1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Zo erg is dat toch niet? Game word toch te vet voor woorden. :D

2. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg het nieuws totaal niet vandaar dat ik het vroeg, de rest zie ik wel als de game op de deurmat ligt.

Hoe dan ook, die animaties kan ik wel missen.
    Ik zit immers toch met in-car view te spelen.

3. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    en daar mist juist die animatie :9

4. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gadver.. wat goedkoop man.

Turn 10 wil een sim neerzetten.. hoe kan je dan schakel animaties er gewoon doodleuk uithouden vanwege wat voor suffe reden dan ook? omdat andere games die het wel hebben, het er maar slecht in hebben gestopt en dat ze het net zo goed niet kunnen doen? lol.. dat is natuurlijk BS.

Slechte zaak... zelfde geldt voor al die missende animaties van de veyron en de murcielago, zoals sato al aangeeft.
    En is het niet de porsche GT2 of GT3 die ook een kleine vleugel achterop heeft die omhoog komt bij een bepaalde snelheid? dat had PGR2 op de 1e xbox zelfs al..

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Je moet het ook van hun kant bekijken.
    Het probleem bij schakelanimaties is dat ze per definitie te laat zijn, zoals eerder in dit topic al ongeveer geconcludeerd zijn (je drukt nu op de opschakelknop, je verandert nu van versnelling, maar je hand is nog onderweg om richting pook te gaan, die animatie begon pas toen je op de schakelknop drukte) . Daarnaast vind ik het erg begrijpelijk dat ze ervanaf hebben gezien in deze game, omdat het voor ontzettend veel complicaties zorgt.

-sommige auto's hebben flippers, andere versnellingspook
    -versnellingspook aan de linkerkant (bij RHD) of rechterkant, boven aan de middenconsole of onder, tussen de stoelen
    -sequentiele raceversnellingsbakken, soms is 'naar boven' terugschakelen (logisch), maar soms is het opschakelen
    -upgegrade versnelllingsbakken, 4, 5, 6 of 7 versnellingen
    -niet alleen animatie van de arm/hand, maar ook de pook/flippers moeten bewegen

Kortom, er gaat verschrikkelijk veel tijd in zitten. Vooral bij 400+ auto's. En zoals bij alles wanneer je een game ontwikkelt kun je elke minuut (en de kosten die daarbij horen) maar 1x uitgeven, en ik denk dat ze er goed aan hebben gedaan om de relatief onbelangrijke schakelanimaties, die je uberhaupt niet perfect kan krijgen, te laten schieten.

Het is echt niet 'goedkoop', om het eruit te houden en zij zullen het natuurlijk ook liever wel hebben ingebouwd, maar er zijn nu eenmaal grenzen aan je budget (en je deadline).

Zo kijk ik er tegenaan.

Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    We hebben het over schakelanimaties in een race sim. Ok, snap dat je dat graag wilt hebben, maar om nou zo te doen. Het word heus wel een sim en een heel vet spel, maar Turn10 zal echt wel zijn redenen hebben gehad. Het is ook niet zo dat ze een 3e disc ofzo wilde gebruiken om die schakelanimaties er toevallig op te laten passen. Je went er vanzelf wel aan, geloof me maar. ;)

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    En ik dacht dat hier alles inzat wat er maar kon???

t is maar een animatie maar toch.. je mag dan deze game geen sim noemen :+
    pure arcade

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Noem mij een game die jij een sim vindt, en ik vind wel iets 'wat er niet inzit', waardoor het eigenlijk dus een arcadegame is_0/

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Schakelanimaties is super makkelijk te maken. Omdat je het niet perfect kan hebben. ;)
    Gewoon hand naar de pook (zoals Race pro, GTR, en Shift) en als die flippers heeft gewoon niks doen. :)

Tuurlijk wordt het niet minder sim. Maar het is een leuke animatie in de auto die het gevoel beter naar voren brengt.

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Je hebt van mij nog nooit het woord sim gehoord in een race game. volgens mij bestaat die ook niet.

t enigste wat ik sim vind is flight simulator :+

ohh sorry daar zie je ook geen handjes aan de stuurknuppel. :+

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Als je het doet, kun je het beter goed doen. Anders gaan er ongetwijfeld mensen zeuren dat het niet goed gedaan is (dat is wel goedkoop) en dat je het beter achterwege kan laten.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee je kan het niet goed doen. Om de reden die je al hebt uitgelegd. :)
    Idd er zullen altijd mensen zijn die zeuren dat het niet goed is. Maar als ik straks in de V8 rijdt wil ik zijn hand graag naar de pook zien gaan en niet stijf zijn handen op het sturen houden alsof het een automaat is. :)

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Maar om het bijna goed te doen, vooral ook met al die verschillende versnellingsbakken lijkt me niet eenvoudig, niet iets wat je op een zondagmiddag even inbouwt.

Maar aan de andere kant heb je wel gelijk, het voegt wel degelijk iets toe wanneer je de hand naar de pook ziet gaan.

Laatst bewerkt: 10 sep 2009
  14. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Het ontbreken van de schakel animatie zal bij mij juist alleen maar meer realisme brengen bedacht ik mij net...

Ik rij namelijk altijd met automaat, Ik ben door diverse redenen niet in staat zelf te schakelen.

15. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat ik er aan ga wennen als ik games speel zoals DIRT2, GT5 en Shift (lol) die allemaal wel schakel animaties hebben, en 2 hiervan pretenderen niet eens een sim te zijn.

Turn 10 en vooral die met die baard blazen altijd maar hoog van de toren, maar het feit blijft wel dat als je een sim gaat maken, je ook alle ingredienten toe moet voegen.. en dan moet je aan de bak (lol).

Ik ga 100% genieten van FM3 als hij er eenmaal is, maar ik ga me ook storen aan het ontbreken van deze animaties.. vooral het gebrek aan visueel schakelen is een groot gemis.
    Hoe je het ook went of keert, dat moet nu in deze generatie van gamen gewoon aanwezig te zijn in een race-sim.

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Hey

ik ook is jou reden de zelfde als de mijne?

zie mijn signature!

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Maar in Dirt2, NFS Shift, en GT5 (toch?), kun je je versnellingsbak niet 'upgraden', waardoor het voor die games makkelijker is om een goede schakelanimatie te maken.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dat maakt de schakelanimatie toch niet anders?

19. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    De schakel animaties voegen zeker iets toe naar mijn mening, maar inderdaad als je het wilt inbouwen dan moet het ook goed. In PGR4 bijvoorbeeld zit er een schakel animatie in, maar geen animatie dat de pook dus mee reageerd. De animatie op zich vind ik er tof uitzien, maar bij de meeste racegames gaat het vaak wat te robotachtig maar ik vergeef het de makers altijd omdat me dit echt lastig lijkt om te doen. Niet alleen de animatie, maar ook de timing en reactie etc.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar voor mij is het beter dat, dan helemaal geen animatie. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina