Volgens mij hebben jullie hebben allebei gelijk en ook allebei ongelijk.
Ik denk dat de filisofie van Defense Grid als volgende is:
Geen enkele toren is superieur en ook geen enkele strategie is superieur. Elke toren heeft zijn nut in bepaalde situaties, maar ook zijn zwakheden in andere situaties. Hetzelfde geldt voor verschillende strategieen. Er zijn natuurlijk beperkingen (zonder torens die in de lucht kunnen schieten haal je vliegende aliens niet neer), maar met bijna elk type toren kun je in theorie een level winnen. Je moet alleen weten hoe. Dus als je met alleen machine gun towers kunt winnen maakt dat die toren nog niet superieur, omdat je ook met alleen lasers zou kunnen winnen of met alleen meteor towers... Je zou met verschillende type torens kunnen winnen. Met een heel veld volgeplaatst met zwakke torens, of met een paar maximaal geupgrade torens.
Bonbridge: wie zegt dat je in die velden niet met alleen lasers had kunnen winnen? Misschien had je dan wel minder geld uitgegeven of minder torens neer hoeven te zetten? Jouw machine gun-only strategie werkte in ieder geval in die situatie, maar het is juist de kwaliteit van Defense Grid dat het één van de tientallen strategieen is die jou een overwinning kan bezorgen.
In tegenstelling tot wat BigSyke gelooft kun je zelfs in de laatste velden met die machine gun-only strategie winnen... maar gemakkelijk wordt het niet. Je zult afhankelijk worden van andere type torens (trust me).
Zie ook die walktrough die ik op de vorige pagina postte. Hij gebruikt maar een paar machine gun towers, maximaal geupgrade. Maar om dat veld te halen heb ik zelf lange slierten torens geplaatst, met allerlei types door elkaar. Ik heb hierbij niet van upgrades gebruik gemaakt. Een totaal andere strategie dus, maar die werkte ook goed. Bijna geen enkele alien raakte een core aan.
EDIT: Wat aanpassingen in de tekst.
Laatst bewerkt: 5 sep 2009