Xbox LIVE Arcade Games [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist Trials HD en Splosion Man gekocht :)
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan idd de leeftijd zijn. Ik ga richting de 40. (pffff)

    Ik kom uit de tijd dat er nog geen homecomputers waren. Er toen had je die amusementshallen. Als je wilde gamen, dan ging je naar zo een hal. Voornamelijk op vakantie.

    Al die geluidjes, de drukte, de toeschouwers bij de vette games. 12 jaar, en dan kwam je aan in die hal, met je zakje vol peseta's. De papa's en de mama's aan de sangria, ik zat hele dagen in die hal. Ja, ik vond dat echt super tof. Toen dragons lair uitkwam stonden er hele rijen mensen mee te kijken op het extra scherm bovenop het kabinet. Wat zag dat er vet uit!!! (en waar blijven die 360 versies die het wel goed doen?????)

    Maargoed, pacman is eigenlijk de grondlegger van heel veel games. En de gameplay is wel zo goed, dat zie je zelden terug. Het is echt geen toeval dat deze game na al die jaren nog steeds populair is. (eigenlijk is het een cultgame geworden) Want in die tijd had je ook genoeg games die niks waren.

    Als je vergelijkt met de games van nu, dan durf ik mijn handen in het vuur te steken dat de AI van Blinky echt 1000 keer beter is dan die 4 pannenkoeken die jouw moeten ''helpen'' in Battelfield bad compagny. Pacman was zijn tijd vooruit kwa AI, en zelfs nu nog worden er hele boeken en studies gewijd aan het gedrag, de AI dus, van de 4 spoken.

    En pacman is vaak verkracht. Ik ken eigenlijk maar 2 goede games, en dat is pacman en mspacman. Maar deze nieuwe championship edition is ook erg goed. Jammer dat de local 2 player mode ontbreekt.

    Volgend jaar 2010 is pacman 30 jaar, en er komt een nieuwe game uit. Ik hoop dan de 2playermode te zien. En het zijn niet de minste die er aan mee werken. MrMyagi himself is na pacman CE met pensioen. (die heeft dus alleen pacm en pacman CE gemaakt, verder heeft ie nooit meegewerkt aan al die schijtpacmans.). De nummer 2 en 3, en een hele ploeg van Namco gaat nu echt de pacman van de eeuw maken.

    En dat mijn enthousiasme niet gedeeld wordt is best begrijpelijk. Een gast die eruit ziet als een pizza, zwaar aan de pillen zit en achterna gezeten wordt door deuzige spookjes, meer ist nie.....

    En toch is het tof. ;-)


    -----

    En Imark, dan ken je moonstone ook nog wel van de amiga 500? Dat vond ik de beste game van die tijd, en ik kan me vergissen, maar ik zie deze nog wel eens op xbox live terug komen. Echt een fantastische 4 speler game zoals je ze nooit meer ziet.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik ken maar weinig titels uit die tijd. De computers die we vroeger hadden waren allemaal van mijn broer. Die zat dan altijd met zijn vrienden te gamen en het enige wat ik kon doen was kijken. Ik kan me in ieder geval niet meer herinneren dat ik daadwerkelijk heb gespeeld (pas met de NES en Duck Hunt). Van de meeste spellen kan ik me alleen flarden herinneren. En soms stuit ik bij toeval op een titel, zoals Another World die volgens mij ook op de Amiga is verschenen. Dit spel is 1 van de vroegste herinneringen die ik heb van een spel. Het heeft in ieder geval wel indruk gemaakt zodat ik het nog onthouden heb. Maar deze titel is later ook verschenen op andere consoles.

    In het begin van Xbox Live Arcade kwamen er veel meer oude titels uit dan nu. Nu zijn het voornamelijk remakes en originele nieuwe titels. Maar nog weinig oude spellen met krakende beelden en piepend geluid. Wel jammer, want voor 400 punten zou ik best nog wat van die spellen willen kopen. Nu maken ze remakes zoals het crappy Turtles in Time en dan vragen ze meteen 800 of 1200 punten. Terwijl ik liever het origineel zie verschijnen.
     
  4. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    De Supergrinder heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben juist wel een fan van de cannon, een super bereik en hij is behoorlijk sterk op level 3. Hij knalt de shields van sommige aliens er lekker snel af. Ook de Meteor doet het goed. Alles in combinatie met de Temporal natuurlijk.

    Voor de mensen die hem niet kennen: Defense Grid is zeker een Arcade game waar je eens de demo van moet downloaden. Een zeer verslavend spel!
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    net Bubble Bobble geprobeerd. speelde ik vroeger weleens bij de frietboer, maar het is echt saai als je het nu weer speelt
     
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveel levels heeft deze versie? Ik had een 200 level versie op de Sega 8 bit.
     
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    geen idee. Heb trial gespeeld 3 levels en verveelde me al. Die CC red alert 3 game was 2 Gig, net binnen. Ga ook de trial eens proberen
     
  8. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de beschrijving de originele Bubble Bobble met 100 levels.
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Die ga ik toch ook ff proberen... ook al lijkt RTS me niks op de console. (Op Halo Wars na) Heb zelf RA3 al (die ik op zich wel wil verkopen indien iemand die trial heel leuk vindt :+)

    Maar de prijs is wel ~7 euro tegenover 20 euro/pond of zo op de pc als die game dat nog steeds kost.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  10. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    gerechtigheid?
     
  11. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hoe werd er dan gecheat bij Shadow Complex?
     
  12. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey, ik heb vandaag ook een 5e plaats gehaald. In de Grinder mode van Standing Order:
    [​IMG]

    Concussion Towers zijn echt supersterk tegen grote groepen!
     
  13. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Netjes! :) Ik moet die nog doen. Ik moet denk ik ook wel redelijk hoog kunnen eindigen.
    Ik had net ook een top 8 plaats neergezet in een challenge mode. Vorige week ook ergens plekje 2 weten te bemachtigen, ik weet alleen niet welke dat was.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  14. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Een tweede plaats is wel erg hoog! Ik heb het idee dat het belangrijk is om aan het begin al geld over te houden, (maar dat is erg lastig natuurlijk). Alles wat je aan het begin overhoudt, telt de hele game mee als extra. Aan de andere kant gaan de punten sneller als je alle cores nog hebt, maar daat heb je meer of sterkere towers voor nodig.
    Waar focus jij het meest op?

    PS,
    Vandaag nog een mooie 4e plaats bij Turnabout:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  15. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen die chessmaster live hebben en spelen?

    Heb er wat vragen over.

    - kan je online nog makkelijk een tegenstander vinden?
    - hoe is het nivo van de tegenstand?

    Ik wil hem best kopen. Alleen dan wil ik wel zeker weten dat er nog veel spelers online te vinden zijn, en het nivo moet hoog zijn. Kan je bv online toernooitjes mee doen op je eigen nivo of hoger?

    Kan iemand wat info hierover geven?

    bvd
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb het spel, maar ik speel nooit online meer. Er zitten namelijk CPU spelers in het spel, variërend van een aapje tot een ware schaakgrootmeester. Dus voor iedereen zit er een tegenstander in die uitdagend is. Dus ik speel altijd tegen de computer. Het is een goed schaakspel. En ik denk dat je online heus nog wel een tegenstander kunt vinden. Want er zijn toch genoeg mensen die van een potje schaken houden. Ik heb het in het begin wel een paar keer online gedaan, maar werd altijd compleet weggespeeld.

    Gisteren weer eens Rez HD gespeeld, voor het eerst sinds ik een HDTV heb. En dan ziet het er echt geweldig uit. Al die kleuren. En spontaan haalde ik ook de baas van Area 3, wat me tot dusver nooit gelukt was. En de baas van Area 4 haalde ik net niet. Heerlijk ook met die muziek in het spel. Zeker 1 van de beste spellen die je kunt vinden op XLA.

    Edit: Net even online Chessmaster Live gedaan, ik had direct een tegenstander. Wel ongelooflijk, mijn tegenstander zette me schaakmat terwijl hij nog maar 2 seconden op de klok had staan. Beroerd gespeeld van mij, maar ik had ook niet anders verwacht ;)

    En met Rez heb ik Area 4 nu wel gehaald. Even Area 5 geprobeerd, maar die is wel lastig. Maar dat is het laatste veld volgens mij.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    This week on Arcade: Warriors, Zombie Apocalypse and Ion Assault

    Warriors, Zombie Apocalypse and Ion Assault will be available this Wednesday for 800 points each.

    Zombie Apocalypse. :)

    Voor 800 punten lijkt me dat een leuke game. FF trial proberen en wat reviews afwachten.
     
  18. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je offline hebt gespeeld lijkt de kans me toch nihil dat ze je ontdekken?
     
  19. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd naar de warriors.
     
  20. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor het reviewtje imarc.

    Dat is misschien toch een aankoopje waard dan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina