Ik quote even een random member hier op de pagina hoor, ik ben totaal niet van dat soort games..
Ik hou namelijk totaal niet van side activities. Iedereen gaat helemaal prat op het feit dat je kunt bowlen/darten/daten/racen/vliegen/etc etc in GTA4, maar daar is stuk voor stuk geen zak aan. Ik betaal geen 50€ voor een game om vervolgens te gaan bowlen
.
Echt, er zijn maar heel weinig games die side activities wel leuk hebben gehad.. Oblivion is daar 1 van... Beetje exploren, plantjes zoeken, drankjes maken, dat was ten minste vermaak en dat heeft maar 1 reden: omdat het terugsloeg op het main gedeelte van de game. Hoe vaak ik ook zou gaan darten in GTA4, ik schiet er geen reet mee op. In Oblivion heb ik dat wel. Mede daardoor vond ik al die extra dingetjes in GTA4 echt niet tof, en ik denk dat iedereen in dit topic dat even voor zichzelf moet nagaan. Wil ik dat een developer zoveel mogelijk dingen erin stopt, wat ik later waarschijnlijk toch niet ga spelen? Of wil ik dat ze een goede doordachte keuze maken in welke activities ze in een game stoppen, en die selecte paar dingen ook echt GOED uitwerken en niet afraffelen. Want ik heb het vermoeden dat de meeste gamertjes de side activities van GTA4 zo vet vonden simpelweg omdat het KON, en niet omdat ze het daadwerkelijk vaak speelden (uitzonderingen daar gelaten).
Oftewel, ik vind: kwaliteit voor kwantiteit. Ik hoef helemaal niet te voetballen a la FIFA in GTA5, dat is toch uberlame? Ik wil juist een goede gebalanceerde GTA, zoals back in the days met Vice City. Waar de stad leefde, en het echt tof was. Als ik wil voetballen koop ik wel FIFA. Straks gaan mensen nog dromen over FIFA waarin je als sidequest een auto kan stelen en door heel Zuid Afrika kan rijden een negers met een drive by omleggen.
.
Ik heb al eerder ergens in deze topic gepost over mijn 'droomgame'.. Geen idee wat er uitkwam, maar vast iets in de trend van een goede RPG. Hoeft allemaal niet zo massaal als iedereen hier wil, want dat schrikt af.
O, en natuurlijk de perfecte footie! Alle goede shirts, Master League, complete namen, goede online gameplay.. En de perfecte combo tussen FIFA en PES.
Klik om te vergroten...