[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel benieuwd naar het aantal uren dat jullie allemaal hebben gelest voordat jullie geslaagd waren? Of als jullie nog bezig zijn, hoeveel uur jullie al hebben gehad?

Ik had zelf een redelijk goedkoop pakket -> 1200 euro voor theorie, 30 uur en 1 praktijkexamen. Ben ook ineens geslaagd daarna.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    redelijk goedkoop? Das fakking goedkoop. ik denk dat ik 2100,- kwijt ben

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik had gister mijn 4de les, dus 6uur achter de rug nu. Beetje lastige les was het, moest "slippen" in zijn twee. Denk dat iedereen hier wel weet wat dat is :+ Moet even wennen daarmee zeg.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ga in november beginnen met mijn rijlessen , na de 1e toetsweek (móet dit jaar halen, dus erg belangrijk) . 40 euro per les, benieuwd hoe lang ik erover ga doen. Heb al redelijk wat rijervaring aangezien ik vaak met mijn pa heb gereden.

5. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik heb er nou 9 lessen opzitten en mag 7 oktober afrijden. Heb dan als het goed is 33 uur gereden. Mijn theorie is 2 weken geleden al gehaalt en was echt een eitje :D
    Nu hopen dat ik in 1 keer kan slagen!!

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Gewoon optrekken in z'n 2? Of langzamer dan pruttelsnelheid in z'n 2?

Optrekken kun je later ook wel in de 3, tis alleen niet goed voor je koppelingsplaten etc :+ (evt met een diesel in de 4 ^^).

Mja, als je lest is alles nog lastig, zogauw je zelf in je eentje kan rijden wordt het pas makkelijk/leuk.

En voor degene die zich afvroeg hoeveel lessen; 27 hier. Had het na 20 al kunnen halen (toen was mijn TTT geplanned), maar zo zat het pakket niet in elkaar. Achja, betaalde het toch niet ;)

7. JeePee

JeePee Guest

12 lessen hier :cool: (24 uurs pakket)

Heb wel geluk gehad moet ik zeggen als ik zie waarop sommige zakken. Zakken op 'te dicht langs de spiegeltjes' is echt naaierij als je verder alles goed deed. Ik heb toen een fietspad over het hoofd gezien, maar omdat ik het zelf kon aanduiden en omdat ik 'zelfverzekerd reed' toch het roze pasje mogen ophalen na 1 keer. Dat CBR moet echt veranderen eigenlijk. Totaal niet eerlijk.

8. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een les of 28 over gedaan. Mijn "speciale manoeuvres" waren echt te makkelijk: keren op een vies brede weg en inparkeren op een verlaten parkeerplek ergens in een woonwijk. :')

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zonder gas geven in zijn 2 rijden. Ga je 15km per uur ofzo. :p

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat zijn normaal dus 24 lessen :+

Khad 13 lessen van 2 uur en een uurtje voor het examen.

Oh, lol ja.

Eh.. ik schrok de eerste keer hoe hard dat een auto nog rijdt als je geen gas geeft. Zo moest ik ook gevoel voor de koppeling creeeren door zonder gas te geven in de 4 te komen. Misschien krijg je dat ook nog.

Nja, pruttelen in de 2 is handig in woonwijken etc. went vanzelf :+

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    scheelt wel dat het een diesel is, en geen benzine, want dan gaat dat allemaal niet zo makkelijk.

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    pruttelen ja :+ Is even dat gevoel wennen, soms liet ik het pedaal wat teveel schieten. Gewoon gevoel creëren en dan komt het goed hoop ik :+ Altijd wel aanleg gehad voor het besturen van voertuigen met een motor, maar dit is even wennen. Sturen en rijden zelf is kein probleem.... voorlopig in ieder geval :+

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je dadelijk in een drukke straat, op alles moet gaan letten, en dan nog goed rijden, wordt wel ff moeilijk. Maar je meot gewoon veel rijden en dan lukt het van eigens wel.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik bedoelde daar eigenlijk gewoon normaal rijden wegen waar je 60-80 mag enzo :+

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Geslaagd, yes yes. Nu nog praktijk examen... :p

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dit kunnen ze toch niet menen =(

Ik ben nu mijn theorie aan het leren en ik kom dit tegen:

Dat is toch te erg 8)

17. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wist ik nog niet :eek:

Ik had vorige week donderdag mijn TTT. Die examinator had nog wel wat kritiek, zo zat ik te dicht op m'n voorganger en verleende ik ergens geen voorrang, waar ik dat wel had moeten doen. Maar verder ging het wel goed.

Die vrijstellingen voor bijzondere handelingen heb ik wel gekregen. Maar ik vind het nogal makkelijk weggegeven. Ik moest een stop opdracht doen en de auto in een vak parkeren. Dus ik vroeg of het nog uitmaakte of hoe ik de auto neerzette, maar dat maakte niks uit.
    Ik reed het terrein op en reed zo vooruit een vakje in (ik hoefde niet eens te sturen).

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha nog zo'n bazige theorie opmerking. Dit keer over alcohol: :D

:cool:

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bijzondere manouvres stellen inderdaad niets voor. Ik moest een keer op een leeg parkeerterrein inparkeren tijdens TTT. Daarna is het vaak een keer omdraaien, waar je toch meestal wel verschillende mogelijkheden hebt.
    Ook bij 2de examen, toen ik bijzondere manouvres opnieuw moest doen, stelde dat niets voor. Een keer een stopopdracht en een keer omdraaien.
    Gaat meer om je kijkgedrag en handelingen (veilig en zelfverzekerd rijden).

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het hoeft ook niet precies te lukken, zoals 2k zegt, gaat het meer om dat je alles in de gaten houd, en rekening houd met andere.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina