Okee, net een paar uur gespeeld, en ik ben erg onder de indruk tot dusver.. en dat is nog maar tier 1 en tier 2.
Grafisch is dit gewoon erg sterk.. kijk maar naar die filmpjes van hybrid.
en 1 van de beste, zoniet de beste cockpit view die ik ooit heb gezien.
Prachtige details zowel in de cockpit view als op de track.. van molens, helikopters en vliegtuigen tot hele mooie lichteffecten op de achterlichten van de andere auto's.. niks op aan te merken.
handling.. ik vindt het super rijden.. hoewel het geen GT5p, race pro of forza is qua handling.. dat moet ik er wel bij zeggen, want echt sim is het ook weer niet helemaal.
Het heeft wel de karakteristieken van een sim racer.. de auto's voelen stuk voor stuk anders aan, en er zich echt gewicht in de auto's i.p.v. geen tot weinig gewicht a la GRID/PGR3 en PGR4.
Het corrigeren van je auto is soms wat te gevoelig vindt ik, maar ik moet nog even goed mijn deadzones/gevoeligheid afstellen vanavond.
de AI... hmmm, beetje dubieus soms.. soms gaan ze teringhard dat je ze amper kunt bijhouden, en dan bij een restart van dezelfde race gaan ze opeens remmen voor bochten waar het niet echt nodig is (1 VS 1 races valt dit op).
Wat me reuze meevalt is dat ze helemaal niet zo aggresief zijn zoals in de filmpjes, maar best wel schappelijk (mischien omdat ik ook als een echte heer rijdt?
)
De AI maakt gelukkig ook spontaan fouten, dat bevalt me wel in race games.
gameplay: career mode is vrij simpel inderdaad.. maar wel lekker veel te doen, en het liefst wil je natuurlijk alles perfectioneren (alle sterren in elke race krijgen)... dus je bent wel een tijdje bezig.
Ook tof vindt ik de unlockables.. nieuwe paint opties, stickers, interieur upgrades, banden, rims, etc.. alles zit er in en alles is af te stellen... driver profile is ook leuk gedaan en je verdient steeds meer status, sterren, badges en unlockables zodat je toch steeds weer door wil rijden voor de volgende upgrade.
Audio: Bruut!! wederom, zet dat filmpje van hybrid hierboven maar eens op je speakers, zo klinkt het in de game ook.. de motoren zijn gewoon niks minder dan bruut.
Leuk vindt ik ook dat je contact hebt met je pitcrew (even voor de race, en als je afsnijdt) en dat zorgt voor een leuk racesfeertje.
Laatste dingetje nog.. snelheid! wat gaat dit toch allemachtig hard af en toe.. dat je gewoon spontaan op de rem trapt af en toe, omdat het gewoon gevaarlijk aanvoelt i.p.v. saai.
Mijn laatste race was met een maserati op laguna seca, en dat was toch met krimpende balletjes sturen.. zo hard kan het gaan.
Ik ben onder de indruk tot dusver.. zie dit maar als een forza/PGR hybride game qua handling.. en dan zit je aardig in de buurt.
Klik om te vergroten...