Bij dit soort online shops, evenredig aan online gameshops, betaald men puur alleen de inkoopsprijs. En er hoeft lang niet altijd een pand + personeel gehuurd te worden voor dit soort zaakjes(/zaken). Voor Nederlandse sites zal je even op de kamer van koophandel kunnen kijken of het klopt (betrouwbaar is), en de grotere geven dit zelfs al op de mainpage aan.
Maar ik stel me voor dat de aanschaf als volgt gaat; men koopt elke 2-6 maanden nieuwe codes. Iemand gaat een middag flink zitten krassen in intikken, en zijn/hun systeem heeft dus altijd up-to-date codes ( tikfouten voorbehouden ). Dus op alle fronten dikke besparing.
Het klopt inderdaad dat Microsoft dan zelf hun codes te 'duur' verkopen. Maar in die prijs zit het bovenstaande kostenplaatje, inclusief een stuk grotere administratie en natuurlijk service. Het is niet zo dat wanneer je in een winkel wat koopt, je gelijk een schop onder je hol krijgt omdat er andere klanten bij zouden willen. Het idee van 'vragen staat vrij' valt ook onder service, dus kost tijd...
Anywayz , ik heb zelf goede ervaring met gamecard.nu Ik heb wel vernomen dat mensen ze nog wel eens goedkoper op de kop tikken, maar zonder credit-card vind ik het persoonlijk een ideale site. Zeer snel! En inderdaad ook ik had een keer een foute code, ik reply het mailtje, en binnen een uur had ik de goede code (tikfout ).
www.gamecard.nu verdient in mijn ogen qua service/kwaliteit een dikke !
Laatst bewerkt: 4 nov 2009