Je moet het ook van hun kant bekijken.
Het probleem bij schakelanimaties is dat ze per definitie te laat zijn, zoals eerder in dit topic al ongeveer geconcludeerd zijn (je drukt nu op de opschakelknop, je verandert nu van versnelling, maar je hand is nog onderweg om richting pook te gaan, die animatie begon pas toen je op de schakelknop drukte) . Daarnaast vind ik het erg begrijpelijk dat ze ervanaf hebben gezien in deze game, omdat het voor ontzettend veel complicaties zorgt.
-sommige auto's hebben flippers, andere versnellingspook
-versnellingspook aan de linkerkant (bij RHD) of rechterkant, boven aan de middenconsole of onder, tussen de stoelen
-sequentiele raceversnellingsbakken, soms is 'naar boven' terugschakelen (logisch), maar soms is het opschakelen
-upgegrade versnelllingsbakken, 4, 5, 6 of 7 versnellingen
-niet alleen animatie van de arm/hand, maar ook de pook/flippers moeten bewegen
Kortom, er gaat verschrikkelijk veel tijd in zitten. Vooral bij 400+ auto's. En zoals bij alles wanneer je een game ontwikkelt kun je elke minuut (en de kosten die daarbij horen) maar 1x uitgeven, en ik denk dat ze er goed aan hebben gedaan om de relatief onbelangrijke schakelanimaties, die je uberhaupt niet perfect kan krijgen, te laten schieten.
Het is echt niet 'goedkoop', om het eruit te houden en zij zullen het natuurlijk ook liever wel hebben ingebouwd, maar er zijn nu eenmaal grenzen aan je budget (en je deadline).
Zo kijk ik er tegenaan.
Laatst bewerkt: 10 sep 2009