Xbox LIVE Arcade Games [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zeker, zo'n gun kan inderdaad alles raken, maar een milssile tower heeft onwijs veel bereik en schiet vliegende vijanden in 1 klap neer, waardoor die gewone guns meer aandacht hebben voor de sterkere vijanden. Anderzijds kan een flamethrower die groepjes kleine vijanden makkelijk aan.

    Het gaat er voornamelijk om dat je genoeg vuurkracht over houdt om ook de grote vijanden neer te halen. Met alleen guns verlies je gewoon je vuurkracht.

    Voorbeeld: Je hebt een level met snelle vijanden, vliegende en bosses.

    Voor het zelfde resultaat van 1 laser, 1 kanon en 1 missile tower heb je wellicht 10 gun towers nodig die dan veel duurder zijn en ook nog eens meer ruimte innemen.
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Later krijg je ook meer vijanden waar je lasers voor nodig hebt en shielded/stealth en weet ik wat.
     
  3. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks voor de replies. Misschien toch maar eens kopen dan, 800 punten is niet veel voor zo'n spel. :b:
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb inmiddels Defense Grid gekocht. Een van de beste Arcade games die ik heb gespeeld. Het is echt zwaar verslavend. Het valt me wel op dat nog betrekkelijk weinig mensen dit spel hebben. Ik heb nu al twee top 10 tijden neergezet en een aantal top 50 tijden.

    Wat ik wel erg jammer vind is dat inderdaad de machineguns een beetje overpowered zijn. Sommige levels heb ik kunnen halen zonder een andere tower te gebruiken.

    Het is wel ontzettend leuk om jezelf steeds te verbeteren/perfectioneren. In sommige levels kan je echt 50 verschillende routes maken.

    De achievements schijnen best pittig te zijn. Volgens TrueAchievements.com Heeft nog niemand 40 golden medals gehaald. Dit komt waarschijnlijk omdat dit spel 3 dagen oud is.

    De moeilijkheid vind ik tot nu toe meevallen. Ik zit op de achtste stage maar heb nog nooit écht moeilijke momenten meegemaakt (ik heb alles goud). De back button vergemakkelijkt het natuurlijk ook heel erg.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zo damn, met zulke tijden doe je het wel goed. En machine gun is niet overpowered want die is alleen goed tegen niet te sterke vijanden en als het niet teveel van die sterke vijanden zijn.

    Dus in de eerste levels. Een machine gun kan ik noem maar iets 1 normaal poppetje killen per 10 seconden.

    Op het moment dat je sterkere snelle poppetjes en poppetjes met schild gaat krijgen en ook nog vliegende red je het er gewoon niet mee. Dan is die gun alleen goed omdat hij goedkoop is om de eerste waves mee door te komen en geld te verzamelen voor betere torens.

    Ook merk ik dat upgraden erg belangrijk is. Ik twijfelde eerst wat beter zou zijn. 2 dezelfde torens, of 1 toren upgraden.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb Splosion Man gekocht. Zeker een goede 2D platformer waar een behoorlijk tempo in zit. Alleen is het best pittig. Maar de checkpoints zitten op de goede plekken, dus het is niet vervelend als je "af" gaat. Er zitten rustige platformmomenten in zoals met Mario, en daarnaast gaat het soms nog sneller dan Sonic.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438

    Volgens mij hebben jullie hebben allebei gelijk en ook allebei ongelijk.

    Ik denk dat de filisofie van Defense Grid als volgende is:

    Geen enkele toren is superieur en ook geen enkele strategie is superieur. Elke toren heeft zijn nut in bepaalde situaties, maar ook zijn zwakheden in andere situaties. Hetzelfde geldt voor verschillende strategieen. Er zijn natuurlijk beperkingen (zonder torens die in de lucht kunnen schieten haal je vliegende aliens niet neer), maar met bijna elk type toren kun je in theorie een level winnen. Je moet alleen weten hoe. Dus als je met alleen machine gun towers kunt winnen maakt dat die toren nog niet superieur, omdat je ook met alleen lasers zou kunnen winnen of met alleen meteor towers... Je zou met verschillende type torens kunnen winnen. Met een heel veld volgeplaatst met zwakke torens, of met een paar maximaal geupgrade torens.

    Bonbridge: wie zegt dat je in die velden niet met alleen lasers had kunnen winnen? Misschien had je dan wel minder geld uitgegeven of minder torens neer hoeven te zetten? Jouw machine gun-only strategie werkte in ieder geval in die situatie, maar het is juist de kwaliteit van Defense Grid dat het één van de tientallen strategieen is die jou een overwinning kan bezorgen.

    In tegenstelling tot wat BigSyke gelooft kun je zelfs in de laatste velden met die machine gun-only strategie winnen... maar gemakkelijk wordt het niet. Je zult afhankelijk worden van andere type torens (trust me).

    Zie ook die walktrough die ik op de vorige pagina postte. Hij gebruikt maar een paar machine gun towers, maximaal geupgrade. Maar om dat veld te halen heb ik zelf lange slierten torens geplaatst, met allerlei types door elkaar. Ik heb hierbij niet van upgrades gebruik gemaakt. Een totaal andere strategie dus, maar die werkte ook goed. Bijna geen enkele alien raakte een core aan.

    EDIT: Wat aanpassingen in de tekst.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
  8. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben nu bij stage 12 of 13, alles gaat bijna in een keer op goud. De tactiek met alleen maar machineguns werkt inderdaad niet meer. Nu gebruik ik vaak machineguns om wegen mee af te sluiten.

    De twee stages waar ik in de top 10 ben gekomen (beide 9e plaats) gebruikte ik alleen maar vol geupgrade machinegeweren. Goedkoop maar ook behoorlijk sterk voor de begin levels. Met 4 á 5 vol ge-upgrade machinegun towers schiet je een paar bosses gemakkelijk neer. Ik gebruik de lasers sowieso zelden eigenlijk, voor mijn gevoel zijn ze vrij zwak, eveneens als de canons.

    Bij level 11/12 merkte ik wel dat je het niet red met de machinegun towers dus moest ik (gelukkig) gebruik maken van de andere towers. Vooral de granaat werpers zijn ideaal. Helemaal als de vijanden vier keer langs dat ene stuk moeten. Een toren dat iedereen langzaam wordt en je hebt weer een goed stel voor de moeilijkere levels. Het uitzoeken van een goede route is wel heel leuk gedaan met dit spel, in sommige levels zijn er echt tig routes, en moet je zelf de goede zien te vinden anders haal je het niet.

    Die achievement om level 99 te halen is trouwens wel extreem makkelijk zeg. Net voor de gein geprobeerd je verdient zoveel resources dat je heel het veld kan vol planten met rode torens. Ik stopte maar toen ik level 70 was omdat het best saai was, en last van mijn vingers kreeg toen ik de LB of RB in moest houden.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2009
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    euhm Zifnap volgens mij ging er iets mis bij quoten want de helft van die tekst onder mijn naam hebben andere mensen gepost. Het hele eerste stuk heb ik niet gepost over overpowered machineguns en true achievements.com
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]YSxCx2oBzrQ[/yt]

    :cool: Lijkt me nu al een leuke game.

    Moet ook wel van de makers van Splosion Man en The Maw.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    En ik maar denken, nou komt er een interessant antwoord van BigSyke. ;)

    Dat was de tekst van Bonbridge. Gewoon de verkeerde naam erbij gezet. Fixed.
     
  12. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha die lijkt mij ook best wel gaaf trouwens :9

    If you want something great to play! Kids, play with me! :+
     
  13. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    dat wordt een vette game, zie het nu al xD wanneer verwachten ze m uit te brengen?
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke trailer, verdomd lelijk hoofd heeft die kerel maar die ster = awsum!
     
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    even een reactie dan op Dfense Gid. Op de eerste levels na geloof ik niet dat je met 1 toren alles kan. Die laser heb je bijvoorbeeld gewoon nodig voor de snelle boss enemies.

    De laser begin zwak maar wordt met iedere upgrade progressief sterker, terwijl bij sommige andere torens de marginale kracht steeds minder wordt per upgrade.
     
  16. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Die laser is ok op lvl 1, goed op lvl 2 en heel goed op lvl 3.

    In de latere levels krijg je steeds meer sterkere bosses en spawncreeps e.d.
    En de verder ze komen voordat ze doodgaan (met cores) des de eerder pakken andere aliens de cores weer op lopen ze weer gelijk terug. En als dat constant zo doorgaat pakken aliens heel dicht bij de ingang de cores op en zijn ze gelijk weer weg.

    Paar van de laatste levels zijn erg vet.


    Overzicht van alle levels van bovenaf.

    http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=793326


    14 Last Stand, 19 Lockdown & 20 Last Stand zijn erg vette maps.
    Al had Last Stand in mijn ogen wel moeilijker mogen zijn. Als laatste map zeg maar.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik vond map 18 Waste Disposal erg goed. Center of Power (map 13 dacht ik) vond ik echt een rot kaart. Daar heb ik heel lang op vastgezeten.

    Zijn die vier extra kaarten in de capaign story modus toegevoegd, of zijn dat gewoon vier losse kaarten?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
  18. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er inderdaad uit als een leuke game. *) Ik was al benieuwd wanneer Twisted Pixel hun nieuwe project gingen aankondigen.
     
  19. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Defense Grid: The Awakening - Review

    Goede review:b:

     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Jezus kom al een hele tijd niet voorbij het 8e level.
    Wat ben ik toch slecht in dit soort games :emo:

    Verder een aanrader!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina