliggers konden rijden, ik reed dus gewoon zoals je daar moet rijden, voldoende ruimte links overlaten en gewoon strak rijden, dat is eigenlijk dus zo ver midden op de weg als je kan zijn. Ze zei in de auto al dat ik moest oppassen voor de spiegels. Heb toen gewoon precies zo doorgereden zonder ook maar iets te raken, want het was gewoon goed. Dus dan lijkt het meer op een excuus dan een legitieme reden om me te laten zakken.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Maar reed je nou teveel rechts of teveel links?
    Als je bijna de spiegels raakte van de auto's links was je toch wel fout bezig :D.

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Volgens haar, moest ik op de spiegeltjes van de auto's passen die rechts in de straat geparkeerd stonden.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vandaag ook weer les gehad. Heb nu 13 uur gereden. Morgen module 2 afsluiten. En dan nog maar 2 modules, moest vooral meer kijken.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Modules... Is dat nieuw?

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Oh hier natuurlijk ook een topic over. Heb nu 3 rijlessen achter de rug. Eerste 2 waren in een automaat om eerst te leren sturen en alles, zodat niet alles in 1x op je af komt. Moet zeggen dat het heeft geholpen, want het rijden zelf kan ik wel nu en de derde les ging het koppelen/schakelen daardoor wat beter denk ik. Volgende week weer een paar lessen en dan moet het wat vloeiender gaan.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Yeah net mijn derde les gehad en mijn eerste deeltoets gehaald :cool: Ik heb wel de motor 5 of 6 keer af laten slaan, terwijl ik hem hiervoor nog niet had laten afslaan maar goed :+

@ Tyrant:

Dat hoort bij de Rijden In Stappen (RIS) methode. Daar is het rijden opgebouwd in 4 modules. De eerste is voertuigbeheersing, de tweede krijg je de iets "ingewikkeldere" dingen bij, enz. Aan het eind van elke module krijg je een deeltoets. De eerste wordt gewoon door je eigen instructeur / instructrice gedaan, de tweede door een andere instructeur/trice van de rijschool, de derde door iemand van het CBR. Dan moet je ook je theorie gehaald hebben, anders mag je niet door. En de 4e toets is het rij examen, wat door het CBR wordt afgenomen :)

Laatst bewerkt: 3 sep 2009
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    O ok, klinkt wel handig.
    Ik moest eerste les gelijk al sturen, schakelen, remmen (vond ik toen echt retemoeilijk rofl) en gassen.
    Niet echt een ideale opbouw :+

17. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Same here. Scheet echt peeën toen de rij-instructeur zei: "Rij de weg maar op." 8)

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    In mijn eerste les hoefde ik op het begin alleen te gassen en te sturen, maar even daarna moest ik ook gewoon alles doen.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dadelijk weer les, denk heel de les op de snelweg. Moest ook de snelweg scripten leren. Niet dat dat zo moeilijk is. En module 2 afsluiten. Volgende week theorie examen. Moet wel lukken denk ik :)

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vandaag ging wel goed. Als ik mijn theorie haal, dan plant ze meteen de tussentijdse toets, en als ik die haal een week er na het praktijk examen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina